Bozzeye Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg vil ikke lese om dine erfaringer. I så fall vil jeg at du finner de fram igjen og peker ut hvorfor prioriteringene deres var dårlige. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hvorfor ikke lese igjennom en kort tråd? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Nå har jeg lest gjennom tråden. Kan du forklare meg hvorfor politiets prioriteringer er dårlige? Og nei, jeg fant svært lite om dette i postene dine. Wikipedia-siden du viser til sier følgende: «Politiets hovedoppgave er å sikre trygghet, lov og orden, deretter er det prioritert å forhindre og forebygge straffbare handlinger og etterforske lovbrudd (forseelser og forbrytelser).» Mener du disse prioriteringene er feil? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Er det dette politiet gjør? Nei! Som sagt så slår de langt mer ned på urinering på offentlig sted eller en sen kveldstur eller en tidelig morgentur enn hva de gjør med slåsskamper på offentlige sted slik jeg alt har skrevet om. Ulovelig salg av våpen virker det heller ikke som de tar så veldig tungt... Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Er ett enkelt tilfelle virkelig alt du har å vise til? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Av selvopplevde saker så. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg synes politiet i Norge gjør en kjempejobb, jeg. Jeg har bare gode erfaringer med politiet, og jeg har flere ganger blitt stoppet og sjekket, både for mistanke om rus og andre ting. Jeg er alltid hyggelig mot politiet, og får alltid smil tilbake. Jeg har ikke gjort noe galt, så hvorfor skal jeg bry meg om at de sjekker meg? At politiet bruker 30 minutter på en filleting betyr ikke at de ikke bruker tid på større ting. For et par uker siden foretok politiet en razzia like i nærheten av der jeg bor. De fant mye rart, for å si det slik. En gang skulle jeg vise politiet hvor en daværende kompis av meg holdt til. Han var involvert i narkotikamisbruk, så de ville gjerne ha min hjelp. Meg: *peke på døren til kompisen* Her bor han. *Politiet banker på, får ikke svar* Politiet: Han er tydeligvis ikke hjemme. Du, du har litt store pupiller. Har du tatt noe nylig? Meg: Jeg? Nei, jeg rører ikke stoff. Jeg har drukket noen øl, ikke mer. Lyset her er litt svakt, du kan sjekke med lommelykta om du vil. *smiler* *Politiet sjekker med lykta* Politiet: Mmmhm. Går det greit for deg om du blir med på stasjonen og avgir urinprøve? Meg: *har ingen planer videre, så rister på hodet og smiler* Ikke noe problem, det. Politiet: *smiler tilbake* Flott, da skal du få slippe. Enkelte i denne tråden ville vel opplevd dette som "trakassering", men jeg ble bare glad til over å få være til nytte. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Når det kommer til utelivet i Bodø har politiet en kvalm uvane med å være små-voldelig og røske tak i folk som ikke har gjort en dritt etter at uteplasser stenger, og bare la vaktene ta seg av de siste bråkmarkerne. Deretter går de å leter etter folk som er full, pisser offentlig eller går rundt med øl, istedenfor å ta seg av folk som sloss eller virker til å være så full at de ikke kan være alene og blacker ut. Men som sagt, det er vel gode grunner for det, og de gjør nok jobben så godt de kan. Det er skummelt og humørdempende å være på byen da når man aldri vet når noen røsker tak i jakka di og river deg vekk. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Men som sagt, det er vel gode grunner for det, og de gjør nok jobben så godt de kan. Med hvilket grunnlag hevder du det? Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Men som sagt, det er vel gode grunner for det, og de gjør nok jobben så godt de kan. Med hvilket grunnlag hevder du det? Fornuft? Tror du de går rundt og er jævlig bare fordi de kan? Det er dårlige ansatte i enhver jobb, men brorparten er ordentlige folk. Det kan hende de har dårlig erfaring med visse situasjoner, eller ordre om å passe på spesielle ting av div. grunner. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Men hvilke prioriteringer, generelt sett, er det som politiet gjør som er feil? Det er vell mer politikerne som bestemmer mest om dette og politiet må jo da rette seg etter dette så godt de kan. Politiet er såvidt meg bekjent ganske underbemannet og underbemidlet og jeg synes de gjør en god jobb. Alvorlige saker tas alvorlig mens mindre ordensforstyrrelser og hverdagskriminalitet tas tak i, selv om man jo skulle ønske det var kapasitet til å slå hardere ned på dette også. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Fornuft? Tror du de går rundt og er jævlig bare fordi de kan? Det er dårlige ansatte i enhver jobb, men brorparten er ordentlige folk. Det kan hende de har dårlig erfaring med visse situasjoner, eller ordre om å passe på spesielle ting av div. grunner. Ja, det tror jeg faktisk! At de bare er ute etter å vise at de har makt og autoritet og at alle må høre på dem! Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4038379.ece Der har vi skjønnhetene, droppet riksmerket, da føler ingen seg støtt Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Så lenge puletiet "host" politiet oppfører seg slik de gjør er jeg helt uinteressert i hvordan bilene deres ser ut! Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Har faktisk tenkt til å bli politi jeg;) Har som regel bare hatt hyggelig møter med politiet Ble stoppet engang pga et manglende frontlys. Da politiet spurte om vognkort og førerkort, hadde jeg verken det eller ID, bilen stod på i tillegg på pappa. Gikk derfra med kun "pålegg" om å fikse frontlyset. Ble stoppet på lettsykkel med en bakpå(det er lov) men han hadde ikke hjelm (det var ikke lov). Kjørte derfra med kun en advarsel. Kjørte på bakhjulet ut av et kryss med sivil bak, ble stoppet, politimannen lurte fælt på om den gikk i 45 svarte at den gikk i nærmere 145:P da skjønte han det var lett-mc. Fikke hverken advarsel eller refs! Blitt stoppet hvertfall 5 ganger med å drikke offentlig, fått kun tilsnakk og forespørsel om å helle det ut. Natt til første mai, ble hele gjengen stoppet alle drakk offentlig. Fikk kun tilsnakk, selvom nesten ingen var 18 sa de at det gikk greit siden vi fylte 18 dette året og at det var natt til 1. mai:) Møt dem med et smil, skru på sjarmen og oppfør dere ordentlig, de er bare mennesker Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Men det er altså ikke det jeg har møtt! En gjeng med idoter med holdningen "vi har uniformer og makt så vi stiller kravene"... Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Mon tro hvilken holdning du har møtt politiet med, Glimti? Man får det man gir, vet du. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hver gang har jeg faktisk bare vært ute og gått en tur. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Det er et interessant fenomen at når man prater om politi, så dukker det alltid opp noen som forsvarer politiet nesten uansett hva. "Apologists" kalles de på engelsk, er ikke sikker på hva det blir på norsk. Selvfølgelig finnes de motsatte også, som hater politiet uansett, men det er merkelig, dog. Satt og leste en diskusjon på et amerikansk forum for ikke så lenge siden. Denne videoen ble diskutert: http://www.liveleak.com/view?i=81b_1196962512&p=1 Etterhvert kommer det poster der folk sier "All he had to do was shut up and listen". De fleste ristet selvfølgelig på hodet av dette, og det var forventet at noen kom til å ta denne stillingen. Men, allikevel er det merkelig. At det går an å være så fullstendig unyansert? I don't get it. Endret 7. mars 2011 av Rata101 Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Ble stoppet av politiet i dag i en rutinekontroll. Hadde glemt kortmappen min (med førerkort og annen legitimasjon), i tillegg til at ene parkeringslyset mitt var gåent. Politimannen satt seg inn i bilen og sjekket den oppgitte personaliaen min mot systemene. Kom tilbake etter et par minutter og gav meg pålegg om å få ordnet parkeringslyset, og fikk beskjed om å huske førerkortet nestegang. Ellers så mener jeg at politiet er som absolutt andre yrkersgrupper i dette landet. De aller, aller fleste gjør en god jobb og er ålreite karer. Men selvfølgelig finnes det rævhål blant politiet og. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå