Kenny Bones Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Har tenkt litt på dette. Når hvem som helst kan bare kalle seg "healer" uten noe mer om og men, hvorfor blir ikke folk skeptisk til det? Man kan bare gå på et "kurs" som også holder av andre som later som om de har "utdanning" i emnet og sier dermed at deltakerne har deltatt og er "sertifiserte" healere. Er ikke dette svada og direkte ulovlig? Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Fordi folk som tror på healing er idioter. Og tviler på å si at man har overnaturlige krefter er ulovlig, selv om man tar betaling for arbeidet. Endret 2. mars 2011 av Bruker87 6 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Kan ikke forstå at sånt kan være lovlig. Det er jo direkte misledende? Lenke til kommentar
alfred97 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Kan ikke forstå at sånt kan være lovlig. Det er jo direkte misledende? Vi hadde en lov som regulerte sånt - den såkalte "kvakksalverloven". Men den ble opphevet i 2004, av en eller annen grunn... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Det finnes ingen kunnskap om at healing virker, så da er det heller ingen utdanning for det. Du kan studere veldig mye som fungerer, men utvalget er dårlig for det som ikke fungerer. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Fordi folk som tror på healing er idioter. Og tviler på å si at man har overnaturlige krefter er ulovlig, selv om man tar betaling for arbeidet. Nei folk er ikke idioter for det. Det healere, og andre alternativ medisinere, gjør er å få DEG til å få igjen troen på at du vil bli bra igjen. For de av oss som har vært så uheldig å bli utsatt for en lege som er full av seg selv vet at den legen egetlig ikke ser DEG der du sitter, han hører ikke på deg og han bryr seg om deg KUN fordi du betaler avdragene på luksus båten hans (dette er satt på spissen, bar så det er sagt...) og han stiller diagnoser på grunnlag av...? Du vet hva jeg mener. Ikke har de tid til å lytte til deg heller før de roper neste.... Så du føler at ingenting hjelper og oppsøker derfor en som driver med alternativ medisin i håp om at han kan hjelpe. Her opplever du at en time faktisk er en time og du opplever å bli lyttet til, du opplever å bli hørt og forstått og ikke minst, du får tilbake troen på at du vil bli bra igjen. Alt dette hadde du fått hos en vanlig lege også, pluss medisiner som faktisk hjelper deg!!!, men fælt få leger i dag tar seg TID til pasienten, tar seg TID til å lytte og tar seg TID til å forstå at problemet OFTE like mye ligger i at pasienten selv har tro på legning... Placebo altså, men jeg tror placebo er viktig for legning. Du må selv føle at du leges og svært mange leger har ikke tid til det de kaller "dikking" med pasienter i dag mens alternativ medisin har satt av tid til "dikking" også.... Faktum er at du kan drikke en tankbil med det som homeopatien kaller "farlig væske" (som ikke er annet enn en dråpe med et eller annet blandet med vann som tilsvarer atlanterhavet i mengde.... noen som fremdeles tror på dette?), "healere" healer fordi folk har TROEN på det (og fordi healeren ofte har tid til å lytte til DEG) Har selv en vanskelig og opprivende skillsmisse bak meg der jeg en natt satt og hadde en monolog med en arbeids kollega om mine problemer og bekymringer... Jeg sa monolog, for han sa ikke et steinsens ord under hele min tirade og nikket bare nå og da for å vise at han satt og hørte på meg... Etterpå var det som en kampestein hadde blitt løftet vekk fra mine skuldre, jeg så lysere på ting og kunne puste lettere og det "bare" av å sitte der å "tømme" tankene mine utover et annet menneske... utrolig! Men det underbygger det jeg sier, det hjelper at noen har tid til å høre på DEG selv om du egentlig ikke får annet tilbake enn akkurat tilhøreren... Og der er nok en del alternativ medisin sin "virkemåte"... For noe av det hjelper folk, det er ikke til å komme fra! Men jeg tror at det har vel så mye med lyttingen og forståelsen som remediene de utsetter deg for.... Endret 2. mars 2011 av RWS 5 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Godt innlegg RWS og svært gode poeng Det har vel med at healing treffer det menneskelige i oss. Men det er likevel misvisende mener jeg, når de mener at det har overnaturlige krefter som det ikke finnes noe bevis for overhodet. Og i tillegg tar betalt for det! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 De kan jo for syns skyld ikke gå ut å argumentere for at de skal sitte å holde deg i lanken mens de hører på deg, kan de vel? He he.. Det ligger vel i menneskets natur å bruke et dusin eller to med kognitiv dissonans i å overbevise seg selv om hva akkurat DU valgte er det riktige tror jeg.... Syntes faktisk at kognitiv dissonans er så utbredt og viktig at vi burde hatt flere timer i uka på skolen der vi lært om hvorfor vi bruker kognitiv dissonans i det daglige som forsvar av våre, ikke altid fornyftige, valg.... Fælt å si det, men hele vår struktur er bygget opp på kognitiv dissonans i en eller annen form... Har en kompis som for en god del år siden, med en gang terrengbiler kom hit til landet, kjøpte seg en 4WD bil. Han tuslet litt rundt i grønnsakene med den til han en dag bestemte seg for å kjøpe en Warn winch... For å si det mildt, den winchen var noe han overhodet ikke trengte, den var den gangen fryktelig dyr og hadde ikke trekk kraft nok til å dra opp bilen på enkel line engang, men for å liksom "bevise" ovenfor oss andre at han trengte den winchen begynte han å sette seg fast.... Kognitiv dissonans vet jeg i dag at dette var, han "lagde" scenarioer som forsvarte hans kjøp av den winchen og for å klar gjør hva jeg mener er det akkurat slik med alternativ medisin også.... Folk TROR egentlig ikke at det er noe overnaturlig inne i bildet samtidig som de gjerne VIL tro det, det forklarer jo valget de har tatt ikke sant? Et eksempel på dissonans: Spør en som er i ferd med å vedde på en hest på travbanen om hvorfor han satser på akkurat den hesten og du vil med stor sannsynlighet få til svar at han ikke riktig vet hvorfor. spør samme fyren ETTER han har betalt for bongen og svaret vil med stor sannsynlighet være langt mer klippefast over hvorfor han valgte akkurat den hesten, for da har han BETALT og valget kan ikke endres. Da skjer det noe med oss og vi trenger et forsvar som vil justifisere vårt valg... kognitiv dissonans.. Spør du likeså en pasient som har tatt bare en time hos en alternativ medisiner vil du i langt større grad få et ærligere svar enn hvis du spør en som flere ti talls timer med alternativ medisin. Sistnevnte vil ALDRI si, "Nei, skal jeg være ærlig så har ikke heksedoktor Hansen hjulpet meg i det hele tatt, jeg kunne like godt kastet pengene ut av vinduet!. Sannsynligheten er faktisk større for at du ville hørt, "Åja, heksedoktor hansen har hjulpet med i årevis, jeg hadde aldri vært så frisk hvis jeg ikke hadde hatt jevnlige timer hos han...!". Dette er kognitiv dissonans som forhindrer at vi svarer ærlig på dette og det er meget MEGET vanskelig å la være å bruke dissonans i sine valg skal jeg si deg.... For vi vil jo ikke fremstilles som idioter som har tatt flere timer og brukt tusenvis av kroner på ingenting, vil vi vel? Derfor "juger" vi... i alt vi sier omtrent.... og det er det som driver alternativ medisin fremover også.. 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Godt innlegg RWS og svært gode poeng Det har vel med at healing treffer det menneskelige i oss. Men det er likevel misvisende mener jeg, når de mener at det har overnaturlige krefter som det ikke finnes noe bevis for overhodet. Og i tillegg tar betalt for det! Vis du har vært hos healer, og han/hun klarer å dra i gang en god placebo: Da har han/hun gjordt en god jobb. Ikke glem f.eks massasje eller evnen til å finne ømme og stive punkt i kroppen heller, noe som på toppen av det hjelper ganske godt. Antar det er litt svindel på siden av også, men ikke for alt. Det blir vel litt som å betale en personlig trener, eller gå til psykolog i mange tilfeller. Og mange av healerskarden påstår visstnok ikke noe er en hva de har klart å dra i gang med litt massasje og placebo unansett. Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Interessant nok finnes det teologistudier. 3 Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Fordi folk som tror på healing er idioter. Og tviler på å si at man har overnaturlige krefter er ulovlig, selv om man tar betaling for arbeidet. Nei folk er ikke idioter for det. Det healere, og andre alternativ medisinere, gjør er å få DEG til å få igjen troen på at du vil bli bra igjen. For de av oss som har vært så uheldig å bli utsatt for en lege som er full av seg selv vet at den legen egetlig ikke ser DEG der du sitter, han hører ikke på deg og han bryr seg om deg KUN fordi du betaler avdragene på luksus båten hans (dette er satt på spissen, bar så det er sagt...) og han stiller diagnoser på grunnlag av...? Du vet hva jeg mener. Ikke har de tid til å lytte til deg heller før de roper neste.... Så du føler at ingenting hjelper og oppsøker derfor en som driver med alternativ medisin i håp om at han kan hjelpe. Her opplever du at en time faktisk er en time og du opplever å bli lyttet til, du opplever å bli hørt og forstått og ikke minst, du får tilbake troen på at du vil bli bra igjen. Alt dette hadde du fått hos en vanlig lege også, pluss medisiner som faktisk hjelper deg!!!, men fælt få leger i dag tar seg TID til pasienten, tar seg TID til å lytte og tar seg TID til å forstå at problemet OFTE like mye ligger i at pasienten selv har tro på legning... Placebo altså, men jeg tror placebo er viktig for legning. Du må selv føle at du leges og svært mange leger har ikke tid til det de kaller "dikking" med pasienter i dag mens alternativ medisin har satt av tid til "dikking" også.... Faktum er at du kan drikke en tankbil med det som homeopatien kaller "farlig væske" (som ikke er annet enn en dråpe med et eller annet blandet med vann som tilsvarer atlanterhavet i mengde.... noen som fremdeles tror på dette?), "healere" healer fordi folk har TROEN på det (og fordi healeren ofte har tid til å lytte til DEG) Har selv en vanskelig og opprivende skillsmisse bak meg der jeg en natt satt og hadde en monolog med en arbeids kollega om mine problemer og bekymringer... Jeg sa monolog, for han sa ikke et steinsens ord under hele min tirade og nikket bare nå og da for å vise at han satt og hørte på meg... Etterpå var det som en kampestein hadde blitt løftet vekk fra mine skuldre, jeg så lysere på ting og kunne puste lettere og det "bare" av å sitte der å "tømme" tankene mine utover et annet menneske... utrolig! Men det underbygger det jeg sier, det hjelper at noen har tid til å høre på DEG selv om du egentlig ikke får annet tilbake enn akkurat tilhøreren... Og der er nok en del alternativ medisin sin "virkemåte"... For noe av det hjelper folk, det er ikke til å komme fra! Men jeg tror at det har vel så mye med lyttingen og forståelsen som remediene de utsetter deg for.... Tror ikke du helt vet hva en healer er. Healing har ingenting med å høre på folk å gjøre, healere sier de kan fjerne sykdommer uten å bruke noen form for medisin som virker på sykdommen, den mest populære metoden å "fjerne" sykdommer fra folk med healing er å bevege hendene sine over det syke området, som de sier vil gjøre de friske for så å ta betaling for det. At noen hørte på deg angående en skillsmisse har ingenting med healing å gjøre. Og det er flere grunnen til leger ikke sitter å hører på deg angående sykdommen din i timesvis. For det første har ikke de tid, skulle leger hørt på alle så hadde det vært flere år ventetid på å komme seg inn på et legekontor, om du vil snakke med noen så bestill time hos en psykolog isteden. For det andre så "vil" ikke leger høre på deg fordi leger må gå fra et fordomsfri steg til den mest logiske forklaringen, hvert symptom har tusenvis av sykdommer knyttet til seg, hadde legen tatt ditt råd istedenfor å gjøre det han vet er rett så hadde det vært umulig for han å finne ut hva som er den mest logiske forklaringen på sykdommen din. Er det noen som er egoistiske og bare vil ta pengene dine så er det healere, ikke leger. Long story short, verken healere eller leger jobber for å høre på deg, dra til en psykolog isteden, de er utdannet til å høre på folk og rådgive de. (PS. ikke bland psykologer og psykiater, psykiater jobber med mentale sykdommer.) Endret 3. mars 2011 av Bruker87 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Bruker87 : Nå skal det sies at jeg har vært heldig med fastlegen min og de legene jeg faktisk har vært til behandling og det skal sies at påstandene dine holder desverre ikke rot i mange tilfeller : 1 : En lege har ofte behov for mer informasjon enn det man kan se , denne informasjonen kommer ofte fra ting pasienten selv opplever : Kvalme , svimmelhet , depresjon er faktisk informasjon som man som regel kan få ved å snakke med pasienten men også ved å kjenne vedkommende. Prater man aldri med pasientene sine lærer man seg aldri å kjenne dem og dermed mister man veldig mye viktig informasjon for å kunne stille en riktig diagnose tidlig. 2 : Årsaken til lang ventetid hos fastlegen er nettop mangel på leger og ikke direkte selve behandlingstiden enhver lege tar (selv om den har en direkte sammenheng med behandlede pasienter ratioen, men ikke så mye med helbredelseratioen). Hvis man i tillegg legger til at Legestudier tar mange år, har de høyeste kravene når det gjelder karakterer så er det kanskje ikke så veldig rart at vi har en mangel på leger i dag. 3 : Det finnes ekstremt mange former for healing , noen healere lytter faktisk til deg og kan føle en "Energetisk ustabilitet" og kan bidra med å rette opp denne ved å stabilisere eller gjennopprette Chakraene dine. Uten at jeg skal gå i detaljer over hva som praksiserers innen healing så finnes det en rekke verdensberømte healere som er annerkjente av spesialister og leger for hva de har fått til. Av personlig erfaring så kan jeg si at både legemedisin og Healing har sin plass for å hjelpe mennesker, men begge er desverre preget av useriøse aktorer som kun er der for pengene sin skyld. Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Bruker87 : Nå skal det sies at jeg har vært heldig med fastlegen min og de legene jeg faktisk har vært til behandling og det skal sies at påstandene dine holder desverre ikke rot i mange tilfeller : 1 : En lege har ofte behov for mer informasjon enn det man kan se , denne informasjonen kommer ofte fra ting pasienten selv opplever : Kvalme , svimmelhet , depresjon er faktisk informasjon som man som regel kan få ved å snakke med pasienten men også ved å kjenne vedkommende. Prater man aldri med pasientene sine lærer man seg aldri å kjenne dem og dermed mister man veldig mye viktig informasjon for å kunne stille en riktig diagnose tidlig. 2 : Årsaken til lang ventetid hos fastlegen er nettop mangel på leger og ikke direkte selve behandlingstiden enhver lege tar (selv om den har en direkte sammenheng med behandlede pasienter ratioen, men ikke så mye med helbredelseratioen). Hvis man i tillegg legger til at Legestudier tar mange år, har de høyeste kravene når det gjelder karakterer så er det kanskje ikke så veldig rart at vi har en mangel på leger i dag. 3 : Det finnes ekstremt mange former for healing , noen healere lytter faktisk til deg og kan føle en "Energetisk ustabilitet" og kan bidra med å rette opp denne ved å stabilisere eller gjennopprette Chakraene dine. Uten at jeg skal gå i detaljer over hva som praksiserers innen healing så finnes det en rekke verdensberømte healere som er annerkjente av spesialister og leger for hva de har fått til. Av personlig erfaring så kan jeg si at både legemedisin og Healing har sin plass for å hjelpe mennesker, men begge er desverre preget av useriøse aktorer som kun er der for pengene sin skyld. 1. Selvfølgelig skal man liste opp symptomer når man er til legen, det betyr ikke man skal sitte å snakke om hvor plagsomt det er å være syk og snakke om skillsmisser og fortelle hva slags sykdommer man tror man har og remse opp hva du har funnet ut på google osv. 2. Det du sa her gir ingen mening å fortelle. Selvfølgelig blir ventetiden lenger om legen bruker 2 timer på hver pasient istedenfor 10 minutter, og selvfølgelig hadde ventetiden blitt mindre om der var flere leger. 3. Healing handler om overnaturlige måter å fjerne sykdommer. Healere bruker ritualer til å "kurere" pasientene sine. Å sveve hendene sine over noen å si de kommer til å føle seg bedre om 2 uker er bare 100% bullshit, man blir bedre fordi kroppen tar seg av de meste sykdommer selv, ikke pga en overnaturlig evne en healer har. Men for all del, om du vil betale 1000 spenn for at en person skal riste med hendene sine over deg og tenne røykelse for å kurere sykdommen din så vær så god, jeg skal ikke stoppe deg. Staten kommer ikke til å hjelpe idioter fra å bli svindlet på den måten uansett. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Vel, dette er noe som irriterer meg grenseløst. Det er veldig dårlige lover når det gjelder å selge "snakeoil" produkter/tjenester. Det er så enkelt at når det gjelder slike "yrker" som ikke har noen research bak seg så er det heller ikke regulert internt. Da er det jo fritt frem for folk å kalle seg akkurat det de vil - for "tittlene" som brukes er ikke beskyttede tittler slik som de skikkelige utdanningene gir. Du trenger ikke en gang noe kurs for å kalle deg healer. Det kan du bare bestemme deg for at du er... Om du får noe kursdiplom av noen "healergruppe" så er det ikke verdt mer enn den vekten og kredibiliteten som den gruppen har bak seg - som vanligvis er null niks og ingenting. Å tilby slike kurs er dermed ike noe dum idè om du vil tjene noen raske kroner uten å ha noen som helst utdanning eller peil på hva du faktisk prøver å lære fra deg. Homeopatisk medisin er vel kanskje den største synderen - mest fordi at folk har fått et intrykk av at det er ekte medisin. At apoteker osv. har gått til det steget å selge slikt side om side med ekte medisiner styrker jo selvfølgelig det intrykket - noe som apotekene virkelig må ta på egen kappe og skamme seg over. Kiroprakti ligger litt i samme gaten. De aller fleste vet ikke hva dette faktisk innebærer og at det ikke faktisk er noe legestudium. Flesteparten tror det er legevitenskap og at en kiropraktor er en du går til når du har problemer med ledd og muskelplager, men kiropraktor kan hvem som helst bli. to ukers brevkurs så kan du til og med bli "sertifisert" kiropraktor fra en av de mange snakeoil selgerene som gjerne tar imot pengene dine i retur for et diplom som ikke er verdt papiret det er printet på. Det skal dog sies i forbindelse med kiropraktorer her i norge at de fleste av dem er mixere. Dvs. de følger ikke lenger strengt det som kiroprakti faktisk lærer deg, men tar biter her og der fra den disiplinen og blander det med konvensjonell vitenskap for fysioterapi. Dermed har faktisk noen av dem litt peil på hva som faktisk kan hjelpe på diverse plager - men det er fremdeles helt hårreisende at det er få eller ingen reguleringer rundt det og at mannen i gata går rundt og tror at de faktisk får hjelp av en utdannet lege når de i beste fall får behandling av en person som i praksis gjør like mye for deg som en god massør. -Stigma Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 2. Det du sa her gir ingen mening å fortelle. Selvfølgelig blir ventetiden lenger om legen bruker 2 timer på hver pasient istedenfor 10 minutter, og selvfølgelig hadde ventetiden blitt mindre om der var flere leger. 3. Healing handler om overnaturlige måter å fjerne sykdommer. Healere bruker ritualer til å "kurere" pasientene sine. Å sveve hendene sine over noen å si de kommer til å føle seg bedre om 2 uker er bare 100% bullshit, man blir bedre fordi kroppen tar seg av de meste sykdommer selv, ikke pga en overnaturlig evne en healer har. 2 : Ser ut som du fortsatt ikke forstår poenget her, om legene kanskje bruker litt lengre tid på enhver pasient så kan det være at man får ned tallet på pasienter som kommer tilbake pga ufullstendig behandling eller rett og slett behandlinger som ikke var riktige i forhold til sykdommen. Se på det som feildiagnose pga legen hadde hastverk med å komme seg til neste pasient og superlønna pga antall behandlede pasienter. Legene har uansett per dags dato for mange pasienter pr hodet , det er ikke uvanlig i noen områder med opp til 2500 pasienter pr lege og fulle venterom i noen områder hver eneste dag. 3 : Du har svært liten kunnskap om healing ser jeg da det brukes faktisk ikke kun "overnaturlige" krefter for å få mennesket friskt. Problemet er at man kaster som regel alle som sitter på kunnskaper som ikke kommer rett fra "universitetet" på samme bås , det var ikke mange årene siden for eksempel akupunktur ble sett på som kvakksalveri (noe det er om utført av en som ikke har den riktige utdanningen). Og så har man jo en del mennesker som faktisk har fått bevist at det de holder på med faktisk virker , sånn i farta kommer jeg på Snåsa Mannen her i Norge, men internasjonalt har man nok flere utøvere av "healing" som er annerkjent for å få sykdommer til å forsvinne helt. Personlig er jeg for at det blir gjort en oppryddning når det gjelder healing sånn at useriøse aktører forsvinner men at de som faktisk bidrar med noe kan fortsette. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Og så har man jo en del mennesker som faktisk har fått bevist at det de holder på med faktisk virker , sånn i farta kommer jeg på Snåsa Mannen her i Norge, men internasjonalt har man nok flere utøvere av "healing" som er annerkjent for å få sykdommer til å forsvinne helt. Snåsamannen er jo kjent for å ikke stille opp slik at evnene hans kan bevises! Hvor kan jeg se beviser på at snåsamannen kan heale? http://ingenlikeråblilurt.no/ http://www.youtube.com/watch?v=0i-j5DY8hHY Endret 3. mars 2011 av Abigor 2 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 men kiropraktor kan hvem som helst bli. to ukers brevkurs så kan du til og med bli "sertifisert" kiropraktor fra en av de mange snakeoil selgerene som gjerne tar imot pengene dine i retur for et diplom som ikke er verdt papiret det er printet på. Wow, du er på bærtur. Faktisk blir behandling hos kiropraktor dekket av egenandel fra staten, på samme måte som et legebesøk. Altså mener i hvert fall helsenorge at de gjør noe som virker. I 1988 ble kiropraktorene en av landets autoriserte helsepersonellgrupper. Som autorisert helsepersonell er tittelen som kiropraktor beskyttet. Personer uten autorisasjon har ikke adgang til å bruke samme tittel eller tittel som ligner eller kan gi inntrykk av at vedkommende har autorisasjon som kiropraktor. Autorisasjon gis til søkere som har bestått utdanning som kiropraktor ved utdanningsinstitusjon sertifisert av ECCE (European Council on Chiropractic Education) eller CCEI (The Councils on Chiropractic Education International), og som har fullført en 1-årig turnustjeneste. Så den svertekampanjen kan du droppe. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Snåsamannen er jo kjent for å ikke stille opp slik at evnene hans kan bevises! Hvor kan jeg se beviser på at snåsamannen kan heale? http://ingenlikeråblilurt.no/ Så du sier med andre ord at Snåsamannen er en Hoax (juks) fordi han ikke ønsker å stille opp slik at det skal forskes på hvordan han får pasientene sine frisk? Bør man ikke se på de pasientene han har fått frisk og basere seg på dette først og fremst? Jeg synnes videon du presenterte står litt fram som at det er kun "legene" som vet hva som er bra for mennesket og vi må stoppe å ha i oss suplementer. Vi bør i alle fall ikke tro at en person som ikke er utdannet som lege kan få en person frisk. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg var faktisk ikke klart over at tittelen ble beskyttet her i 1988. Om noe så er det kanskje enad mer hårreisende - at det gjenkjennes som som som sidestilles med ekte legetittler og til og med dekkes egendel fra statens side. Kanskje kan vi snart få homeopatiske medisiner på resept fra doktoren. Hva staten har valgt å gjøre er jo dog absolutt ingen indikator på at det er noe som er besvist til å faktisk fungere. Kiroprakti er bullshit - sorry mac. Om Kiropraktorer gjør noe som fungerer for folk så er det ting de gjør utenfor grunnlaget som kiropraktien gjør (som sagt mixere). Grunnsetningen i læren er at alle sykdommer kommer fra feiljusterte ryggvirvler. At store deler at kiropraktor-bevegelsen har blitt mye mer moderat og begynnt å bruke også skikkelig legevitenskap i sin behandling gjør dem jo ikke rett - men bare mindre feil. -Stigma Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Tror du har et feil syn på hva kiropraktorer fremstiller seg som. De sier hverken de kan kurere kreft eller andre sykdommer fordi ryggvirvler fører til dette. Har du pratet med en kiropraktor? Du gir kiropraktorer meninger de ikke selv har og så rakker ned på dem. Teit form for hersketeknikk. Jeg tror uansett helsenorge vet bedre enn en tilfeldig forumbruker. Det du kaller mixere er vel ca. det de fleste kiropraktorer i Norge praktiserer, bare at de kaller det kiropraktikk. Endret 3. mars 2011 av Matsemann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå