wanvik Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hmm.. fikk waterchill for noen dager siden, og synes at tempen er ganske høy. Har standard waterchill, med gpu-kjøler i tillegg, og en ekstra 120mm vifte på radiatoren. Cpu'en er en XP2000 som ikke er klokket i det hele tatt. Er koblet slik: Pumpe -> Radiator -> CPU -> GPU -> Tank. Radiatoren er montert i front/bunn av kabinettet, og tank og pumpe står i bunn av kabinettet. Har også en 12db 80mm papstvifte, og en annen 80mm vifte (som står i døra) som skal blåse varmluft ut av kabinettet. Akkurat nå (cpu idle, har vært det i flere timer), har vannet en temp på 38,9c i tanken, romtemp. er 23,6, cpu er 60c i core, og 56c i socket, nb er 38c, og kabinettet har en temp på 30c. Kjører nå med døra åpen.. Viftene på radiatoren er montert slik at den som står nærmest front i kabinettet suger luft inn i radiatoren, og den andre som står bak radiatoren (sunonvifta som var med) blåser luft ut. NB! Alle viftene kjører på 7V. Har kjørt alt på 12v for å prøve, kom da ned i 49c idle med radiatoren utenfor kabinettet.. Her er det vel noe galt, eller skal det virkelig være så varmt? Takker for alle svar Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 vet ikke om dette hjelper. selv har jeg. orginal radiator. pumpe -> radiator -> gpu -> cpu -> pumpe. jeg har klokket min XP2500+ til XP3200+ på 1.8V. det betyr at den utvikler mye varme. min cpu temperatur ligger på 50 grader. vet ikke om det hjelper mye, men.... Lenke til kommentar
wanvik Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Har akkurat bootet opp etter en liten rekonfigurasjon, og kjører "burn-in-test" nå.. Har lagt på Artic Silver på nytt igjen, og fjernet gpu-blokka (bruker standard der, da gpu ikke er klokket nevneverdig enda), og resultatet var bra! 47c som max på cpu (ikke klokket noe enda, men det er en palomino ), og en vanntemp på 35c max. Kjører nå med kun den originale sunonvifta, +2stk. 80mm i kabinettet, alle på 7V, og kan vel ikke klage lenger? Tror jeg får gi dårlig tilgang på frisk luft skylda for at jeg ikke kommer lavere nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå