YojimboVII Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Skal forklare litt først her. PC specs: Hovedkort: Asus Rampage 3 Extreme PSU: Corsair TX 850W Minne: Corsair Dominator GT 6GB 2000mhz Grafikkort: 2 Stk. Ati Radeon 5870 CPU: Intel I7 930 2.80ghz (Ikke overklokket) Fan controller: Kaze master pro Harddisker: 3 stk 7200 rpm Jeg hadde problemer med at pcn skrudde seg av helt tilfeldig, men mest når jeg spilte på full guffe med begge grafikkortene mine i crossfire. Pcn har siden da stått der mens jeg har ventet på noen vannskjølingsdeler som jeg trengte. Så i dag fikk jeg noen deler jeg trengte till vannkjøling og satt alt sammen. Når jeg skal skru på pcn lyser QLED CPU LED lyset opp som da betyr at noe er feil med CPU. Alle kontakter til hovedkortet er plugget i korrekt, også 12v CPU kontakt. Neon ting jeg har prøvd: Jeg har vannkjøling så temperatur er ikke noe problem. Jeg testet ram brikkene og fik de byttet og kjøpte heller dominator gt. Jeg returnerte hovedkortet og fikk et helt nytt. Har prøvd å clear cmos. Har byttet PSU til en helt lik ny. Jeg har tenkt å ta ut cpu og prøve den i en annen maskin i morgen men tenkte på en annen ting angående PSU. Prøvde noen watt kalkulatorer men får så forskjellige svar. Noen sier jeg trenger minimum 850w, noen sier 550. Siden CPU LED lyset lyser og maskinen ikke poster så bruker jo den ikke full kapasitet av PSU? Men er 850W for lite for hva jeg har? Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Skal forklare litt først her. PC specs: Hovedkort: Asus Rampage 3 Extreme PSU: Corsair TX 850W Minne: Corsair Dominator GT 6GB 2000mhz Grafikkort: 2 Stk. Ati Radeon 5870 CPU: Intel I7 930 2.80ghz (Ikke overklokket) Fan controller: Kaze master pro Harddisker: 3 stk 7200 rpm Jeg hadde problemer med at pcn skrudde seg av helt tilfeldig, men mest når jeg spilte på full guffe med begge grafikkortene mine i crossfire. Pcn har siden da stått der mens jeg har ventet på noen vannskjølingsdeler som jeg trengte. Så i dag fikk jeg noen deler jeg trengte till vannkjøling og satt alt sammen. Når jeg skal skru på pcn lyser QLED CPU LED lyset opp som da betyr at noe er feil med CPU. Alle kontakter til hovedkortet er plugget i korrekt, også 12v CPU kontakt. Neon ting jeg har prøvd: Jeg har vannkjøling så temperatur er ikke noe problem. Jeg testet ram brikkene og fik de byttet og kjøpte heller dominator gt. Jeg returnerte hovedkortet og fikk et helt nytt. Har prøvd å clear cmos. Har byttet PSU til en helt lik ny. Jeg har tenkt å ta ut cpu og prøve den i en annen maskin i morgen men tenkte på en annen ting angående PSU. Prøvde noen watt kalkulatorer men får så forskjellige svar. Noen sier jeg trenger minimum 850w, noen sier 550. Siden CPU LED lyset lyser og maskinen ikke poster så bruker jo den ikke full kapasitet av PSU? Men er 850W for lite for hva jeg har? 850w er mere enn nok, den bruker rundt 500-550w load. Endret 1. mars 2011 av hans2k Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Skal forklare litt først her. PC specs: Hovedkort: Asus Rampage 3 Extreme PSU: Corsair TX 850W Minne: Corsair Dominator GT 6GB 2000mhz Grafikkort: 2 Stk. Ati Radeon 5870 CPU: Intel I7 930 2.80ghz (Ikke overklokket) Fan controller: Kaze master pro Harddisker: 3 stk 7200 rpm Jeg hadde problemer med at pcn skrudde seg av helt tilfeldig, men mest når jeg spilte på full guffe med begge grafikkortene mine i crossfire. Pcn har siden da stått der mens jeg har ventet på noen vannskjølingsdeler som jeg trengte. Så i dag fikk jeg noen deler jeg trengte till vannkjøling og satt alt sammen. Når jeg skal skru på pcn lyser QLED CPU LED lyset opp som da betyr at noe er feil med CPU. Alle kontakter til hovedkortet er plugget i korrekt, også 12v CPU kontakt. Neon ting jeg har prøvd: Jeg har vannkjøling så temperatur er ikke noe problem. Jeg testet ram brikkene og fik de byttet og kjøpte heller dominator gt. Jeg returnerte hovedkortet og fikk et helt nytt. Har prøvd å clear cmos. Har byttet PSU til en helt lik ny. Jeg har tenkt å ta ut cpu og prøve den i en annen maskin i morgen men tenkte på en annen ting angående PSU. Prøvde noen watt kalkulatorer men får så forskjellige svar. Noen sier jeg trenger minimum 850w, noen sier 550. Siden CPU LED lyset lyser og maskinen ikke poster så bruker jo den ikke full kapasitet av PSU? Men er 850W for lite for hva jeg har? 850w er mere enn nok, den bruker rundt 500-550w load. Oppsettet mitt bruker rundt 500-550w under full load mener du? Noen andre som har noen ideer om hvorfor hovedkortet sier det er noe feil med CPU? Jeg skal som sagt prøve cpu i en annen maskin senere i dag men i tilfelle den fungerer på den andre maskinen prøver jeg å få noen andre ideer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå