Kjellis Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg konverterte partisjon C: til NTFS da jeg innstallerte XP. Bør alle partisjonene være NTFS, og går det an? Lenke til kommentar
F4en Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Ja.. alle bør være NTFS:D FAT32 suger dinosaurlem Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Får se om jeg klarer å fixe d med particion magic da.....! Takk for svar. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Ja.. alle bør være NTFS:D FAT32 suger dinosaurlem LOL Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 noen som kan fortelle hvorfor? selv er jeg nødt å ha mine eksterne på FAT32 for å la dme kunne funke med MAC Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 NTFS er 'neste-generasjon" av fat. dette innebærer at filsystemet utnytter plassen på hardisken bedre. med ntfs har du også bedre sikkerhet lokalt på maskinen din enn du har med fat. (dette gjelder blandt annet kryptering, brukerrettigheter og brukertilgang). Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 NTFS er 'neste-generasjon" av fat. dette innebærer at filsystemet utnytter plassen på hardisken bedre. med ntfs har du også bedre sikkerhet lokalt på maskinen din enn du har med fat. (dette gjelder blandt annet kryptering, brukerrettigheter og brukertilgang). Den beskrivelsen var vel ganske unøyaktig. NTFS og FAT32 kom vel omtrent på samme tidspunkt. I ettertid har NTFS blitt revidert flere ganger. Fordelen med NTFS er mange, blandt annet utnyttelse av plass (så lenge filene er små), bedre feilhåndtering, bedre sikkerhet. Samtidig kan det gi deg noen skikkelige hodepiner når filrettigheter går i vrange - mistet tilgang på 600 MB med bilder fra sommerens USA-tur her for ikke så lenge siden, men alt kan fikses, og det skjer ikke ofte. Lenke til kommentar
F4en Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 husker ikke parameterene men du har en kommando i command line / DOS som heter convert .. Denne kan du bruke (uten å miste data..) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 desertglow: sammenlogner du frks fat32 (som er den siste versjonen av fat-filsystemet) med ntfs 5.0 som finnes i win xp og w2k vil jeg ikke si det er så unøyaktig...di er jo selv inne på noe av det samme beskrivelsen som meg selv.... Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 er det flere som ikke helt har peiling her eller? jaja si hva dere vil, men når jeg har XP så har jeg bare system partisjonen min som NTFS å resten som Fat 32 pga at hvis jeg skal kjøre linux sammen med windows så kan jeg lett mounte Fat 32 partisjonene mine. det går vel kanskje ikke an å si hva man bør eller ikke bør når det gjelder filsystem, som dere sikkert vet så er det mer sikkert hvis man har partisjonene sine som NFTS enn hvis man har de som FAT 32. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå