tho_kva2 Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg har tenkt å skaffe meg en ny ruter, så lurer rett og slett bare på deres meninger. Har i dag: ZyXEL Prestige 660 HWT, som nokså kjent er elendig xD Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg går alltid for Linksys. Selv har jeg Wrt160nl og Wrt54gl, men jeg ville nok gått for den nye "superrouteren" deres om jeg skulle valgt idag, E3000. Men for å rådgi bedre er det greit om du forteller litt om bruken. Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Enig her, jeg bruker selv en linksys WRT160NL med DD-wrt og rutern er dønn stabil. har opptil 13-16 tilkoblinger så denne anbefales på det sterkeste, prisen er heller ikke så dårlig i forhold til andre rutere så det er mye for pengene. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Det er vel et routermodem trådstarter har. Dermed må han enten skaffe seg et routermode, eller sette det han har i bridge. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 ok, takk for svar. Jeg vet veldig lite om hvordan det her funker. Har en telefonadapter fra telenor som er koblet til nå og et par kabler ut til meg og trådløs til resten hehe. Skal gjennom noen eteasjer så er vel fint om det trådløse er sterkt. Noe det sikkert er på de jeg har fått nevnt Men de er da ikke ruter-modem? så jeg må ha den jeg har eller en annen boks/modem sammen med den!? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Som sagt så må du både ha modemfunksjon og routerfunksjon. Modemet gjør om signalet i telefonkabelen til data og routeren fordeler data til de maskinene du har. Jeg er litt skeptisk til å foreslå alternative modem, fordi ikke alle snakker like godt med modem i sentralen. Det kan være noen kompabilitetsproblemer med noen merker. Det kan derfor være lurt å bruke modemet du alt har, og heller koble på en god trådløsrouter. Skal du gjennom flere etasjer, så vil de fleste trådløsroutere slite. I såfall kan det lønne seg å legge nettverkskabel eller bruke homeplug (over strømnettet). Koble så denne i en trådløsrouter i etasjen du skal ha nett. Det går fint an å ha flere trådløsnett i huset, for å få best mulig dekning. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 ok, takk for bra svar! Da blir det kjøp av ruter da. Fant hvor jeg gjorde den om til bridge, men er det noe mer jeg må gjøre med modemet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Nei, bare sett det i bridge og lagre. I routeren må du enten logge deg på med DHCP eller PPPoE + bruker/passord. (Telenor har en gammel og en ny standard for pålogging.) Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 ok den er greit, takker for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå