Gå til innhold

Nå er det lurt å bygge Pc! Gode tilbud hos webshopper!

Anbefalte innlegg

Hvis windows kun støtter 100MHz RAM, hvorfor tror du egentlig at det lages RAM som går på hastigheter som 1600MHz da? Det er jo 16 ganger så mye som windows støtter. Jeg ser liksom ikke logikken i det helt :nei:

det er også en grunn til at intel kom med et "tilbakeslag" for å få bygge pcen billigere... prossesor utviklingen har gått fortere en oprativsystem utviklingen på en måte... (mente 1000mhz)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva faen er det du prater om?

Nei si det? Jeg trudde jeg skulle være hyggelig, og fortelle folk som har vurdert og bygge pc at nå er tia og gjøre det på... men det blei vist noe helt annet, folk som prøver å vise hvor mye de kan og må gni kunnskapene demes inn i andre. det er tydelig at sånne nettsier som detta, ikke funker så veldig bra til å være hyggelig og glad på andres vegne osv, bare fult av nesevise folk som trur de er så mye bedre enn andre, lager bruker og bruker halve dagen på å si hvor dumme andre er. bare sjekk andre emner, så kommer det en kommentar: du har jo ikke peiling osv hvor faen har du gått på skole og så blir det en jævla krangel.

Lenke til kommentar
det er også en grunn til at intel kom med et "tilbakeslag" for å få bygge pcen billigere... prossesor utviklingen har gått fortere en oprativsystem utviklingen på en måte... (mente 1000mhz)

Og at windows kun kan utnytte 1000MHz av RAMen

Lenke til kommentar

Og at windows kun kan utnytte 1000MHz av RAMen

jeg har faktisk ingen direkte kilde på det men jeg sier tidligere i kommentarer at jeg er oppgående men kan ikke det avanserte, så nå har jeg blitt som andre nesevise horer som lager bruker her, bare for å hvise hvor mye jeg veit... jeg veit det ikke 100% men gidder ikke skreve "feel free til å veilede meg fordi jeg ikke kan så mye" på hver jævla kommentar jeg har hørt detta av en it konsulent og en ja veit ikke hva han er om han er dataekspert han fikser ivartfall pcer og masse drit+ at jeg aldri har hørt om at det støtter mer med windows mener jeg windows 7!! og jeg har også lest før jeg kjøpte prossesoren at det var et tilbakeslag for og få det billigere dette sto på komplett sine nettsider da denne nye serien ble lansert men siden uavhennig av fabriaknt så er det problemer med hoverkort som støtter socket 1155 så er reklamen tatt bort og nye hovedkort kommer i slutten av april...

sikkert masse skrivefeil fordi jeg sitter på et tastatur fra 1987 og har dysleksi så norsk var ikke mitt favorittfag.

Lenke til kommentar

jeg har faktisk ingen direkte kilde på det

jeg har hørt detta av en it konsulent

og en ja veit ikke hva han er om han er dataekspert han fikser ivartfall pcer og masse drit

+ at jeg aldri har hørt om at det støtter mer med windows 7

og jeg har også lest før jeg kjøpte prossesoren at det var et tilbakeslag for og få det billigere

Siden du ikke har noen direkte kilde på det, ville jeg ikke stolt på det, du har hørt dette av en it konsulent, og en som fikser PCer og "masse drit". Ikke stol på det, rett og slett. Hadde det vært en 1000MHz grense i windows hadde man ikke laget RAM som gikk fortere enn 1000MHz, og man hadde heller ikke merket noen ytelsesforskjell når man overclocket RAMen.

Ja, det var et tilbakeslag på alle sandy bridge hovedkort, men det var ikke fordi de skulle bli billigere, men fordi intel rett og slett hadde gjort en feil med SATA kontrollen sin, slik at 5% av alle kontrollene hadde sluttet og virke etter 3 år.

edit: leif

Endret av Byxxi
Lenke til kommentar

Altså, unnskyld for hvis du tok det innpå deg, jeg spøket jo bare litt. Je trodde du mente at med windows kunne man bare utnytte 100mhz av ramen, men det er jo rettet på :)

ironi og sarkasme hører ikke til når man skriver det hører til med et smil rundt munnen og det greir ikke jeg og se at du har det fra skjermen min skulle gjerne hatt en sånn skjerm og sånne smilefjes er jo så mye brukt at det ikke betyr noe lenger føler jeg. Se nå er jeg også blitt sånn drittunge faen og.

Lenke til kommentar

jeg har faktisk ingen direkte kilde på det

jeg har hørt detta av en it konsulent

og en ja veit ikke hva han er om han er dataekspert han fikser ivartfall pcer og masse drit

+ at jeg aldri har hørt om at det støtter mer med windows 7

og jeg har også lest før jeg kjøpte prossesoren at det var et tilbakeslag for og få det billigere

Siden du ikke har noen direkte kilde på det, ville jeg ikke stolt på det, du har hørt dette av en it konsulent, og en som fikser PCer og "masse drit". Ikke stol på det, rett og slett. Hadde det vært en 1000MHz grense i windows hadde man ikke laget RAMM som gikk fortere enn 1000MHz, og man hadde heller ikke merket noen ytelsesforskjell når man overclocket RAMMen.

okey. jeg mener ikke det der heller da men jeg sier jo hele trur du intel laget prossesoren fordi det var en feil med alle sandy bridgene

Ja, det var et tilbakeslag på alle sandy bridge hovedkort, men det var ikke fordi de skulle bli billigere, men fordi intel rett og slett hadde gjort en feil med SATA kontrollen sin, slik at 5% av alle kontrollene hadde sluttet og virke etter 3 år.

jeg sier at utviklingen er større på prossesor en det er på oprativsystem dette trur jeg på(dette begynner å minner meg om religionsvalg mellom kristendom og jødedom: "dette trur jeg på å tru på" og det er jo litt morsomt at mange emner ender sånn)

men hvordan trur du da folk med 800mhz ram greir å dra windows 7 da en grunn for det og...(trur jeg) men jeg veit at man skal være kritiske til ting, men når jeg aldri i hele mit liv har hørt noe annent en at det bruker mer en 1000mhz så trur jo jeg selfølgelig på det. f eks hvis du alltid har trudd på julenissen så kommer det en og sier nei han finnes ikke da trur vel du ikke på han.

og hva du babler om på slutten der... eh sånn jeg fårstår det så sier du at intel lagde serien fordi de gjorde en feil med SATA kontrollen sin.

men nå må jeg legge meg så fordi jeg må opp klokka 7 imorra eller idag eller hva faen så gidder ikke å kvervulere mer på detta idag er trøtt uanset "vi kvervuleres sikert seinere da"(det siste jeg skreiv det i "" skulle være morsomt, hvis du kansje sitter der ild rød i ansiktet fordi du er sinna på at folk som meg kan være sånne idioter, just a joke, ok relax)

Lenke til kommentar

Aff, kjente jeg blei skikkelig irritert av å lese denne tråden :>

Vær så snill Fatal1tyX, ikke vær så spydig og prat slik til andre... Og også så burde du kanskje ta deg en prat med denne IT konsulenten din. Intel lagde ikke serien fordi det var gjort en feil med SATA opplegget, det var en produksjonsfeil i chipsettet til hovedkortene, prosessorene var det aldri noe galt med. Derfor måtte alle hovedkortene tilbakekalles.

Lenke til kommentar

windows støtter mer enn 1000mhz, men bruker ikke mere...

For det første så anbefaler jeg deg at du slutter med banningen med en gang, helt unødvendig i tråden her.

For det andre så tror jeg du bør høre litt på erfarne pc brukere her som har god kunnskap til emnet :

*Alle Windows versjonene skal greie å støtte både en raskere Cpu , gpu , og minne uten problemer...

*Windows 64 bit (alle versjoner ) er ikke begrenset til 4Gb minne (eller mindre) og kan dra som regel 16Gb , 32Gb og 96Gb uten problemer

så lenge du har riktig versjon av Os'et.

*Cpu'en din kan fint greie raskere minne , men den behøver ikke et super raskt minne for å fungere på maks spesifikasjoner som den kommer med. Raskere minne kan gi noen fordeler, spesielt når man overklokker men det er som regel ikke snakk om den store ytelseforskjellen på en ikke overklokket maskin. Hovedkortene er som regel problemet når det gjelder minnehastighet.

*Gpu valget ditt (skjermkortene) var en relativ god handel men har noen ulemper også :

Ikke alle spill vil fungere optimalt i SLI fps messig.

2x støyutviklingen som man normalt hadde fått med kun et kort (opplevd db trenger ikke å bli Veldig høyere dog).

Videokvaliteten på 460/465 serien er desverre dårligere enn bedre modeller fra Nvidia

Uansett så er det vanskelig å si hva du egentlig ønsker å oppnå med denne tråden? En ren skrytetråd i forhold til hva du har kjøpt deg? I såfall gratulerer ^_^

• Liker 4
Lenke til kommentar

Okei ikke for å komme her å virke som en jævla idiot, men tror du burde ha satt deg mer inn i dette området om pc før du bestilte dette :p

ja men da burde du kansje si noe da, hva du mener om detta, for du kan ikke komme og si lær deg mer om pc, før du prater om det... og du trenger ikke vite allverdens om pc for og spille på pc.

du skulle prøve og ikke være en jævla idiot men da kunne du heller latt være og kommentert da vett ved mindre du veit at det jeg sier er feil men da kan jo du være snill og veilede meg litt, for jeg har jo sagt at jeg ikke er den som veit hvordan alt fungerer. jævla idiot!

Windows støtter langt mer enn 1000 Mhz Ram. Kan hende ikke Windows XP , men jeg er rimelig sikker på at det også støtter Ram på mer enn 1000 mhz.

Kanskje du forveksler det med bruken av Ram? Windows bruker 1GB (1000 MB) av minnet ditt. Windows 32bit bruker ikke 4GB ram, men kun 3,25 GB aktivt eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Jeg sier 2 ganger at jeg kan bli redigert på hvis det er noe jeg bommer helt på og så sier jeg enda engang at jeg ikke gidder og skrive det i hver kommentar men tydeligvis er jeg nøtt til det siden folk blir så, sinna. takk for at noen endelig kom med et fornuftig svar da malvado.

Malvado: målet er ikke og få folk til og kommentere(men selv om noen har lagd bruker, så måtte de bare begynne og kommentere), det er å få folk til å slutte og kjøpe ferdig bygget pc (fra f eks komplett eller dell), når man er i stand til og bygge en selv og spare masse penger... men hvis dette nettstedet ikke er får sånne ting så kan jeg godt ta det vekk, og ja jeg er stolt av pc'en min, men ikke grunnen til at jeg åpna dette emnet, jeg kan godt fjerne mine pc specs sånn at det bare står hva du trenger.(det var et eksempel på en pc som kunne bygges sjøl)

og når det gjelder, høre på erfarne folk som har kunnskap på dette omme rådet, ja, da kommer jo det å være kritisk opp igjen da vettu kan ikke stole på hva en eller annen sier heller, og hvordan kan jeg vite om at det er proffe bak skjermen (jeg syntes ditt inlegg virket ganske bra da og at du har peiling og det er jo bra og ha folk som det, får da lærer jeg noe av dem så slepper flere sånne ting som dette og skje)

og det med at gpu'ene mine bråker er sikkert sant men sitter med høy lyd på enten musikk eller in-game, og hvis ikke jeg gjør det og har det stille kan jeg høre viftene men det blir det stopper for når jeg skaffer meg logitech g35 da hører man ikke viftelyd.(ikke får å skryte men med vanlige høytalere funker å overdøve viftelyder dårlig men med cerwin vega'ene mine så funker det, kan spille behaglig men ekstremt høyt) men du er jo ikke så hyggelig sjøl heller da jeg siterer "En ren skrytetråd i forhold til hva du har kjøpt deg? I såfall gratulerer ^_^" forresten har jeg også kommentert tidligere at det var bare får å få folk til å bygge pc.

og det du sier med at sli dobler lydnivåe er jo sant men det dobler også kulden på kortene sånn at du kan eventuelt overklokke mer. så kansje du liker og ha et kort istede for flere men Nvidia sjøl sier at to kort funker bedre enn et kort og de lager jo grafikkort så de burde vite hva de driver meddet kan hende jeg forstod deg feil da,men da kan du forklare det en gang til sånn at jeg skjønner det, hvis du gidder.)(

montseur: nei jeg forveksler det ikke, det er bare jeg som ikke veit 100% sikkert. så derfor skriver jeg også noen steder at jeg kan ta helt feil (men det får ikke folk med seg, ser det ut som). og det jeg også sier er at det støtter langt mer men utnytter det lang mer jeg er heller ikke sikker på om det var akurat 1000mhz men ikke langt unna ivartfall

JohnAndre93: jeg siterer "intel lagde ikke serien fordi det var gjort en feil med SATA opplegget, det var en produksjonsfeil i chipsettet til hovedkortene, prosessorene var det aldri noe galt med. Derfor måtte alle hovedkortene tilbakekalles." eh har jeg skrivd feil et sted... eller har du feilet, ellerno.(ikke ta det der ille opp det kan godt hende jeg har feilet nå må jeg skrive alt sånn som detta i sånn parentes for at ingen skal misforstå, og se meg som en jævla idiotkansje jeg er det, men prøvde ikke og vise dette her da unnskyld for det) Fordi det jeg mente var det du sa, men hvorfor bringte du det in da spør du? siden denne feilen oppstod så fjernet komplett reklamen sin om den nye prosssoren som hadde vært brukbar i og forklare byxxi hva jeg mente.

For og avslutte all denne kvalmen som har oppstått, så har jeg noen siste sprøsmål... bruker windows mer en 1000mhz ram speed?(hvis det er ram speed det betyr da, men trur dere forstår hva jeg mener, hvis ikke spør) og hvis det gjør det hvorfor kom intel med dårligere prossesorer en det de allerede hadde lagd, og hvorfor står det på nettsia dems intel i7 2600: Memory Types DDR3-1066/1333.

)

det er disse spørsmåla som har vært i hue mitt mens jeg "fail" svart på alt sånn at det blei som det blei.

og dette var slutten på min store tale :w00t: som dere har venta lenge på nå, sikkert.

IGJEN: Unskyld for alle skrivefeil!

Endret av Fatal1tyX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

og det du sier med at sli dobler lydnivåe er jo sant men det dobler også kulden på kortene sånn at du kan eventuelt overklokke mer.

Hvorfor står det på nettsia dems intel i7 2600: Memory Types DDR3-1066/1333.

To grafikkkort i SLI skaper mer varme, ikke mer kulde. Du kommer til og få mindre og gå på ved eventuell overclocking

i7 2600 støtter ikke høyere RAM frekvens enn 1333MHz. Når Intel slipper ut entusiast prosessorene, fra sandy bridge serien kommer disse til og støtte høyere hastigheter.

Lenke til kommentar

SLI er ikke alltid bedre. Det kan skape problemer i noen spill osv, fordi det ikke er støttet. Om du fikk det billig, selvfølgelig er det et godt valg.

Det billigste jeg finner 465, som du har er til ca 1500 kroner. Så du betalte altså 3000 for det. Selv hadde jeg ikke gjort dette, om jeg skulle brukt så mye penger hadde jeg ikke kjøpt forrige generasjons hardware, da de kortene blir varmere og bruker mer strøm.

Jeg hadde kjøpt et GTX 570, eller satt to GTX 560 i SLI. 560 i SLI koster 600 kroner mer, ja, men det er også mye kraftigere kort.

Lenke til kommentar

Jeg minner om at personangrep og navnekalling er i strid med retningslinjene. Hvis dere vil beholde tilgangen til forumet så bruk en litt mer vennlig tone. I tillegg er det fint om dere ikke poster to-tre innlegg etter hverandre. Dette regnes som bumping, og er også "ulovlig".

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...