Gå til innhold

Politiet i norge - En vits?

Anbefalte innlegg

Det er et interessant fenomen at når man prater om politi, så dukker det alltid opp noen som forsvarer politiet nesten uansett hva. "Apologists" kalles de på engelsk, er ikke sikker på hva det blir på norsk. Selvfølgelig finnes de motsatte også, som hater politiet uansett, men det er merkelig, dog.

Satt og leste en diskusjon på et amerikansk forum for ikke så lenge siden. Denne videoen ble diskutert:

http://www.liveleak.com/view?i=81b_1196962512&p=1

Etterhvert kommer det poster der folk sier "All he had to do was shut up and listen". De fleste ristet selvfølgelig på hodet av dette, og det var forventet at noen kom til å ta denne stillingen. Men, allikevel er det merkelig. At det går an å være så fullstendig unyansert?

I don't get it. :dontgetit:

Ja du får fortsette med de intersannte studiene dine :w00t:

vet ikke om det var meg du siktet til engang, har ikke å giddi å lest andre poster i tråden :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Postet på forrige side det jeg spurte om disse dårlige prioriteringene det var snakk om. At et par her inne, som i utgangspunktet hater politiet, forteller sine historier om politiet blir således mindre interesangt. Det blir antagelig veldig subjektivt, og kanskje ikke man får hele sannheten?

Det sier jo også lite om tendensen

Lenke til kommentar

Postet på forrige side det jeg spurte om disse dårlige prioriteringene det var snakk om. At et par her inne, som i utgangspunktet hater politiet, forteller sine historier om politiet blir således mindre interesangt. Det blir antagelig veldig subjektivt, og kanskje ikke man får hele sannheten?

At et par som har opplevd greie ting med politiet forteller om det forandrer ikke noe som helst! og hva er kritikken med politiets prioriteringer som du ikke forstår? Du har fått nevnt det noen ganger nå.

Lenke til kommentar

At et par som har opplevd greie ting med politiet forteller om det forandrer ikke noe som helst! og hva er kritikken med politiets prioriteringer som du ikke forstår? Du har fått nevnt det noen ganger nå.

Har jeg påstått at et par positive opplevelser betyr at politiet bare er positivt?

Jeg lurer på hva med politiets prioriteringer som er feil og hvilke av disse politiet står for, altså ikke politikerne. da tenker jeg ikke på fortellinger om venners venner som opplevde at politiet en gang... Osv. gjerne tall som viser st politiet har ett fokus som rettferdiggjør påstanden om Syse er en vits osv.

Lenke til kommentar

Ble stoppet av politiet da jeg og noen kompiser kjørte rundt i Oslo. Årsaken var tvilsom kjøring eller noe sånt. Vi skulle egentlig til faren til en kompis, men han kunne ikke veien og det endte med at vi måtte ta en ekstra runde i rundkjøringa etc. Vi hadde ganske dårlig tid, men skjønner godt at de stoppet meg. Ikke nok med dette men de ville ransake bilen min i tillegg. Vet ikke om jeg kan si nei til det, men hadde jo ingenting å gjemme så jeg sa likesågodt ja. Litt synd når jeg hadde dårlig tid da. Tror kanskje han var ny eller noe sånt, for han skulle sjekke at jeg hadde gul vest og varseltrekant og alt det påbudte. Han fant jo selvfølgelig en verktøykniv i bilen som jeg hadde brukt til å kjære plass til nye høyttalere. Denne måtte ligge i verktøykassa etc. etc. men han skulle "la det gå for denne gangen". Følte seg vel veldig stor nå ... Syns bare det er så synd når jeg sa til dem jeg hadde dårlig tid, de fant absolutt ingenting, og det må vel ha vært mye mer produktive oppgaver de kunne utført.

Edit: Skrivefeil

Endret av mikaelvr
Lenke til kommentar

Det har vi skjønt... Men så er spørsmålet hvordan du er i tone, holdning, samarbeidsvilje og oppførsel når du 1. ser politiet, 2. ser politiet komme mot deg og 3. opplever at de prater til deg.

1) Ser jeg politiet gjør jeg ikke noe spesielt.

2) og 3) Når de tar kontakt spør jeg hvorfor.

Om de ikke svarer på hva de har å gjøre med å ta kontakt med meg går jeg rett på politistasjonen og klager! Om de skulle skje igjen har jeg vurdert å gå til avisen og se om de er interessert i historier om puletiet/politiet som skal tøffe seg!

Lenke til kommentar

Har jeg påstått at et par positive opplevelser betyr at politiet bare er positivt?

Det var et svar til det du skrev om at folk som ifølge deg åpenbart hater politiet forteller om sine erfaringer og at de ikke betyr noe.

Jeg lurer på hva med politiets prioriteringer som er feil og hvilke av disse politiet står for, altså ikke politikerne. da tenker jeg ikke på fortellinger om venners venner som opplevde at politiet en gang... Osv. gjerne tall som viser st politiet har ett fokus som rettferdiggjør påstanden om Syse er en vits osv.

Ja, da kan du bare lese igjenn om det jeg tideligere har skrevet. Du har jo selv sagt at man ikke bør gjenta seg selv hele tiden lærertråden så da lar jeg være å gjenta meg selv en gang til. ;)

Lenke til kommentar

Om de ikke svarer på hva de har å gjøre med å ta kontakt med meg går jeg rett på politistasjonen og klager!

Ville du da ha godtatt svaret, uansett hva det var? Som for eksempel "nei, du så mistenkelig ut" eller "vi har hatt så mange narkomane her i det siste"?

Om de skulle skje igjen har jeg vurdert å gå til avisen og se om de er interessert i historier om puletiet/politiet som skal tøffe seg!

:lol:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, hvorfor skulle jeg det?

Hvilke svar hadde du da godtatt?

Hvorfor skulle forøvrig ikke aviser være interessert? Så mye søppel som de trykker side opp og side ned i disse dager ville nok noen historier om politifolk som tror de eier byen og verden forøvrig være velkommne! ;)

Kanskje fordi (med mindre du prøver deg på useriøse søppelblader som VG og Se&Hør) de forstår at politiet ganske enkelt gjør jobben sin? Å stoppe noen på gaten fordi de ser mistenkelige ut er ikke å "tro de eier byen".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...