dustdown Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg har nettopp kjøpt et Canon Zr70MC og er meget lykkelig da det er mitt første videokamera noensinne. Men et par ting går ikke helt klart frem i manualen siden det tydeligvis blir tatt for gitt at man vet hva det dreier seg om. (Ikke alt da... det brukes jo flere sider på å forklare hvordan man bytter batteri...) Derfor har jeg te par spørsmål: Hva er det viewfinderen gjør egentlig? Hva er den til? Og digital zoom.. hvorfor ønsker jeg å ha det siden bildet blir dårligere på så stor avstand? Er det noen vits i det hele tatt? Alle svar mottas med stor takk Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hva er det viewfinderen gjør egentlig? Hva er den til? Det er den du ser i når du filmer, den du holder inntil øyet (Ikke LCD-skjermen som du kan brette ut altså). Og digital zoom.. hvorfor ønsker jeg å ha det siden bildet blir dårligere på så stor avstand? Du ønsker ikke å ha det på, da det kun forstørrer bildet digitalt. Kan sammenlignes med å zoome inn et bilde på PC'en. Skal det være zoom skal det være optisk! Digitalzoom er bare et salgstriks spør du meg. Virker som om kameraet har større digitalzoom jo billigere det er ("selges nå for kr 2995 med hele 1500X zoom!") Alle svar mottas med stor takk Værsågod! Lenke til kommentar
dustdown Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Hehe, takk takk for svaret. Men la meg reformulere: På viewfinderen (som jeg VET hva er fra før takk) har Canon kameraet mitt en liten.. slider... Når jeg skyver på den blir bildet uklart osv. Jeg trodde det var for å se på nære gjenstander.. det var feil.. så hva er denne dingsen til? Noen som vet? Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 så hva er denne dingsen til? Noen som vet? Som på en kikkert, for at bildet du ser skal bli klart. Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Den er til for og kompensere for evt dårlig syn, slik at du kan filme uten og bruke briller. Har du ikke dårlig syn, eller bruker linser lar du denne bare stå på 0. Lenke til kommentar
magiXen Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 åssen slår jeg på så jeg får ildet i viewfinder'n på et canon mv700i? takk for svar Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Og digital zoom.. hvorfor ønsker jeg å ha det siden bildet blir dårligere på så stor avstand? Du ønsker ikke å ha det på, da det kun forstørrer bildet digitalt. Kan sammenlignes med å zoome inn et bilde på PC'en. Skal det være zoom skal det være optisk! Digitalzoom er bare et salgstriks spør du meg. Virker som om kameraet har større digitalzoom jo billigere det er ("selges nå for kr 2995 med hele 1500X zoom!") Tror det har mer for seg på et videokamera enn på et stillbildekamera, men i begge tilfeller er nok digital zoom litt meningsløst. Skal man zoome så enormt mye blir den som ser filmen svimmel - og man må ha et brukbart stabilt stativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå