Gå til innhold

XPC Modden er ferdig! (26.08.2003 Bilder fra innsiden)

Anbefalte innlegg

Har nettop gjort ferdig nesten alle modsene som er planlagt for kabinettet mitt :)

• 1. Stealthet DVD
    2. Byttet vifte grill (Kuttet av den gamle)
    3. Byttet ICE-Viften til en stillegående papst vifte
    4. Montert to 60mm vifter i topp, dette senket temp'sne med 5-10 grader på alt :)
    5. Montert Katodelys (må jo ha litt harryfaktor og da ;))

Det jeg ikke har gjort enda er å kutte hull til og montere lexan vindu, ettersom dette ikke er ferdig før imorgen.

Sjekk hjemmesiden min for mer info om hvordan jeg gjorde det :)

fans2_small.jpgstealth_small.jpg

:woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra jobba likt den modden svært godt.Fikk lyst til å kjøpe samma Shuttle som deg når jeg så resultatene du har fått,istede for ei svær kasse :wink:

Hadde du ikke kunnet tatt noen bilder av hvordan det ser ut inni å da :wink:Lurer på noen ting hvilken papst typer bruke du?Bruke du noen som har lav Db?

Lenke til kommentar

hmm, greier psun din å drive alle komponentene da?

hadde en Creative Slix som var utrolig ustabil med

p4 3,06

radeon 9800pro hercules

2x200GB

2x512 mb ram

Nec DVD+-RW

endte opp me eg bytta det nettopp mot et lian li kab og hk

Lenke til kommentar

Først vil jeg si bra jobb. Den var pen og bra gjenomført. Så luerer jeg på hvorfor er folk så SINNSYKT negative her ??? Vist folk har lagt ned litt tid og penger for og gjøre en Casemod alle sier bare dette var uorginalt eller dette kunne jeg gjort bedre. Etter TG var det bare syting og klaging på hvor dårlig det var de som vant har de ikke noe bedre og ta seg til en og disse folk som faktisk gjør noe.

Lenke til kommentar
hmm, greier psun din å drive alle komponentene da?

hadde en Creative Slix som var utrolig ustabil med

p4 3,06

radeon 9800pro hercules

2x200GB

2x512 mb ram

Nec DVD+-RW

endte opp me eg bytta det nettopp mot et lian li kab og hk

Går heller dårlig å trekke for mye ut av en shuttle, de har oppgitt effekt 200W på psu, i realiteten er den lavere, og alt kan ikke brukes på én rail.

cpu + gfx + disker + vifter = 70 + 70 + 10 + 10 = 160, det er egentlig max, få psu'er som leverer oppgitt effekt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til de som er negative: Det tok vesentlig mer enn et par minutter å gjøre, av et par grunner. Jeg er ikke innehaver av en gedigen samling verktøy, så alt som ble brukte måtte undersøkes og kjøpes. Også er det jo det som alle sier, "measure twice, cut once" ;) Så det tar nok litt tid å få til slikt om du vil ha et pent resultat. Men jeg skal heller ikke påstå det var så vanskelig om man har nogenlunde peil på hvordan å bruke verktøy.

Ellers må jeg si meg enig med et par andre her på forumet, mye "du skal ikke tro du er noe" mentalitet her, synd...

Til de som er positive: Takk :smile: Var nesten litt stolt av den, ikke ofte jeg gjør slikt, fint at noen andre syns det ser ålræit ut også :smile:

Til de som tviler på 200W vidunderet: Denne strømforsyningen takler alt jeg har kastet mot den. Ingen ustabilitet (annet enn når jeg gjør dumme ting som å tukle med skins i XP osv...). Eneste negative jeg har å si om den er at vifta bråker litt, noe som ble merkbart bedre etter jeg fjerna den lille viftegrillen.

Lenke til kommentar

Den kassa der var bare helt lekker. JEg har selv en XPC SB51G, og jeg hvordan det er med braaket fra PSU vifta (bor dog i Singapore og det er en smule varmt her).

Jeg syntes du har gjort det veldig bra jeg har selv sett endel ppa Sudhian.com det er jo det beste forumet som er dedikert til XPC da :)

Lurte paa en ting jeg, du har plassert to vifter paa toppen av kassa, er det noe problem naar du skal ta av og paa dekselet til maskinen?

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

MagE -> Hovedkortet følger med shuttle kabinettene og er basert på i865 (springdale) chipsettet til intel :smile:

frank_jarle -> takk for hyggelige ord :) 60mm viftene gjør det desverre ikke 100% lett å få av og på dekslet. Jeg har derfor planer om en mod til; viftene skal festes på en plate som festes i selve kabinettet. Grillene festes til dekslet og når alt settes sammen igjen burde det se likt ut og løse problemene :)

Siste plan er forresten å prøve modders-mesh istedenfor plexiglass for å se hvordan det ser ut. Tror det kan bli stilig med litt fin-masket mesh som slipper igjennom en del av lyset uten å gi fullt innsyn.

Lenke til kommentar

Liten update :smile:

Har testet ut med to lys, et rødt og et blått... jeg syns det ser ganske stilig ut, men vil gjerne høre andres meninger ;) Jeg har endelig flyttet viftene vekk fra dekslet og over til kabinettet, det er nå myyye enklere å ta av og på dekslet! Ellers har jeg plassert en ny bryter bakpå maskinen, endelig kan jeg slå av lyset om det plager meg :smile:

Check it out ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...