Gå til innhold

høy cpu temp ? nettopp byttet cpukjøler ,


Anbefalte innlegg

Etter å ha kjøpt en brukt pc av en kamerat hadde stock cpu vifta begynt å bråke noe innmari.

(har asus p5b - intel core 2 duo 6600) socket 775

 

Sjekka selvsagt ikke hva som var tempen fra før av, før jeg heiv gamle vifta med kj.ribba ut a vindu.

løp å kjøpte denne : nexus flc-3000 noen som vet om denne er noe bra ? hva tror dere om "flata under" på denne her viss dere titter på dette bildet? (kort sagt - er den ræva - eller er det meg som har balla på leggen :p) ?

 

etter skifte viste bios cpu temp 45 ved oppstart , og etter en stund 50 idle. brukte siw og fanspeed og de viste etter noen timers load/bruk 60+ish

Skifta på nytt med annen kj.pasta idag. samme resultat +5 eller noe. idle etter halvtime ca 54. har aldri hatt noen cpu tidligere som har hatt såpass temp idle .. høres dette normalt ut for denne cpuen?

alle andre temp virker ok .. og har bytta en del vifter og ribber i mi tid så mener å ha gjort ting riktig.

 

vanskelig å feste var den dog (var ingen bracket for å feste på undersida heller) kun 4 skruer fra baksida av HK.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den der fulgte ikke med på min iallefall.

er heller ikke avtegna for 775 i tegninga som fulgte med min - kun for 1366 står det. den er ikke likedan som den du linka til.. mulig en annen versjon.

jeg har nexus flc-3000 R2

ta en titt på bildet jeg sendte link til over. se undersiden der.

den jeg har har ikke flat base mot cpuen. men som det står i reklamen :

"heatpipe on core"

 

 

fant også en annen test av denne ..

http://www.tweaktown.com/reviews/3666/nexus_flc_3000_r2_universal_cpu_cooler/index6.html

lurte litt på om jeg hadde brukt for lite pasta mellom heatpipene når jeg så denne men

se på tempen på denne testen

Endret av resident7650
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...