Dritil Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Dama vil til syden igjen, men jeg er nølende. Har vært på Tenerife to ganger og Gran Canaria en gang, og alle gangene har det vært kjedelig. Fælt å bruke 6-7000kr på 7 dager i syden da det er så mye annet jeg heller kunne tenke meg å bruke pengene på. Er jeg bare gørr? Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Dama vil til syden igjen, men jeg er nølende. Har vært på Tenerife to ganger og Gran Canaria en gang, og alle gangene har det vært kjedelig. Fælt å bruke 6-7000kr på 7 dager i syden da det er så mye annet jeg heller kunne tenke meg å bruke pengene på. Er jeg bare gørr? Å bare være et sted er jo ikke noe morro i seg selv. Kommer jo helt ann på hva dere liker å gjøre. Hvis hun bare liker å ligge på stranda hele dagen, mens du vil dra på utflukter og oppleve ting, kan det jo raskt bli kjedelig dersom hun hele tiden får viljen sin. Det samme motsatt vei selvsagt. Her i huset liker vi begge å oppleve ting, og pleier å leie bil og utforske litt selv. Hvis dere først skal til syden, og dere har ulike interesser, synes jeg det bør være et godt kompromiss at dere for eksempel "bestemmer" en dag hver. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Det gjelder å finne aktiviteter og utflukter man liker. 7 dager med bare strand/restaurent/bar/hotell er det vel få som holder ut. På lengere charterturer har man ofte kun opphold på 2 uker. Selv med spennende aktiviteter og utflukter klarer jeg ikke holde ut 2 uker på samme reisemål. Lenke til kommentar
Dritil Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Ja, jeg liker å gjøre ting. Vandre på egenhånd i grotter, skoger osv, men alle dissen feriestedene er jo bare vulkanøyer uten vegetasjon omtrent. Hvor skal man reise for å finne mer eksotisk natur? Endret 2. mars 2011 av Dritil Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg har hørt Azorene er frodig, det samme med Madeira. Mulighetene forå gjøre noe aktivt er muligens begrenset. Hvis du er historieinteressert anbefales Malta. Mange festninger og museer som er vel verdt et besøk. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Har du forsøkt å lese om reisemålet (på internett). Mange blir overrasket over hva de går glipp av ved å ikke sette seg inn i reisemålet på forhånd. I tillegg akn du finn et sted i "syden" som både tilfredsstiller din trang til å se/oppleve noe samtidig som det tas hesnyn til den som "bare" vil ligge å sole seg. Jeg har hørt Azorene er frodig, det samme med Madeira. Mulighetene forå gjøre noe aktivt er muligens begrenset. Både Madeira og Azorene har en nydelig natur og innbyr til sepnnende fotturer (Madeira har ingen sandstrender men høye fjell). Så her er mulighetene absolutt ikke begrenset. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Evt. kan en snu det mer mot kombinasjonen (stor)by og strand. Barcelona, Nice, etc. Jeg har heldigvis en kone som også mener at strand og sol ikke er nok. I sommer blir det Cornwall. Endret 2. mars 2011 av StoreMyen Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg likte Azorene som både er vulkansk og eksotisk. Bodde på Terra Nostra. Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Vi hadde en fin tur til Gran Canaria i fjor. Som en avveksling til det vanlige strandlivet leide vi bil og dro nordover på øya (vi bodde i Amadores, nordover derfra). Vi opplevde en ny side av øya, med stor grad av lokalbefolkning og manglende turisme. Var som å komme til et helt nytt land! Anbefaler å utforske litt på forhånd etter slike muligheter. Lenke til kommentar
nwinger Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Dama vil til syden igjen, men jeg er nølende. Har vært på Tenerife to ganger og Gran Canaria en gang, og alle gangene har det vært kjedelig. Fælt å bruke 6-7000kr på 7 dager i syden da det er så mye annet jeg heller kunne tenke meg å bruke pengene på. Er jeg bare gørr? Ville heller spart opp et par tusen til da, og skreddersydd en egen pakke. Jeg reiser til Thailand med kjæresten førskommende mandag. Vi valgte ut fly og hotell selv etter litt research. Ca. 10.000 pr. pers (Frokost inkludert) i 16 dager mener jeg er mer valuta for pengene enn hva 7.000 for en uke på Tenerife gir deg. Og, ja, sydenturer er ofte kjedelige når det er snakk om kanariøyene. Nedslitt og dyrt. Endret 2. mars 2011 av nwinger Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Dama vil til syden igjen, men jeg er nølende. Har vært på Tenerife to ganger og Gran Canaria en gang, og alle gangene har det vært kjedelig. Fælt å bruke 6-7000kr på 7 dager i syden da det er så mye annet jeg heller kunne tenke meg å bruke pengene på. Er jeg bare gørr? Finnes ikke noe verre enn en typisk charterreise/sydentur. Kanskje med unntak av campingferier. Hvis det var valget hadde jeg hellere blitt hjemme. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Finnes ikke noe verre enn en typisk charterreise/sydentur. Kanskje med unntak av campingferier. Hvis det var valget hadde jeg hellere blitt hjemme. Charter betyr bare at du bestiller fly og hotell samtidig hos noen som har fått kvantumsrabatt. Det er hvor du reiser og hva du gjør der som avgjør om det blir en lidelse eller en fantastisk reise. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Charter betyr bare at du bestiller fly og hotell samtidig hos noen som har fått kvantumsrabatt. Charter er her fly som er chartret/leiet ut, motsatt rutefly. Charterreise er altså fly som er chartret av et reisefirma der selger "samme reise/ferie" til tusenvis av kvalitetsubevisste kunder. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Man kan fly til samme destinasjon og til samme hotell på egen hånd så jeg skjønner ikke hvorfor alle på hotellet som er charterkunder automatisk ikke kan være bevisste på kvalitet. Det høres ut som om enkelte er veldig fordomsfulle her. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Stikk til japan, det er sprø saker det. Jeg og noen kompiser klarte å ordne tur/retur + 3 ukers opphold til under 10000 kr (per pers., så klart), og maten er ca halvparten så dyr som her hjemme, uten å smake dårligere. Endret 7. mars 2011 av Pseudopod Lenke til kommentar
Populært innlegg Ideal Skrevet 7. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 7. mars 2011 Sydenturer er for usofistikerte, harry folk, som mener høydepunktet i livet er å bake i sola og drikke billig sprit, mens man kjederøyker. Hvor utrolig underholdende er det egentlig for noen med et minimumsnivå av intelligens å ligge å steke i sola i timesvis uten å finne på en dritt? Deretter går veien til et ufyselig spisested som reklamerer med "svenska kjöttbullar" utenfor. Hvorpå man går til diskotek og drikker sprit mens man danser til Chartersvein's megahit "kongen av Mallorca"... For meg er tanken på en slik tur som den syvende sirkel av helvete. I tillegg til at selve opplevelsen ville ha vært helt innholdsløs, klarer jeg rett og slett ikke å utstå slike harrykrapyl som reiser på slike turer. Folk med langt under middels intelligens, og langt over middels BMI, kombinert med null kroppshygiene, høyt alkoholinntak og null smak - hverken estetisk eller musikalsk. Om din drøm er å være med på "Svinesund: Handel i grenseland" så vil du stortrives på sydentur. Min ærlige mening er at det stort sett er uintelligente folk som reiser på sydentur. Det aller værste er jo damer som drar på jentetur til syden. Makan til uintelligente naut skal man jo lete lenge etter. Drikker seg dritings, blir smelt på tjukken av en skotte på ferie, eller en av de fastboende tyrkerne som har feid flere hundre andre 35-åringer fra Norge ved å bruke det samme sjekketrikset, og kommer hjem til Norge og fører opp "far ukjent" eller får ektemannen erklært som far etter pater est. Det er bare en ting å si. Sydentur er for avskum. 11 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Det er bare en ting å si. Sydentur er for avskum.Her var det nok av fordommer ja. Selv om mye av det du sier kan forekomme stemmer det neppe for alle som reiser charter til alle destinasjoner. Tror du for eskempel din beskrivelse passer på mange av dem som reiser charter til Azorene? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Det er bare en ting å si. Sydentur er for avskum.Her var det nok av fordommer ja. Selv om mye av det du sier kan forekomme stemmer det neppe for alle som reiser charter til alle destinasjoner. Tror du for eskempel din beskrivelse passer på mange av dem som reiser charter til Azorene? En god anekdote fra Ideal, men dessverre passer ikke helt for alle steder. Santorini, Gozo og Azorene som du så fint nevner går vel ikke helt denne kategorien. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Tror nok mange har misforstått hva en chartertur egentlig er, men heldigvis har jo noen allerede gitt god forklaring. Om man drar på chartertur eller ikke og om man drar til et typisk chartertur mål så er det ene og alene du selv som bestemmer hva du gjør ferien til. Selv på de mest beryktede sydenmål kan man finne spennende, nye og berikende opplevelser, utenom bare det å sitte på stranda med en sigg i hånda. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Ja, jeg liker å gjøre ting. Vandre på egenhånd i grotter, skoger osv, men alle dissen feriestedene er jo bare vulkanøyer uten vegetasjon omtrent. Hvor skal man reise for å finne mer eksotisk natur? Gran Canaria er mye mer enn bare det. Tenerife også forresten. Lei bil, kjør oppover på øya, gå tur i fjellet, dykk, dra til Columbus sitt hus i Las Palmas. Denne anbefales: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1594686 Men nei, Gran Canaria er ikke det mest spennende reisemålet. Men du får slappet av. Kan gjøre masse forskjelige ting og det er behagelig der stort sett hele året. Selv har jeg bodd der i 4 år... Gran Canaria har forresten plenty med skau, bare du kjører bil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå