Knapen Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hei, Vurdere å kjøpe denne bærbare fra lefdal. Ser at veiledende pris fra HP er på 12.499,- http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/HP141191EO/hp-envy-14-barbar-pc Er dette et bra kjøp, noen som har erfaringer med den? Har dere evt. noen forslag til andre laptoper som er bedre, til samme pris? Bruker laptopen hovedsaklig til Football Manager, surfing, film og serie. Vil ha en laptop som er portabel med god batterilevetid. Har lett etter laptoper med SSD disk, men synes utvalget er dårlig, prisen blir også fort høy. Takker på forhånd for innspill. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Grei maskin det der. Den har fått bra kritikk også.http://www.notebookcheck.net/Review-HP-Envy-14-Beats-Edition-Notebook.43071.0.html Det jeg ser er at den er litt bråkete noe som kanskje ikke er helt forenlig med filmtitting. Lenke til kommentar
Knapen Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Hei, Takk for tilbakemelding. Testen du henviser til gjelder en envy med litt andre specs, blant annet en annen prosessor. Sliter selv med å finne en test med like specs. Noen som har forslag til noen gode kjøp i det prisleiet? Har ikke veldig peiling på data, så alle tilbakemeldinger mottas med takk:P Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) før du kan få mye til hjelp må du spesifisere hva som er viktig for deg. pris? vekt? batteri? spillytelse? utseende? funkjsoner som bakgrunnsbelyst tastatur etc. skjermstørrelse, og oppløsning uansett vil jeg si at den envyn der vil være et serdeles dårlig kjøp. gammelt grafikkkort, soon to be utdatert prosessor, dårlig lagringsplass og en helt grusom opløsning på skjermen. skal vel sies at prosesoren er ganske bra på den maskina, men det ser sånn spec vis ut til å være det eneste lyspunktet. videre vil du tjene stort på å vente på sandy bridge baserte prosessorer i laptops. er vel typ 1-2 måneder til det skal være ganske vanlig å finne i butikkene, men hvis du MÅ ha maskin før det, skal vi nok finne en grei en;) Endret 8. mars 2011 av uracoin Lenke til kommentar
Knapen Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 før du kan få mye til hjelp må du spesifisere hva som er viktig for deg. pris? vekt? batteri? spillytelse? utseende? funkjsoner som bakgrunnsbelyst tastatur etc. skjermstørrelse, og oppløsning uansett vil jeg si at den envyn der vil være et serdeles dårlig kjøp. gammelt grafikkkort, soon to be utdatert prosessor, dårlig lagringsplass og en helt grusom opløsning på skjermen. skal vel sies at prosesoren er ganske bra på den maskina, men det ser sånn spec vis ut til å være det eneste lyspunktet. videre vil du tjene stort på å vente på sandy bridge baserte prosessorer i laptops. er vel typ 1-2 måneder til det skal være ganske vanlig å finne i butikkene, men hvis du MÅ ha maskin før det, skal vi nok finne en grei en;) Takk for klar og tydelig tilbakemelding på envyen. Pr. nå så har jeg ingen laptop da den jeg hadde tok kvelden, så det er ikke så aktuelt å vente 1-2 mnd. Tar utgangspunkt i lista du kom med for å beskrive hva jeg er ute etter: pris - Maks 10.000 vekt - Vil ha en maskin som er portabel, så rundt 2-2,3kg som maks? batteri - Alt over 3-4 timer under avspilling av HD materiale er et pluss. spillytelse - Så og si eneste spill jeg spiller på laptopen er football manager, så trenger ingen utpreget "gaming-pc". Så lenge den kjører HD-materiale som en drøm så går det greit. Viktigere med en god prosessor. utseende - Har ingen større betydning. Skjermstørrelse - min. 14" Maks 15,6" Hardisk - Min 7200rpm, helst SSD. Lagringsplass er mindre viktig, da man kan løse det med eksterne harddisker. Det er viktig for meg at den har god byggekvalitet, at den kjennes solid ut. Lenke til kommentar
Protest Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Om du vil ha god skjermoppløsning, SSD og muligheten for spill til under kr 10.000, inkl. en liten ekstern USB3 HD med 750 GB, så tror jeg Multicom Compal PBL21 er den rette maskinen for deg. Jeg på min side ville aldri ha tatt i en maskin med lavere oppløsning enn 1600x900 i en 15/16" bærbar. Her får du 1920x1080. Les test av den her. Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) helt klart et mega godt valg protest har kommet med her, men skal du ha maskin i nermeste fremtid så er den nok ikke "så" aktuell. denne har også sandy bridge arkitektur, og multicom har hatt disse maskinene på siden sin ganske lenge. derfor er det nærliggende å tro at det er gasnke lange bestillingslister, og fort vil ta en måned å få maskinen i hus. om de i det hele tatt har fått inn nye hovedkort hos multicom er også vanskelig å si, men jeg vil tro en kan sitte lenge å vente her. nå rett før neste gen. kommer ut, kan man på en måte se på denne genresjons maskiner som overpriset, og jeg skal tro(uten at jeg har sjekket) at en kan spare mye på brukthandel, da mange vil bytte ut det de har, for å få det nyeste og mest flashy. skal oppdatere meg litt på nye tilbuder etc. jeg, så får du si i fra om brukthandel i det hele tatt kan være aktuellt. men for å være ærlig så ser det ikke ut til at du trenger en laptop til 10 000 spenn for det du skal bruke den til. men for all del, har du god råd, hvorfor ikke? Edit* Så har jeg sjekket litt rundt, og jeg må fortsatt understreke hvor mye en kan tjene på å tåle venting noen uker. Den maskina Protest linket til opfyller alle kravene dine bedre enn noe annet, men MÅ du ha maskina i hus de neste dagene, så tror jeg en sony er veien for deg. http://advance.no/Item.aspx?id=4823509 denne har full hd(1920 x 1080) skjerm, contra den envyn(1366 x 768) skal du se mye hd film, er det jo ubrukelig å ikke ha hd skjerm:P videre har den blueray, og er mer enn kraftig nok til å takle både litt spilling, og hd materiale. skjermkortet er midt på tre, og batteritiden er så som så. kan se for meg 2,5 timer med filmtitting? hdd svikter litt her da, men siden du nevner ekstern disk så er vel kanskje ssd løsninga uansett? videre har jeg et forslag til deg siden du ikke sitter med maskin nå: bestill den på multicom som protest nevner, kjøp deg en midlertidig netbook, eventuellt lån deg noe, og selg netbooken når du får den fra multicom. det ville i allefall jeg gjort i din situasjon Endret 9. mars 2011 av uracoin Lenke til kommentar
danwall'd Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Et lignende alternativ til envy er jo denne : http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/PADV63138EO/hp-pavillion-dv6-15-6-barbar-pc De ser nå ganske like ut. Har en selv bare med litt svakere prosessor enn denne og er fornøyd med den. Har ikke noe problem med støy, hører bare en svak viftesus hvis det blir helt stille. Bra pris, stor harddisk, samme skjermkort som envy, 4GB ram(mulighet for 8GB),lik oppløsning. Lenke til kommentar
Knapen Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg heller virkelig mot å velge multicom maksinen nå. I og med at jeg vil ha en maskin som kan vare en stund(derfor jeg er villig til å bruke rundt 10.000), så er det nok en fordel å kjøpe en maskin med sandy bridge prossessor. Da får jeg heller sitte en stund uten maskin. Hvilke av Multicom maskinene burde jeg gå for? Compal eller Xishan? Hva er forskjellene? Noen som vet om det er plass to hardisker i de maskinene? Sist men ikke minst, hvilken prossessor burde jeg gå for? Står mellom Intel Core i5-2540M 2.6GHz og Intel Core i7-2720QM. Er egentlig lysten på Quad core, men med min mangel på kunnskap så vet jeg egentlig ikke hva som er best. Setter virkelig pris på alle forslag og kommentarer, dere er virkelig til stor hjelp:) Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg heller virkelig mot å velge multicom maksinen nå. I og med at jeg vil ha en maskin som kan vare en stund(derfor jeg er villig til å bruke rundt 10.000), så er det nok en fordel å kjøpe en maskin med sandy bridge prossessor. Da får jeg heller sitte en stund uten maskin. Hvilke av Multicom maskinene burde jeg gå for? Compal eller Xishan? Hva er forskjellene? Noen som vet om det er plass to hardisker i de maskinene? Sist men ikke minst, hvilken prossessor burde jeg gå for? Står mellom Intel Core i5-2540M 2.6GHz og Intel Core i7-2720QM. Er egentlig lysten på Quad core, men med min mangel på kunnskap så vet jeg egentlig ikke hva som er best. Setter virkelig pris på alle forslag og kommentarer, dere er virkelig til stor hjelp:) vil si enten den billigste dual coren, eller den billigste quad coren. vet ikke hvor ofte du merker at du sitter på 4 kjerner, men jeg hadde utvilsomt lagt de 1200 kronene inn i den 4 kjerneren. Den utkonkurerer dagens stasjonære i7 prosessorer i flere tester, og det er noe man kan komme til å angre på at en dropper. også har du bare plass til en disk, men du kan bestille en såkaldt caddy på nettet så du kan bytte ut cd romet med en harddisk til(caddy koster vel 2-300) når det gjelder forskjellen på de to 15" så er jeg litt usikker på alle detaljer, men ta den dyre pga. matt skjerm. matt skjerm er en drøm, og etter å ha testet det vil du nok aldri gå tilbake;)den dyrere av dem er forøvrig laget av clevo, noe som alene er nok til at jeg hadde valgt den. clevo holder sykt god kvalitet;) kan du sprenge budsjettet med en tusing? hvis ikke hadde jeg heller valgt bort Operativsystemet og instalert det selv. http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10600540;c:100561;fl:0 prøv deg på i7-2720 8gig ram momentus xt 500 gig(helst intel ssd 510 120gb, men ser at dette blir dyrt og dålig plass) uten OS kommer du på 10500 spenn;) når det kommer til os så har du sikkert noen venner eller foreldre eller noe som har en windows 7 cd. den kan brukes på opptil 5 maskiner som oftest;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå