AnonymDiskusjon Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men jeg skal gjöre så godt jeg kan. Jeg flyttet fra ei lita bygd til denne lille bygda for snart 3 år siden. Jeg begynte å drikke mye alkohol ettersom det var vanskelig siden jeg ikke kjente et menneske her unntatt pappa, som har bodd her hele sitt liv. Folk lurte på hvem jeg var osv, og jeg er ganske sjenert så jeg oppförte/oppförer meg litt merkelig. Jeg er ikke som alle andre i en sosial situasjon. Men når jeg er alene så oppfatter jeg meg selv som en ganske normal persjon. Nå kjenner jeg noen her og har fått noen få venner. 4 stk kan jeg kansje si. 2 stk av dem er dröyt 40 år og jeg er 18. Men det kansje ikke spiller noen rolle. De som jeg föler ser på meg som annerledes er de på min alder. Når de snakker med meg så får jeg inntrykk av at de ser på meg som "dum" eller noe. Jeg blir verken behandlet eller snakket til som en normal persjon. Tror at ganske mange tror at jeg er alkoholiker også, ettersom jeg drikker litt for mye og litt for ofte. Gikk videregående her i cirka 1 og ett halvt år, men hoppet av. Eller rettere sagt, ble utvist. Grunnen gidder jeg ikke å forklare. Det jeg vil frem til er fölgende: Hvordan kan jeg overbevise de andre om at jeg ikke er så dum som de skal ha det til? Föler meg ikke mobbet eller noe slikt, jeg blir bare sett på som annerledes. Kansje for at jeg er nordmann i Sverige? Hva kan jeg gjöre for å overbevise dem om at jeg ikke er den de tror jeg er?? Jeg er en gutt på snart 19 år. Er svärt takknemlig for seriöse svar 1 Lenke til kommentar
AnnElin Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hei Du kan jo til dømes byrja med å tenkja korleis du vil at livet ditt skal vera. Om du tykkjer du drikk for mykje, kva med å redusera dette litt? Sett deg mål og la det vera noko i kvardagen din som gjer deg glede. Tips: Du kan finna deg ein hobby; eitkvart som du er interessert i. Då kan du kanskje få deg venar som liker dei same tinga som deg? Likar du å trene til dømes? Arbeidar du? Kanskje ein ide å få seg eit arbeid? Husk at du er ikkje nokon andre enn du trur du er sjølve! Ingen kan forandra på dette med mindre du let dei få lov.. Hugs det! Ikkje miss motet! 2 Lenke til kommentar
enator Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 hei, opp med hodet og begyn med en hobby. en brilliant måte å bli kjent med litt flere folk. som et lite tillegg, svensker har vansker med å forstå norsk, men i stedet for å spörre hva det var du mente så sitter dom där å smiler istedet. hvor i sverige er det du holder til? 1 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg blir verken behandlet eller snakket til som en normal persjon. Gjør det samme mot dem, så får de smake sin egen medisin. 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Ikke den mest ideelle situasjonen. Her har vi en innflytter som funker dårlig i sosiale situasjoner, alkoholiserte vaner, og venner på 40 år. Sier ikke at det i seg selv er negativt. Men når man bor i små bygder så kan sladder og baksnakking bli som gift, og har man først kommet skeivt ut kan det bli vanskelig. Vet ikke helt jeg, du burde ta fatt i alkoholproblemene dine først og fremst. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 hei, opp med hodet og begyn med en hobby. en brilliant måte å bli kjent med litt flere folk. som et lite tillegg, svensker har vansker med å forstå norsk, men i stedet for å spörre hva det var du mente så sitter dom där å smiler istedet. hvor i sverige er det du holder til? Jeg snakker både norsk og svensk flytende, ettersom jeg er halvt svensk og halvt norsk. Hvor i Sverige jeg bor, det sier jeg ikke pga. sjangsen for å bli avslört. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Du er tydelighvis en av dem som er opptatt av at andre skal "like" deg, men når man flytter til en liten bygd (?) i ett annet land, samt drikker litt for mye og attpåtill er veldig sjenert (regner med at dette er i edru tilstand?) så blir man fort sett på som litt "rar" mange steder vil jeg tro... Spesielt av en allerede sammensveiset bygdegjeng som ikke vil bli "infiltrert" av en alkoholisert utenforstående, som ifg. dem drikker for å kunne konversere med andre(?) For det første bør du som du sier selv begrense alkoholbruken, samt få deg en hobby du liker. Gjennom en evt. hobby, så treffer du likesinnede, så kan du bare ta det derfra. Det virker på meg som om du er en liten "ramp" siden du også ble utvist fra skolen...? Er uansett noen varsellamper som lyser når jeg leser første posten din, og når man attpåtill går rundt og tror man er "dum" så tyder dette på ekstremt lav selvtillitt. Noe som kanskje kan forklares med alkoholbruken? Tror jeg ville vurdert å snakke med en Psykolog... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå