Gå til innhold

Stativ til 550D bilder/filming

Anbefalte innlegg

Det har seg slikt at jeg har fått nytt kamera! *Stolt* :)

Og det jeg lurer på er hva slags stativ jeg burde kjøpe? Stativet skal bli brukt til både filming av Twintip kjørere samt. mange bilder. Hva burde jeg se etter? Noen som har erfaringer med et stativ som passer bra?

Ser for meg en pris klasse opp til 700,-kr

Dere kan godt gi en kjapp introduksjon til stativer til meg (kan ikke noe). Kulehode, quick release plate, og videre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stativer kan selges i deler, men også komplett som Nautica nevner. Hoder som har quickrelease hjelper så du slipper å skru av kameraet om du vil ha det av stativet. Bare å vri på en bryter.

Kulehode er ikke ideelt til filming. Mye lettere å holde en jamn bevegelse om du har arm på hodet (snodig setning). Se igjen på stativet Nautica linket. Håndtaket gjør det lettere å panorere (om det er rett ord å bruke).

Edit: Grattis med nytt kamera!

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Om du skal filme så ville jeg som nevnt over valgt ett ikke kulehode stativ.

Men passet på at muligheten for og skifte hode ettervert er der, så du evnt kan kjøpe inn ett kulehode stativ, da den andre typen er håpløse nærmest til bilder etter min mening.

En annen mulighet er jo ett billig stativ fra dealexstreem til filming?

Selv har jeg 2 hoder ettersom om jeg bruker video kamera eller foto.

Lenke til kommentar

På det Velbon stativet, er det sånn quick release plate der? Og hvis jeg kjøper det, finnes det noen andre stativer som passer til foto og som ikke er så dyre? Eller kan jeg bare bytte ut til kulehode på det velbon stativet?

EDIT: Det er ikke noen her som har noen brukte de skal selge? :) Renner ikke over av penger her hjemme :p

Endret av Maxmeker
Lenke til kommentar

Det følger med quick-release plate, du kan bruke stativet/hodet både til filming og foto.

Det er endel her på forumet som har handlet dette stativet, så det kan hende en eller annen er villig til å selge.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det følger med quick-release plate, du kan bruke stativet/hodet både til filming og foto.

Det er endel her på forumet som har handlet dette stativet, så det kan hende en eller annen er villig til å selge.

Ok, kan dette stativet være aktuelt? Er det ganske likt?

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?searchstring=Velbon&id=147902

Eller er det noen som selger et brukt her? (Burde jeg kanskje sette opp en ny tråd for mer oppmerksomhet?)

EDIT: Det er ingen som skal selge et 50mm 1.8 objektiv også? :)

Endret av Maxmeker
Lenke til kommentar

Om du har stramt budsjett, tror jeg at jeg ville prøvd et stativ med "panoreringsarm" i første omgang. Personlig synes jeg det er fullt mulig å ta stillbilder med et slikt stativ. Er ikke ideelt, men en vanesak.

Det er lettere å ta bilder om du bruker stativ med arm i forhold til å filme med kulehode.

Kanskje du vil oppgradere med tiden for å få begge typer hoder :)

Lenke til kommentar

Om du har stramt budsjett, tror jeg at jeg ville prøvd et stativ med "panoreringsarm" i første omgang. Personlig synes jeg det er fullt mulig å ta stillbilder med et slikt stativ. Er ikke ideelt, men en vanesak.

Det er lettere å ta bilder om du bruker stativ med arm i forhold til å filme med kulehode.

Kanskje du vil oppgradere med tiden for å få begge typer hoder :)

Stemmer, så det først nå at det stativet ikke hadde arm :)

Hva tenker folk om at jeg lager ny tråd for å få mer oppmerksomhet til nytt objektiv og stativ?

Lenke til kommentar

Vel, det er ikke lov og drive med salg/kjøp "direkte" i forumet, bruk heller bruktmarkedet/foto.no til sånt.

Når jeg nevner at Velbon 600R er det eneste som har fått greie skussmål i forhold til pris så er det basert på erfaringer brukere her på forumet har tilegnet seg ved fysisk bruk, du får enormt mange stativer m/ hode i prisklassen 300.- til 1999.- ingen andre av disse stativene er anbefalt, så hvis du ikke har 2000.- + og brenne av ville jeg enten spart opp til et verbon 600r eller vente til et er tilsalgs, har en følelse at mange fortsatt bruker 600r stativet og er fornøyd med det og de som kjøper et bedre stativ beholder 600r som et backup stativ.

Edit: det er fullt lovlig og lage en " fordekt" tråd hvor du spør om fremgangsmåten for og få skaffet deg et stativ på billig måte.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Vel, det er ikke lov og drive med salg/kjøp "direkte" i forumet, bruk heller bruktmarkedet/foto.no til sånt.

Når jeg nevner at Velbon 600R er det eneste som har fått greie skussmål i forhold til pris så er det basert på erfaringer brukere her på forumet har tilegnet seg ved fysisk bruk, du får enormt mange stativer m/ hode i prisklassen 300.- til 1999.- ingen andre av disse stativene er anbefalt, så hvis du ikke har 2000.- + og brenne av ville jeg enten spart opp til et verbon 600r eller vente til et er tilsalgs, har en følelse at mange fortsatt bruker 600r stativet og er fornøyd med det og de som kjøper et bedre stativ beholder 600r som et backup stativ.

Edit: det er fullt lovlig og lage en " fordekt" tråd hvor du spør om fremgangsmåten for og få skaffet deg et stativ på billig måte.

Ok, da legger jeg ut annonser på bruktmarkedet! :)

EDIT: Sjekk Prisguiden fant at Netshop skal ha 835kr for Velbon 600R. Vet noen av dere om det følger med Quick release plate her også? Med tanke på at det er reklame nedover på siden med Hurtigkobling plate?

Link: http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=99828

EDIT2: Haha, leste litt engelsk i produktbeskrivelsen og jeg er ganske sikker på at det følger med! ;)

Endret av Maxmeker
Lenke til kommentar

Hurtigplaten/feste er en del av hodet, så er sikker på at det følger med i settet, men du kan sende en mail for og være sikker.

Du kan kjøpe flere hurtigplater og montere på div. kameraer/objektiver så du slipper og skru løs plata hver gang du skal bytte kamera/objektiv.

Lenke til kommentar

Hurtigplaten/feste er en del av hodet, så er sikker på at det følger med i settet, men du kan sende en mail for og være sikker.

Du kan kjøpe flere hurtigplater og montere på div. kameraer/objektiver så du slipper og skru løs plata hver gang du skal bytte kamera/objektiv.

Ok, takker for at du svarer! :)

Hvis du skulle kjøpt en av disse kamera beggane, hvem ville du ha kjøpt? Ser at det er relativt mange under 500kr så maks pris 500.

+ kan det være en god ide for meg å kjøpe denne: http://cgi.ebay.com/Battery-Grip-F-Canon-550D-Rebel-T2i-2-LP-E8-Remote-B2T-/190495135885?pt=Batteries_Chargers&hash=item2c5a65188d#ht_3634wt_1046

Ingen som har erfaring med dette produktet eller lignende?

Lenke til kommentar

Hvis du skulle kjøpt en av disse kamera beggane, hvem ville du ha kjøpt? Ser at det er relativt mange under 500kr så maks pris 500.

+ kan det være en god ide for meg å kjøpe denne: http://cgi.ebay.com/...#ht_3634wt_1046

Så lenge du får gratis frakt ville jeg bestilt varer separert under 200.- grensen så du slipper mva.

Når det gjelder uoriginale produkter så er de stortsett like bra som orginale produkter sålenge du kjøper anerkjente merker, problemet er at nyere Canonkameraer "prater" med batteriene og du må også ha en uoriginal lader hvis jeg ikke tar helt feil.

Hva med og kjøpe en NG-lock-alike bag ?

Lenke til kommentar

+ kan det være en god ide for meg å kjøpe denne: http://cgi.ebay.com/...#ht_3634wt_1046

Så lenge du får gratis frakt ville jeg bestilt varer separert under 200.- grensen så du slipper mva.

Når det gjelder uoriginale produkter så er de stortsett like bra som orginale produkter sålenge du kjøper anerkjente merker, problemet er at nyere Canonkameraer "prater" med batteriene og du må også ha en uoriginal lader hvis jeg ikke tar helt feil.

Hva med og kjøpe en NG-lock-alike bag ?

Ok, da prøver jeg å finne separate produkter! ;)

WOW! Den NG bagen var helt syk billig? Trur jeg bestiller den idag! Er det noe jeg burde være obs på? Tanke på frakt, skjulte kostnader osv?

Hvor lang tid tar det cirka og få den hjem da?

Lenke til kommentar
Trur jeg bestiller den idag! Er det noe jeg burde være obs på? Tanke på frakt, skjulte kostnader osv. Hvor lang tid tar det cirka og få den hjem da

Det skal ikke påløpe flere utgifter da bagen koster under 200.- og det er gratis frakt, men DX kan værer trege med og sende varene så på-beregne minst 2 uker før varen er i hus hvis du er uheldig.

Du finner faktisk samme bag på eBay til omtrent samme pris, er du heldig så kan det gå fortere hvis selgeren er seriøs eller har varen klar til transport.

Hvis du bestiller flere varer separert så bestill med noen dagers mellomrom så butikken ikke putter alt i en eske for da kan totalbeløpet bli høyere enn 200.- og tollvesnet tar ikke hensyn til at varene er kjøpt separert det er totalprisen til tar utgangspunkt i.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Trur jeg bestiller den idag! Er det noe jeg burde være obs på? Tanke på frakt, skjulte kostnader osv. Hvor lang tid tar det cirka og få den hjem da

Det skal ikke påløpe flere utgifter da bagen koster under 200.- og det er gratis frakt, men DX kan værer trege med og sende varene så på-beregne minst 2 uker før varen er i hus hvis du er uheldig.

Du finner faktisk samme bag på eBay til omtrent samme pris, er du heldig så kan det gå fortere hvis selgeren er seriøs eller har varen klar til transport.

Hvis du bestiller flere varer separert så bestill med noen dagers mellomrom så butikken ikke putter alt i en eske for da kan totalbeløpet bli høyere enn 200.- og tollvesnet tar ikke hensyn til at varene er kjøpt separert det er totalprisen til tar utgangspunkt i.

Ok, så du ser ikke noe "galt" med at jeg kjøper disse tingene?:

1stk. NG-look-alike bag:

http://www.dealextreme.com/p/protective-cotton-canvas-carrying-bag-for-camera-green-40174

2stk. Batterier:

http://cgi.ebay.com/Canon-LP-E8-Battery-Pack-EOS-Rebel-T2I-550D-Brand-/280612923592?pt=Batteries_Chargers&hash=item4155d568c8#ht_2432wt_905

1stk Batterigrep med fjernkontroll:

http://cgi.ebay.com/Meike-LCD-Timer-Battery-Grip-Canon-EOS-550D-T2i-B4K-/320664719842?pt=Batteries_Chargers&hash=item4aa91b51e2#ht_3003wt_1139

Det virker vel greit? :) Bare kom med forslag etc :)

Endret av Maxmeker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...