Gå til innhold

Hvordan få multiplier eks. 7x/15x til å akseptere 15

Anbefalte innlegg

kjøpte meg et ASUS A7N8X DeLuxe og fikk oppdatert Biosen til den nyeste.

Bla. kom det da opp nye multiplier regler.

Tidligere gikk den ikke over 14x. Nå kan en velge foreks 7/15x

Smart som jeg er satte jeg jo dette da til 7x/15x x 166 for min XP2700 for dette skal overklokkes :D

Men sjiden velger bare 7x.. ikke 15x :evil:

hvordan få den til å velge 15x ??

kjører pr idag 14x x 166. det er jo masse mer enn det å hente her vel ?

FSB blir stående på 166Mhz.. så kommentarer her opptar plass

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ehrm.. *host host*.. skylde det på sola..

finnes det noen guider e.l. her slik at et løgnasshåve som meg ikke kan gjøre feil her ?

skal kjøpe meg et bittelite miniminikjøleskap å dytte radiator inni der..

vannbeholderen er VARM å ta på.. CPUtem vandrer rundt de 50 grader..

slik liker man ikke.

Lenke til kommentar
ehrm.. *host host*.. skylde det på sola..

finnes det noen guider e.l. her slik at et løgnasshåve som meg ikke kan gjøre feil her ?

skal kjøpe meg et bittelite miniminikjøleskap å dytte radiator inni der..

vannbeholderen er VARM å ta på.. CPUtem vandrer rundt de 50 grader..

slik liker man ikke.

Tenk deg nøye om før du kutter noe , det koster ca 1000kr for

et hk dær du slipper og kutte noe (nforce2)

kutter du og vraker cpu koster det mere.

Drit i denne kuttinga det er idiotisk , selg hk og kjøp et nytt nforce2 hk.

Lenke til kommentar
nai o nai..

me tar sånn som ein utfordring..

men hva er vits å sette opp 7x/15x som et alternativ i BIOS dersom man ikke kan velge 15x ?

Grunnen til at det står 7x/15x er at hovedkortet ikke klarer å skille mellom disse. Så fort du kutter broen så vil 7x/15x bli 15x istedenfor 7x som den blir nå.

Lenke til kommentar
tilbake til spørtsmålet om "bruksanvisning"

L3 broen trodde jeg ble på CPU.. her oppe skriker en om at det er på HK..

finnes det noen "bruksanvisning" gjerne med bilder en plass for dette ??

Hehe.. om du vil lodde av det punktet som samsvarer med den siste L3 broen under på hovedkortet ditt så kan du faktisk gjøre den modden på HK isteden, dette blir da Pin AJ27. Det blir nok en del lettere å gjøre det på CPU, og en del tryggere.

Her ser du hvilken bro som skal kuttes:

multiplier110x.gif

Lenke til kommentar
umm..

eg printa ut det bildet der nå ja..

menne..

eg må sei eg blei ikje så gravla mye smartare igrunnen..

må ha det inn litt med t-skjeer ser eg

Du kan bruke et 9v batteri og et par nåler til å kutte broen om du ikke vil bruke tapetkniv. Den broen som jeg har satt ring rundt er den som skal kuttes. Du skjønner det nok så fort du kikker på cpu. Selve broene ligger skult rett under det øverste laget så cpu, så du ser bare kontaktpunktene. Sett strøm på dem, og broen brenner av med en gang. Om du bruker tapet kniv så vær forsiktig, for det er ikke dypt du skal kutte.

Lenke til kommentar

Formann: Ikke for å blande meg oppi "dine saker", men bør du ikke være litt forsiktig med å oppfordre andre til kutte, kappe, sage, giljotinere, osv.? Det er jo gode sjanser for at relativt store verdier kan gå tapt...

Lenke til kommentar
Formann: Ikke for å blande meg oppi "dine saker", men bør du ikke være litt forsiktig med å oppfordre andre til kutte, kappe, sage, giljotinere, osv.? Det er jo gode sjanser for at relativt store verdier kan gå tapt...

De spør hvordan de skal få til noe, og jeg svarer. Tror alle jeg har forklart dette til det har klart det uten å ødelegge noe. Det er så klart en risk når man man overklokker ol. men den er alle klar over. Så lenge man ikke er totalt kløne så er det ikke noe problem :)

Tror alle skjønner at det er en viss risiko når man skal kortslutte eller kutte i selve CPU.

Dette er tross alt forum.overklokking.no, og ikke forum.barnehage.no (selv om det kanskje kan virke sånn noen ganger :p )

Lenke til kommentar

Trikset funka det ja..

brukte en tapet-kniv og fikk kuttet broen.

Torde ikke på prøve me 9V batteri.. er litt redd for at strømmen skal finne andre veier gjennom CPU å ødelegge.

anywei.. fekk CPU oppi XP2700@XP3160 ;)

menne.. det va jo ikje stødig da. Varmen tok meg så det blir ikje noge overklokking over 2500 Mhz med det første.

allerede her ligger den på 55 grader..

alt for mye..

når eg får meg et bittelite kjøleskap til å dytte en radiator inni så kommer ny peltier/CPU blokk ..

mao. med MP trikset så ligger OK potensiale bedre på plass :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...