chui Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg går nå 2. året på sykepleien men har funnet ut at dette ikke er noe jeg har lyst til å jobbe med. Har lyst til å studere administrasjon og ledelse eller lignende, og lurer nå på om jeg skal vente til jeg er ferdig med en bachelor i sykepleie, eller om jeg skal la det være med 2 år på sykepleien og starte nå til høsten. Alle sier jeg burde fullføre sykepleien fordi det er en flott bachelor å ha i bunn, og kan fint brukes sammen med en bachelor i administrasjon. Er forsåvidt enig i det, men er bare så kjedelig å pine seg gjennom enda et år etter høsten. Særlig når jeg vet hva jeg egentlig har lyst til å studere. Noen som har gode råd eller forslag til meg? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Du kan jo vurdere denne da, hvis du tar bacheloren ferdig: http://www.uio.no/english/studies/programmes/healthecon-master/index.xml Lenke til kommentar
chui Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Du kan jo vurdere denne da, hvis du tar bacheloren ferdig: http://www.uio.no/english/studies/programmes/healthecon-master/index.xml Det er i grunnen et veldig godt forslag, men ønsker en bredere utdanning som kan brukes til annet enn i helsesektoren. Mulig jeg ender opp med å jobbe i helsesektoren, men det er ikke mitt største interessefelt egentlig.. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Bare et forslag. Min bestemor tok i sin tid sykepleien før hun tok jus og ble advokat. Endte opp som direktør for rikstrygdeverket... Så sånn sett kan jo kombinasjon anbefales. Men litt avhengig av oppmøtekravene så kan du jo ta ferdig sykepleien samtidig som du tar førsteåret på en annen bachelor da? Lenke til kommentar
chui Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Også et godt forslag, kan jo sjekke ut mulighetene for det. Men tviler nok litt fordi nesten alt på sykepleien er obligatorisk og vi har forelesninger nesten hver dag. Og mulig studiet jeg har lyst til å ta er i en annen by. Men ser jo at det kan være lurt å fullføre uansett da. Selv om faren for at jeg havner i en jobb utenfor helsesektoren jo er der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå