Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kalibrering og hart communicator?

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å skriver en oppgave om kalibrering.

Hart communicator er vell en sentral del av kalibrering i praksis?

Har aldri brukt en slik selv, så jeg lurer på om noen kunne skrive litt om hvilke muligheter som finnes i en, hvor og hvordan brukes en hart communicator? Hvor vikiig er hart communicator innen kalibrering?

Takker for svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, en HART kommunikator er brukende så lenge utstyret er HART kompatibelt. Nå er ikke jeg kjent med så mange forskjellige typer, så kan ikke gi noe svar på hva enhver HART kommunikator kan gjøre.

Bruksområdet kan for eksempel være transmittere eller ventilstillere. Den brukes rett og slett ved å koble seg på pluss og minusklemmen, for så å logge seg på utstyret.

Jeg er mest vant til håndholdt kommunikator og syntes den er kjekk å bruke til å forandre øvre og nedre måleområdet, samt kalibrere nullpunktet. Man kan også simulere mA verdier fra transmitteren med kommunikatoren, samt kjøre forskjellig diagnose. Har man litt fine utstyr, så kan man hente ut fryktelig mye informasjon av for eksempel ventilstillere, men det er et kapittel jeg ikke kjenner så godt til.

Når det kommer til hvor viktig jeg syntes den er, så tror jeg at jeg svarer fryktelig viktig. Syntes det er veldig tidsbesparende i forhold til å "dille" med span og zero skruene.

Ønsker du utdypet informasjon, så anbefaler jeg å lese litt på nettet og sammenligne utstyret fra de forskjellige leverandørene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...