Gå til innhold

Link til dyemishandlig = OK. - Link til piratkopiering = IKKE TILLAT!?

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål til administratorene på forumet.

Hvorfor er det slik at det er lov til å diskutere og legge ut videoer av dyr som blir drept og mishandlet, mens diskutering og linking til piratkopiert materiale, eller videoer og artikler hvor man viser framgangsmåte eller bruk av utnyttelse av piratkopiert materiale ikke tillates?

Begge deler går jo ut på det samme!?

Eksempel A: Linking til en video hvor en dame myrder en katt = O.K

Eksempel B Linking til en video hvor en person viser en serial til et program = Ikke tilatt

(Bruker eksempelet med katten da dette er en tråd som er relevant nå)

-------------------

Personlig mener jeg begge deler burde tillates diskutert. Jeg setter derfor et spørsmålstegn ved at kun det ene temaet er tillatt når begge deler viser en ulovlig handling. Eneste forskjellen er vel at kattevideoen viser en mye mer grotesk og mer alvorlig kriminell handling.

Er det slik at hvis en video viser en kriminell nok handling, da er den tillat. Mens det som er "myk-kriminellt" ikke er tolerert?

Vetle :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, linking til piratkopiert materiale kan jo på en måte oppmuntre til ulovlig nedlastning, men å se torturering av katter derimot...

Ikke drep meg fordi jeg ikke er administrator :dontgetit:

Endret av maikzor
Lenke til kommentar

Hehe, kommentarer fra andre brukere er selvfølgelig greit det :roll:

Men ja, tenkte samme tanken, men kom fram til at det kan godt være en eller annen idiot som blir oppmuntret av en slik video og. Og hvor går grensen mellom hva som oppmuntrer og skremmer? Dette er jo noe som er veldig individuelt og det blir umulig å skulle skille alle forumbrukerene i disse to kategoriene. :ermm:

Har sett tråden Kakeshoma, men jeg ville starte en ny diskusjon på forskjellen mellom linking til piratkopiering og kattedrap :)

Lenke til kommentar

Denne administrator deler oppfatningen av det er litt meningsløst. Men vi som forum kan antagelig bli straffet for deling av linker til opphavsrettsbeskyttet materiale (se Napster-dommen.) Så det er ikke så enkelt som at tillater vi det ene så må vil tillate det andre. Da gjenstår det andre, at dersom man forbyr det ene så må man også forby det andre. Det er en tankegang som smerter min liberale sjel, selv om vi har gjort det for å demonstrere et poeng. (Når vi ble pålagt å legge Muhammedkarikaturer i spoiler så besluttet vi å gjøre det samme med Jesus-karikaturer.)

Om avskyvirkningen eller smitteeffekten er sterkest i slike saker kan diskuteres. Eller kanskje vi blir avstumpet. I denne saken virker det nok som det har vakt mest avsky. Og da var vel trådstarters poeng oppnådd?

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...