Kameraten Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Hei alle sammen. Høsten 2011 skal jeg fortsette min utdanning. Har søkt Økonomi og administrasjon og har også kommet inn. Har sett mye på nettet og forhørt meg endel, men fortsatt er det ting jeg lurer på. På videregående skole var jeg glad i faget Markedsføring og hadde det i 2 år (5t per uke). Likevel har situasjonen blitt den at jeg har søkt på Økonomi og adm. Jeg vil veldig gjerne kombinere disse to retningene, og etter hva jeg har lest og forstått så er det også muligheter for det. Blir veldig glad hvis noen kan gi meg gode svar på spm. under - Hvilke studieår på øko og adm. kan jeg velge inn mer markedsføring? - Hvordan er dette lagt opp? Altså hvordan blir den praktiske skolehverdagen? - Hvilken endelig "tittel" kan jeg oppnå etter ferdig master? (regner med at jeg ikke får kombinert disse to retningene kun innenfor bachelorstudiene?) Endret 2. mars 2011 av Kameraten Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Hvilken skole er det snakk om? Så vidt jeg har forstått det så er det gjerne litt ulike fag på ulike skoler, og noen har kanskje fokus på nemlig markedføring mens andre kan ha fokus på triste regnskapsfag. Og for ordens skyld. De fleste skoler har vel sånne studiehåndbøker hvor fagplan for hvert år er listet. Der bør du og kunne se hvilke fag som er obligatoriske og hvilke som er valgfag. Endret 2. mars 2011 av Tå. Lenke til kommentar
Kameraten Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Planen er å gå første semester i utland og fortsette på Høyskolen i Telemark. Var ikke klar over at høyskolene med samme linje kan være forskjellige. Har bestilt en studiehåndbok typ brosjyre fra den aktuelle høyskolen nå. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 http://fagplaner.hit.no/nexusnor/content/view/full/29344 Liten pekepinn ihvertfall. Og som du ser, ikke noe særlig med markedsføringsfag. Ser også at HiTelemark har "internasjonal markedsføring". http://fagplaner.hit.no/nexusnor/content/view/full/29338 I bunn og frunn mye av de samme fagene med et annet fokus. Lenke til kommentar
Kameraten Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg tenker mest på 4. og 5. året av studietiden. Da er det flere valg jeg står ovenfor og der i blant har jeg hørt at det er muligheter for å "spesialisere seg" innenfor et felt. Uansett hvilke skole jeg går på så skal dette være mulig. Så til dere som har gått noen år lenger enn den vanlige økonomi og administrasjon bachelorstudiet (3. år), hvordan er muligheten videre? Lenke til kommentar
Kameraten Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Ok. Endret 19. juni 2011 av Kameraten Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Master spesialisering er noe du strengt tatt ikke trenger å tenke på nå. Mulighetene innen master er "uendelige". Og mitt tips er å tenke på dette når du faktisk begynner å bli ferdig med bachelorgraden. Lenke til kommentar
Kameraten Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Master spesialisering er noe du strengt tatt ikke trenger å tenke på nå. Mulighetene innen master er "uendelige". Og mitt tips er å tenke på dette når du faktisk begynner å bli ferdig med bachelorgraden. Ja, er klar over det. Som sagt trenger jeg å få vite om hvilke muligheter jeg har i fremtiden. Derfor jeg også spør om nettopp dette, og ikke om når jeg bør tenke på det, bare så det er klart. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Er det noe ala dette du ønsker å vite? http://best-mba.info/in/Mongolia/Best+online+Master+of+Business+Administration+in+Mongolia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå