Gå til innhold

Kjøp av ny pc

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg driver og bygger pc, skal kjøpe litt og litt deler omgangen...

Sånn ca. sånn skal det se ut når jeg er ferdig.

Det jeg lurer på er om alt dette passer sammen, og om det er et bra oppsett, eller om det kunne vært bedre.

post-95226-0-71063000-1299053485_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nedgradert HDD og heller investert i god ram med strammere timings og høyere frekvens.

Hva skal pcen brukes til? Ser ut som et oppsett for spill-pc og da trenger man strengt tatt ikke 12 GB ram.

Edit: Vil også anbefale en modulær strømforsyning. Det er ikke nødvendigvis bedre ytelse, men et ryddig kabinett vil føre til bedre lufting/kjøling.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Jeg skjønner, men jeg trenger ganske mye plass, skal drive med litt Vmware osv også.

De nye hovedkortene støtter ikke anna enne :PC3-10600, PC3-8500

Hva med denne strømforsyningen ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340678

Ville nedgradert HDD og heller investert i god ram med strammere timings og høyere frekvens.

Hva skal pcen brukes til? Ser ut som et oppsett for spill-pc og da trenger man strengt tatt ikke 12 GB ram.

Edit: Vil også anbefale en modulær strømforsyning. Det er ikke nødvendigvis bedre ytelse, men et ryddig kabinett vil føre til bedre lufting/kjøling.

Lenke til kommentar

For full oversikt over funksjoner på hovedkort er det lurt å sjekke produsentens egne hjemmesider.

for p8p67 evo

4 x DIMM, Max. 32 GB, DDR3 2200(O.C.)*/2133(O.C.)/1866(O.C.)/1600/1333/1066 Non-ECC,Un-buffered Memory

Dual Channel memory architecture

Supports Intel® Extreme Memory Profile (XMP)

Lenke til kommentar

For full oversikt over funksjoner på hovedkort er det lurt å sjekke produsentens egne hjemmesider.

for p8p67 evo

4 x DIMM, Max. 32 GB, DDR3 2200(O.C.)*/2133(O.C.)/1866(O.C.)/1600/1333/1066 Non-ECC,Un-buffered Memory

Dual Channel memory architecture

Supports Intel® Extreme Memory Profile (XMP)

Er det da noen som kan hjelpe meg og finne rett RAM ? :-)

Lenke til kommentar

Må bare si jeg blir litt forvirra rundt støttet ram. HK støtter 1,65 Volt, men På intel sine sider så opplyser de om at prosessoren kun støtter 1,5V og DDR3-1066/1333.

Noen som vet om de nye prosessorene blir skadet/ ustabile når man kjører ram på 1,65 Volt?

Synes de er merkelig at hovedkortprodusentene opplyser en ting i sin memory qvl, mens det strider mot Intel sine spesifikasjoner (som jo hovedkortet er laget for...) :hmm:

edit: omformulering

Endret av Lambern
Lenke til kommentar

Må bare si jeg blir litt forvirra rundt støttet ram. HK støtter 1,65 Volt, men På intel sine sider så opplyser de om at prosessoren kun støtter 1,5V og DDR3-1066/1333.

Noen som vet om de nye prosessorene blir skadet/ ustabile når man kjører ram på 1,65 Volt?

Synes de er merkelig at hovedkortprodusentene opplyser en ting i sin memory qvl, mens det strider mot Intel sine spesifikasjoner (som jo hovedkortet er laget for...) :hmm:

edit: omformulering

Vært veldig fint og fått et svar på det ja, jeg har planer om og bestille i kveld ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...