Gå til innhold

Hvor ofte nyter du alkohol?

61 stemmer

1. 1. Hvor ofte nyter du alkohol og hvilken mengde?

• Drikker ikke.
      6
    • Drikker kun i spesielle anledninger (Bryllup, nyttårsaften ol.)
      1
    • Drikker noen få ganger i året.
      7
    • Drikker noen få ganger i måneden.
      14
    • Drikker annenhver uke ca.
      13
    • Drikker hver helg.
      11
    • Drikker flere ganger i uken.
      6
    • Drikker hver dag.
      3

Anbefalte innlegg

(Meget mulig en lignende tråd er opprettet før, men jeg prøver likevell med en litt mer "up to date" tråd)

HVOR OFTE DRIKKER DU?

Ungdom_og_alkohol_A_609718p.jpg

Spørsmålet er enkelt og greit hvor ofte du drikker alkohol i løpet av året, måneden eller uka. Dere kan godt nevne hvor mange enheter dere drikker også :)

For min del slik det ligger ann nå drikker jeg rundt tre helger i måneden og da gjærne rundt 7-8 halvlitere med pils eller akkurat slik jeg blir god og brisen. Det har vel ikke alltid vært slik, men etter at jeg ble singel så har jeg liksom ikke hatt særlig mye annet å ta meg til i en alder av 20 år og når det er lørdagskveld. Det er herlig å koble av med pils, vors og kompiser for så å stikke på byen og forhåpentligvis bli kjent med nye mennesker :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar gjerne en eller to øl etter jobb, eller etter en lang dag på skole og litt vandring i byen før man drar hjem.

Utover det så er jeg vel ute ca hver helg, og da går det alt fra 6-17 halv litere med pils og kanskje et par-tre shots.

Hvis jeg drar på fors så blir det fort litt mer og ikke alltid jeg kommer meg til byn :p

Lenke til kommentar

Har egentlig lurt på hvor ofte andre personer drikker, så dette er en artig tråd :)

Pleier å drikke 2 ganger i uka, noen ganger 3.

På fredag og lørdag hender det ofte jeg tar 7-8 halv litere med øl, og en gang i blandt tar jeg meg 4 halv litere på "lillelørdag" (onsdag).

Men mengden øl varierer litt i helgene med tanke på større fester o.l.

Lenke til kommentar

Har det noen gang slått dere at dere kan bli avhengig av alkohol? Eller er dette fjernt?

Tanken har faktisk streifet meg, for jeg merker selv jeg kan bli rastløs dersom jeg har såkalt "edruhelg". Men jeg har foreløbig slått meg til ro med at det er alderen og følelsen av å gå glipp av noe som gnager - ikke alkoholen i seg selv. Jeg har jo alltid vært en sånn person som ikke kan gå glipp av ting, og de gangene jeg har latt være på å dratt ut og folk sier at det var bra på byen i går, så får jeg liksom den "faen skulle dratt ut" :D

Vet at jeg ikke kommer til å dra ut så ofte dersom jeg får meg dame igjen en eller annen gang.

Lenke til kommentar

Har det noen gang slått dere at dere kan bli avhengig av alkohol? Eller er dette fjernt?

Tanken har faktisk streifet meg, for jeg merker selv jeg kan bli rastløs dersom jeg har såkalt "edruhelg". Men jeg har foreløbig slått meg til ro med at det er alderen og følelsen av å gå glipp av noe som gnager - ikke alkoholen i seg selv. Jeg har jo alltid vært en sånn person som ikke kan gå glipp av ting, og de gangene jeg har latt være på å dratt ut og folk sier at det var bra på byen i går, så får jeg liksom den "faen skulle dratt ut" :D

Vet at jeg ikke kommer til å dra ut så ofte dersom jeg får meg dame igjen en eller annen gang.

Jeg vet ikke om jeg kommer til å bli avhengig av alkoholen. Men derimot kan jeg bli avhengig av "følelsen" av å være ute i lystig lag sammen med mine gode venner. :)

Lenke til kommentar

Hm, avholds. Tåler ikke den driten mentalt sett. Mentale hangovers og angstsymptomer i flere uker etterpå. Kan dra ut en helg og ta et par pils, men to-tre helger på rad og jeg er fucked. Det gjør det bare ikke verdt det, så jeg kutta det like gjerne ut.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...