Gå til innhold

Nå er det lurt å bygge Pc! Gode tilbud hos webshopper!

Anbefalte innlegg

SLI er ikke alltid bedre. Det kan skape problemer i noen spill osv, fordi det ikke er støttet. Om du fikk det billig, selvfølgelig er det et godt valg.

Det billigste jeg finner 465, som du har er til ca 1500 kroner. Så du betalte altså 3000 for det. Selv hadde jeg ikke gjort dette, om jeg skulle brukt så mye penger hadde jeg ikke kjøpt forrige generasjons hardware, da de kortene blir varmere og bruker mer strøm.

Jeg hadde kjøpt et GTX 570, eller satt to GTX 560 i SLI. 560 i SLI koster 600 kroner mer, ja, men det er også mye kraftigere kort.

Du har rett i dette.

SLI er rett og slett en tradeoff mellom flere FPS i mange spill som har god SLI støtte (for samme prisen) - vs microstuttering problemer i noen spill, manglende støtte i andre spill (så mindre FPS rett og slett i praksis) og et par andre potensielle småproblemer.

Så SLI vs. et enkelt sterkt kort er smak og behag. SLI er bare litt mer tricky og med variable resultater. Et enkelt stort kort er mer problemsfritt og vil alltid gi rimeig konsistent ytelse uavhengig av om applikasjonen har god SLI støtte, skalerer bra osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SLI er ikke alltid bedre. Det kan skape problemer i noen spill osv, fordi det ikke er støttet. Om du fikk det billig, selvfølgelig er det et godt valg.

Det billigste jeg finner 465, som du har er til ca 1500 kroner. Så du betalte altså 3000 for det. Selv hadde jeg ikke gjort dette, om jeg skulle brukt så mye penger hadde jeg ikke kjøpt forrige generasjons hardware, da de kortene blir varmere og bruker mer strøm.

Jeg hadde kjøpt et GTX 570, eller satt to GTX 560 i SLI. 560 i SLI koster 600 kroner mer, ja, men det er også mye kraftigere kort.

ja noen gamle spill støtter ikke sli eller crossfire men det er mulig og slå det av også f eks det første battelfield så må jeg skru det av for og få best grafikk.

jeg betalte 899,- på netonnet per kort også fikk jeg tilbud på 850w strømforsterker som er ca 100w mer en det jeg egentlig trenger til samme pris av en med 100w mindre eller 10,- forskjell da får å være pirkete jeg har egentlig tenkt til og behoolde grafikk korta her så lenge som mulig så overklokke mer og mer så går dem til hælvete så da skal jeg kjøpe nytt og da er også sikkert 3d tver mye bedre en idag altså 3d uten briller til en grei pris. det var planen ivartfall kan hende jeg har bomma men angrer ikke på nvidia valget da liker ikke ati sine grafikkort noe særlig egentlig :thumbup:

Endret av Fatal1tyX
Lenke til kommentar

Det var det jeg også tenkte da jeg kjøpte. men priser på pc komponenter på nettonnett så ser du kansje hvorfor jeg starta denne tråden det er kjempebillig mesteparten der nå... men jeg kjøpte jo pcen min før detta tilbudsgreine på nettonnett og kjørte på integrert grafikkort så jeg det tilbuded der og slo til på det:D

Endret av Fatal1tyX
Lenke til kommentar

Hvis poenget med tråden å få en bekreftelse på at pc´en du har bygget er bra, så er den absolutt det. Men som en pekepinn på hva andre skal kjøpe så duger den ikke. Ser denne tråden har sporet av veldig, og vært usakelig til tider. Beste hadde vært om en moderator hadde stengt tråden.

Lenke til kommentar

Hvis poenget med tråden å få en bekreftelse på at pc´en du har bygget er bra, så er den absolutt det. Men som en pekepinn på hva andre skal kjøpe så duger den ikke. Ser denne tråden har sporet av veldig, og vært usakelig til tider. Beste hadde vært om en moderator hadde stengt tråden.

MEN har du ikke lest min "store tale" på side 2? der skriver jeg at dette emne ikke er for å skryte av pcen min, men får å si til andre som vurderer å bygge pc at nå er tiden inne siden det er så billig på netonnet det er jo kanonpriser iforhold til da jeg kjøpte (kjøpte grafikkort på nettonet) jeg har forklart det tre ganger nå og begynner og bli lei av å forklare det. hva er det som er så vansklig å forstå med at jeg har lyst til og gi andre en liten mulighet til å bygge pc sjøl, men så plutselig kommer det en kommentar du burde ikke valgt det der mye bedre med den her. og jeg viste ikke at min prossesor kunne kjøre 1600mhz ram speed så da valgte jeg 1333mhz som det stod på komplett at jeg burde gjort. så når jeg ser den kommentaren tenker jeg bare wtf og begynner og spørre men da blir folk sure da jeg sier hva jeg trodde jeg har en helt egen kommentar som sier "men det kan jo hende jeg tar helt feil daXD er ikke velidig flink på pc men greide og bygge en på to timer" jeg skjønner det der men tydligvis så skjønner ingen andre det der så jeg skjønner ikke åssen jeg skal forklare dette til dere jeg startet emne for å være snill, for og oppmuntre/oppfordre andre til å bygge pc siden du sparer helt sjukt med penger på det nå gidder jeg ikke og forklare det på forskjellige måter og kommer ikke til å svare på flere kommentarer her, er forbanna lei av alt detta kommer sansynlig vis aldri til å logge på diskusjon.no igjen :thumbup: har brukt altfor mye tid på noe som ikke er viktig i det hele tatt

Lenke til kommentar

[…] nå gidder jeg ikke og forklare det på forskjellige måter og kommer ikke til å svare på flere kommentarer her, er forbanna lei av alt detta kommer sansynlig vis aldri til å logge på diskusjon.no igjen :thumbup: har brukt altfor mye tid på noe som ikke er viktig i det hele tatt

Ikke la et par enkeltpersoner ødelegge for din bruk av forumet. De mente nok ikke å være "slemme" eller å ødelegge for deg, men diskusjoner utvikler seg ikke alltid i den retningen man ønsker. Hvis du gir forumet en ny sjanse er jeg sikker på at du kommer til å trives! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det egentlig billigere å bygge selv? Jeg trodde det var motsatt jeg. Eneste grunnen til at jeg bygger selv er på grunn av egeninteresse for "pc-faget" og at jeg har muligheten til å velge komponenter selv. Tror i bunn og grunn at det egentlig kan være like billig å kjøpe en ferdig sammensatt PC, men da har man selvfølgelig ikke samme valgfriheten mhp komponenter og annet hardware.

OT: Jeg må si at jeg synes en god del av kommentarene her, både fra trådstarter og andre er direkte usaklige og "hodeløse". Fatal1tyX, kan du prøve å skrive litt mer forståelig?

Lenke til kommentar

forresten må jeg bare si; jeg er 14 år(jeg har dysleksi så det er grunnen til at jeg skriver mye feil ikke moro og hive seg over bøker når du leser 18 ord i minuttet og da har rettskrivinga min blitt derreter), å når jeg greide og bygge en pc på to timer, så burde ivartfall dere greie og bygge en pc sjøl. Jeg skal begynne på elektro det var hovedgrunnen til at jeg valgte og bygge pc sjøl, for og lære litt... og har vært ganske lærerikt egentlig.

jeg sammenlignet med komplett og akuratt på det tidspunket så hadde det kostet 16700 for en nesten prikk lik pc som det jeg har nå som jeg betalte 10000 får, pc komponenter går ned i pris ganske mye fra nytt til et halvt år gammel(mye mere før i tiden, fra den første pcen ble bygget regnet de med at etter et år så ble pcen fire ganger bedre, mindre og bedre på samme tid første pcen var like stort som et hus, litt mindre utvkilinging idag men fortsatt kan intel osv lage mye bedre utstyr en det de har, men da hadde det vært sjuke priser).

Du sparer ikke my penger på og bygge en pc fra 1000,- til 6000,- ca men over det er det verdt og bruke tid på. og du får akuratt det du vil ha selv av komponenter(f eks jeg viste jeg skulle ha gaming pc, så da valgte jeg intel som faktisk er best og spille på dette vet jeg av egene erfaringer en amd dragon 1100t har prøvd og stilt seg opp mot min ytelse men greide det ikke:P)

men faktisk har jeg oppnådd noe i dette emnet da:D 1. Jeg har fått masse folk sinna uten meningen 2. fått over 1000 visninger på en og en halv dag:P 3. kansje fått 1-5 personer av de 1000 som har sett det til å gå får å bygge pc sjøl.

sikkert fullt av skrivefeil her også men det driter jeg i nå logger jeg av og kommer aldri til å logge på igjen :cool: for real this time :thumbup:

Lenke til kommentar

Å bygge selv burde jo i og forsåvidt være standard for alle nå, istedet for ferdigbygget. Man kan fort spare masse på å faktisk ha frihet til å velge komponenter helt selv, ettersom man derfor kan finne komponenter på tilbud.

Dessuten, er det fint å ha vite hvordan man bygger en PC og ha erfaring i det. Morsomt er det også. Og for oss PC-nerder, får du et tett bånd til PC'en din når du selv har brukt dine egne hender på å bygge den, og ikke en fremmed kar fra et firma langt borte. :love:

Edit; Istedet for å lage ny post, beklager jeg virkelig for at jeg var litt rappkjeftet med deg. Har ikke mer å tilføye denne tråden.

Endret av Montseur
Lenke til kommentar

Fatality : Jeg forstår veldig godt at du er begeistret over pcen din som utvilsomt var et godt kjøp og til en fornuftig pris , desverre så er det mange her (inkludert meg selv) som kan være litt frekke til nye eller unge brukere nettop fordi vi selv har blitt eldre og glemmer litt det å være ung.

Kona mi har forresten også Dysleksi (i en langt større grad enn du tydeligvis) og greier desverre ikke å henge med det jeg skriver her på forumet (kanskje en fordel innimellom?) så det er kjempeflott at du har greid å skrevet en tråd.

Mange ganger lønner det seg å prøve å formulere seg riktig , kanskje sette seg ned en liten stund før man lager selve tråden og tenker litt på hva man vil oppnå med den.

Om man ønsker å gi gode tips om hvordan montere noe eller for eksempel at nå er det på tide å investere i datakomponenter så er det lurt å bruke god tid på dette , se igjen litt hva man skriver og tenke litt på om du får ut budskapet du ønsker å gi.

Kan endre på emnetittelen for deg så kan du se et kjapt eksempel.

Lenke til kommentar

Fatality : Jeg forstår veldig godt at du er begeistret over pcen din som utvilsomt var et godt kjøp og til en fornuftig pris , desverre så er det mange her (inkludert meg selv) som kan være litt frekke til nye eller unge brukere nettop fordi vi selv har blitt eldre og glemmer litt det å være ung.

Kona mi har forresten også Dysleksi (i en langt større grad enn du tydeligvis) og greier desverre ikke å henge med det jeg skriver her på forumet (kanskje en fordel innimellom?) så det er kjempeflott at du har greid å skrevet en tråd.

Mange ganger lønner det seg å prøve å formulere seg riktig , kanskje sette seg ned en liten stund før man lager selve tråden og tenker litt på hva man vil oppnå med den.

Om man ønsker å gi gode tips om hvordan montere noe eller for eksempel at nå er det på tide å investere i datakomponenter så er det lurt å bruke god tid på dette , se igjen litt hva man skriver og tenke litt på om du får ut budskapet du ønsker å gi.

Kan endre på emnetittelen for deg så kan du se et kjapt eksempel.

Bra sagt! :) kudos

Er vel ikke for ingenting du er veileder!

Lenke til kommentar

Ser jævlig bra ut det her, kommer med ei hardbarka unnskyldning. Jeg er også fjorten og innser at jeg ikke skulle ha uttalt meg så sarkastisk. Venter selv på pcdeler og har tenkt å hive meg ut i nok en utfordring; å bygge pc. Lurer selv på om det er inkludert kjølepasta med i5-2500k og hva er det grunnlegende jeg bør tenke på når jeg bygger datamaskinen min? :p

Lenke til kommentar

Ser jævlig bra ut det her, kommer med ei hardbarka unnskyldning. Jeg er også fjorten og innser at jeg ikke skulle ha uttalt meg så sarkastisk. Venter selv på pcdeler og har tenkt å hive meg ut i nok en utfordring; å bygge pc. Lurer selv på om det er inkludert kjølepasta med i5-2500k og hva er det grunnlegende jeg bør tenke på når jeg bygger datamaskinen min? :p

Kjølepasta følger med, det er jeg sånn passe sikker på.

Det finnes en del fine guider om hvordan å bygge PC, og det hele ser jo latterlig enkelt ut. http://www.hardware.no/artikler/bygg_pc-en_selv/45552/1

Lenke til kommentar

Pastaen er ferdig påført både Intel og AMDs kjølere. Denne er helt OK, men hvis man i tillegg skaffer f.eks Arctic Cooling MX-2/3/4eller Arctic Silver 5 (blant mange) så vil man som oftest oppnå bedre resultater. HVis man i tillegg kjøper en tredjeparts kjøler er det ikke uvanlig med +-20 grader temperaturfall, litt avhengig av type CPU.

De fleste tredjeparts kjølere kommer også med pasta som man selv kan påføre. Noctua er ett eksempel der pastaen er veldig god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...