Nostalgisk Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Når vi først er inne på norske gods og herregårder, så må jeg nevne Fritzøehus i Larvik. Den er pen. Endret 14. november 2011 av SLIguy 1 Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Noen som har sett noen fine bygg i det siste? Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Noen som har sett noen fine bygg i det siste? Absolutt, var hos mormor og bestefar i går. Kan ta bilder om det er ønskelig. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Gjerne! 1 Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Syns det er utrolig mange fine bygninger fks i Roma.. de må gjerne ha svære, overdådige statuer. det syns jeg er pent ^^ Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Det er noe spesielt med arkitekturen som var før, da det overdådige rådet. Med finurlige former og god smak. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Harstad Sparebank synes jeg er veldig fin: Og Ålesund er voldsomt fint (Jugend): Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg liker mer "midtøsten" stil, slik som fotografiene illustrerer; Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Synes selv Art Deco er den beste stilen. (ja jeg vet det er et spill, men spiller det noen rolle?) Lenke til kommentar
N* Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Sånna murklosser er ikke jeg noe fan av. Men jeg er veldig fan av: Barokken! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg kan for så vidt trives godt en helg i et britisk coutnry house, Amsterdams gater eller klassisismen rundt Opernplatz i Wien, men kunne aldri tenke meg å bygge slikt selv. Har så smått begynt å vurdere å få bygget et hus, kommer til å lande på noe ganske annet. Poesien i Terje Moes kube er kul, men jeg vil nok ha et litt annet komfortnivå; uansett vil jeg ha noe med et organisk forhold til omgivelsene. «The Edge House» er tildels inne på noe, men kanskje et par hakk mer eksibisjonistisk enn jeg føler for. Ser for meg at jeg ender med mur eller betong, én etasje, hele veggen i «utsiktsretningen» (forhåpentligvis mot vannet) dekket med vinduer – inngang, bad og soverom i bakkant, ellers er alt ett stort værelse. Enkle, ærlige materialer på alle flater. Minimal møblering. Om det passer slik kan det gjerne være to halve etasjer for en delvis soneinndeling og overgang til uteområde. Får se hva slags tomt som lar seg spore opp. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg kjørte forbi Fossum Hovedgård sist helg. Selve bygget er lekkert, men spesielt godt liker jeg innkjørselen. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Synes ikke det er noe pent med unødvenige former, og stiler stjålet fra en annen tidsalder. Liker moderne arkiktur, med kun det vesentlige. "A building has integrity, just as a man and just as seldom! It must be true to its own idea, have its own form, and serve its own purpose." Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Trolleholm slott: Funfact: Godseieren hadde et relativt stort crush på min mor i sin tid, men siden min mor på det tidspunktet allerede var gift med min far, så ble det derfor ingenting av den forelskelsen. Hadde ikke min mor vært gift, så er det en viss sannsynlighet for at dette slottet kunne vært mitt hjem i dag. Endret 12. november 2011 av SLIguy Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Fallingwater. En klassiker av Frank Lloyd Wright. Er til og med tilgjengelig som byggesett fra Lego. Lenke til kommentar
Lukaus Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 minimalistisk, men ikke funkis. Gjerne murbygning, med store vinduer og bruk av treverk samt glass og blank metall. Lenke til kommentar
Aryvandaar Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Japansk: Gresk, et skikkelig tempel ikke noe likt de kjedelige kirkene i dag: Babylon: Kinesisk: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå