ehaande Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hei. Jeg har lest en del på dette forumet, samt en del rundt om ellers på nettet men har ikke kommet frem til en løsning enda. Trenger derfor litt input på hvordan jeg skal løse problemstillingen min. Jeg ønsker en funksjonibel god løsning for å kjøre bluerayfilmer i full HD fra NASen uten noe konvertering eller transkoding. Idag går alt igjennom en laptop for å transkodes til PS3, men dette er ikke en god løsning synes jeg. Jeg kjøpte derfor en AC ryan HD mini for å streame alt direkte fra min NAS, og det fungerte ok for film, men den taklet ikke min musikksamling som er rippet i Apple Lossless. Idag har jeg dette opsettet for lyd og bilde: - BOSE Lifestyle V20 - PS3 - Gigabit kablet + 300 wireless - eldre Laptop for transkoding (uten HDMI) - Readynas Duo Jeg har liggende en eldre stasjonær pc med kun 1gb ram (2005 modell), hva om jeg byttet skjermkortet i denne med ett som har HDMI, kan jeg da gjemme denne sammen med NASen og da kun legge opp en lang HDMI kabel for lyd og bilde med godt resultat igjennom XBMC? Frister å kjøpe en Mac mini, men synes det blir vel mye penger.. Lenke til kommentar
ehaande Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Bestillte en slik http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Lydkort/USB/Creative/Creative-SB-X-Fi-Surround-51-PRO-USB-20,-THX-TruStudio-PRO,-Dolby-Dig-44496.aspx Samt DVI til HDMI til den gamle laptopen som har stått for konvertering tidligere. Dette sammen med XBMC og XBMC - remote på iphone bør da bli en ok løsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå