Xaphor Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg har altså en bærbar PC med 3.5 mm jack utgang, og et stereoanlegg som kun støtter RCA in, og jeg ønsker å overføre lyd mellom disse, slik at jeg får brukt mest mulig av egenskapene til stereoanlegget. Løsningen jeg bruker nå (helt vanlig 3.5 mm jack til 2 RCA) gjør at lyden fort vrenges når jeg skrur høyere opp på volumet (og da spesielt bassen). Det er altså ingenting galt med selve anlegget, for jeg har testet volum- og bassnivået ved å spille av CD på anlegget, og det oppstår da ingen lydforvrenging. Jeg forstår at jeg ikke kan få til CD-kvalitet, men jeg setter pris på det om dere kan komme med noen tips på eventuelle kabler som gjør lyden bedre. Er det en forskjell om jeg kjøper en av disse monster-kablene eller andre kabler som sies å ha høyere kvalitet? Finnes det andre løsninger? Setter stor pris på svar! Lenke til kommentar
Zash Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Er HDMI eller Optisk (TOSLINK) en mulighet? Ellers så kan det hende at du bør kjøpe kabler av høyere kvalitet? Lenke til kommentar
Xaphor Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 HDMI og optiske tilkoblinger finnes ikke som tilkoblingsmuligheter på det stereoanlegget jeg har (begynner å bli litt gammelt). Dersom det ikke finnes noen andre løsninger enn 3.5 mm jack til 2 RCA så blir det vel innkjøp av det, bare i litt bedre kvalitet denne gangen. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Ser vell ikke andre muligheter. Eventuelt det er lydkortet ditt som er dårlig? Lenke til kommentar
Xaphor Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Tror lydkortet skal være helt OK, men jeg får prøve meg på en av disse kvalitetskablene da. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Hvis du skrur lyden for høyt opp på PCen, så kan det hende at du overbelaster inngangen på forsterkeren. Skru heller opp volumet på forsterkeren, og ha svakere lyd ut fra PCen. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Sikker på at du har koblet den i phono kontakten? Hvis du kobler den i en annen kontakt feks tape vil fungsjonen i forsterkeren som retter opp bassen på feks en LP forvrenge lyden. Særlig bassen. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Her er den beste løsningen: http://www.hegel.com/hd2.htm Koble en DAC til PC'n din, den vil da fungere som et ekstern lydkort og går helt utenom alle lydkretser i selve PC'n. En DAC "renser" lyden for jitter og andre ulumskheter og resultatet blir veldig mye bedre.Den jeg linket til er liten og portabel, og kobles til PC'n ved hjelp av USB, og derifra har den både analog ut og digital ut. Fås kjøpt hos Soundgarden blant annet. Oops.. steinaldertråd. Endret 22. oktober 2011 av Wildbill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå