iChristian Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Tja, da mangler du kunnskaper om hva et inkassobyrå er, uansett hvordan du mener at politiet oppfører seg. Staten har forresten sitt eget inkassobyrå, Statens innkrevningssentral... Tilly mener dog at staten er mafia... Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 En gang prøvde en av dem også å spørre meg om perosnnummeret, hvilket ikke politiet har noe å gjøre med! Du vet det er bot på 6000 kroner for å ikke oppgi personalia til offentlig myndighet? De skal ikke trenge noen spesifikk grunn for å be om det. Kilde: http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-039.html https://www.politi.no/romerike/om_oss/Tema_360.xhtml Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Politet i dag er et inkassoselskap for staten som oppfører seg bøllete og konfronterende. Stemmer det. Bøtene blir bare høyere og høyere. Det er større priovitet for å ta hendelser der det er større sjanse for bøter. De tenker mest mulig penger på kortest mulig tid. For eksempel tar det kortere tid å ilegge to urinere bot. Istede for å gå inn på en uteplass og ta en der inne. Som gjerne ikke får mer en glatcelle og en bot. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Nei, dem tenker ikke sonn. Det gir ikke politimennene noen goder at dem får inn mange bøter. Btw skriv norsk. Det heter PRIORITERE Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Nei, dem tenker ikke sonn. Det gir ikke politimennene noen goder at dem får inn mange bøter. Joda, de får ekstra god mat på julebordet Endret 3. mars 2011 av r2d290 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Enig i dette. De prioviterer somregel alltid feil ting. Det har gjerne med flere grunner. Lite ressurser til å priovitere viktige hendelser, dårlig økonomi. Kansje de er litt pysete også? Det er nok lettere å ta en for urinering enn å slå til på en pub, der det er slåsting. LITT pysete... Man kan jo lure på hva som egentlig er politiets jobb... Er det å være til stede på offentlige steder slik at folk ser dem og får en falsk følelse av trygghet eller er det å faktisk bekjempe kriminalitet? En kamerat av meg var innom etvideosenter rundt 11-tiden for noen år siden og det han så var to politifolk som leide film. Virker jo som de gjør kjempemye når de er på vakt... En annen gang ble han tilbudt salg av en pistol, men straks av og gikk rett til politiet for å si ifra. Og ingen ting hendte. Husker vi skrev et brev til overkomanderende politi i en annen by som fikk over sytti underskrifter og sendte det avgårde, men vi hørte aldri noe. Så politiet er asolutt en stor vits! Skjønner meg svært, svært godt på logoen IDIOTI! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Tror det er en fordel å være litt mer nykter når du skal skrive om hvor unyttige politet er, om du vil bli tatt seriøst. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 En neger stjal sykkelen min en gang. Betyr det at alle negre er tyver, eller betyr det at han var en tyv? Ifølge mange av dere er alle negre tyver. Generalisering heter det. Alle politi er ikke perfekte. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 En neger stjal sykkelen min en gang. Betyr det at alle negre er tyver, eller betyr det at han var en tyv? Ifølge mange av dere er alle negre tyver. Generalisering heter det. Alle politi er ikke perfekte. Det kalles statistikk. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Nja, jeg mistenker at du ikke finner noen statistikk som viser at alle negre er tyver, selv ikke inkludert mørketall... Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Men du finner nok statistikk om at det er mer vold blant utenometniske enn norske borgere i Oslo... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det er ikke relevant i forhold til uttalelsen som det snakkes om... Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Tror det er en fordel å være litt mer nykter når du skal skrive om hvor unyttige politet er, om du vil bli tatt seriøst. Så det er galt å komme med konkrete eksempler mener du? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Poenget er at generalisering vil for mange bygges på statistikk. Om 80% (fiktivt tall) av slagsmålene starter p.g.a. en utenometnisk person, så er det ikke rart man generaliserer utenometniske. På samme måte... Hvis så og så stor andel av politiet ikke gjør den jobben man forventer at de burde gjøre, er det ikke rart at man generaliserer politiet. Det jeg skal frem til er at mye av holdningene man har til en gruppe som blir generalisert, kan ofte bygges opp av harde tall... Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Men så var det disse tallene på at politiet går å subber dagen lang da... Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Mitt inntrykk av norsk politi, er at de er flinke og veldig milde. Du kan være nokså spydig mot en norsk politibetjent før han foretar seg noe. I USA overreagerer de. Ut av bilen og hendene på taket, bare fordi du har kjørt litt for fort. Jeg har selv blitt stoppet en gang av politiet. Var på vei hjem fra en fest i to-tiden, og ble stoppet 100 meter fra huset mitt. De stilte bare enkle spørsmål om hvorfor jeg var ute, og sjekket om jeg kunne gå i en rett linje og ta meg på nesen, slik amerikanerne gjør. Dette var midt på vinteren, så de ville vel sjekke om jeg var i stand til å komme meg hjem. Jeg hadde ikke drukket mye, så de lot meg gå. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 En del mennesker har veldig godt av å bo i....hvilken som helst annet land enn Norge, før de skal kunne uttale seg om hvordan ting er. Vi kan alltid bli bedre, og for at det skal skje må vi finne ut hva som er galt/kan forbedres. Du vet det er bot på 6000 kroner for å ikke oppgi personalia til offentlig myndighet? De skal ikke trenge noen spesifikk grunn for å be om det. Man er ikke pliktig til å oppgi personnummer. Se § 333. 1 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Forstår jeg rett i at man er pliktet å oppgi fødselsdato, men ikke de 5 siste sifrene på ID-kortet? Er du ikke pliktig til å vise legitimasjon hvis de ber om det? Alle gyldige legitimasjon inneholder jo personnummer, og politiet oppererer jo hele tiden med "11" (fødselsnummer + personnummer) som de henter ut ifra legitimasjonen... Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Bare fødselsdato, ja. Når det gjelder legitimasjon er jeg usikker, men de kan da umulig kreve at en skal ha med seg dette 24/7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå