Mac84 Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hei! Denne helga klarte en eller annen knøl å stjele min relativt nyinnkjøpte Desire HD. Dum som jeg er har jeg ikke fått synkronisert mot Sense slik at jeg kan slette eventuelt spore den. Noen som vet om det går an å "fjernsynkronisere" den på noen som helst måte? Neste steg er politiet i morgen for å sperre IMEI, men hadde vært kult om det er noen som vet om noen triks med sense. Får bare opp dashboard når jeg logger på, og ingen flere menyer. Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Dessverre kan jeg ikke svare på disse spørsmålene, men denne situasjonen er mildt sagt kjip 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Har du synkronisering mot Exchange-server? Exchange 2010 (og kanskje også 2007) kan settes opp til å slette alt som er på telefonen ved neste synk, men dette krever selvsagt at synk er aktivert. Du hadde vel telefonlås og/eller PIN-kode aktivert? Lenke til kommentar
Mac84 Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Har du synkronisering mot Exchange-server? Exchange 2010 (og kanskje også 2007) kan settes opp til å slette alt som er på telefonen ved neste synk, men dette krever selvsagt at synk er aktivert. Du hadde vel telefonlås og/eller PIN-kode aktivert? Hei. Jeg bruker mac, så det er svært begrenset for hva som er synkronisert i det hele og det store, desverre. Pin er aktivert, simkort sperret osv, men det plager meg at noen får tilgang til mobilen min. Vet du noe om hva det innebærer å sperre IMEI? Vil det si at den som har den nå ikke vil få startet opp mobilen, og er det mulig å "dekode/reversere" eventuell IMEI-sperring? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Politiet bryr seg ikke om sperring av IMEI eller spore den nye brukeren av mobilen (grunnet IMEI er mobilen sporbar). Si at fyren også stjal 150kg kokain fra deg, så bryr de seg kanskje og. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Politiet bryr seg ikke, men du trenger vel anmeldelsen for å få din operatør til å legge inn sperring av IMEI. Lenke til kommentar
twb Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Litt naivt, men kanskje tyven ikke har tatt ut sim-kortet enda? Send en sms til ditt eget nummer om at telefonen blir sporet, og be finneren vennligst levere telefonen til nærmeste politikammer, eller kontakt deg på tlf x for overlevering direkte til deg. Si også at telefonen uansett blir sperret en av de nærmeste dagene, så tyven kommer ikke til å få noen glede av den. Ofte kan du få erstattet tyveri av mobil på innboforsikringen, sjekk det! Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Lookout security har en app du kan installere og bruke til å spore opp ETTER at du har mistet den. Du kan jo fjerninstallere apps via market.android.com. Lykke til. Spent å se om dette funker bra Lenke til kommentar
Mac84 Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Litt naivt, men kanskje tyven ikke har tatt ut sim-kortet enda? Send en sms til ditt eget nummer om at telefonen blir sporet, og be finneren vennligst levere telefonen til nærmeste politikammer, eller kontakt deg på tlf x for overlevering direkte til deg. Si også at telefonen uansett blir sperret en av de nærmeste dagene, så tyven kommer ikke til å få noen glede av den. Ofte kan du få erstattet tyveri av mobil på innboforsikringen, sjekk det! Jeg sperret den så snart jeg oppdaget at den var borte fra lomma mi. SIM-kortet var tvillingkort så jeg har fremdeles en annen arbeidsmobil jeg bruker med samme nummeret, så vedkommede får ikke nyte godt av ringetid iallefall. Lenke til kommentar
Mac84 Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Lookout security har en app du kan installere og bruke til å spore opp ETTER at du har mistet den. Du kan jo fjerninstallere apps via market.android.com. Lykke til. Spent å se om dette funker bra Takk for tipset, prøver nå Lenke til kommentar
Mac84 Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Politiet bryr seg ikke, men du trenger vel anmeldelsen for å få din operatør til å legge inn sperring av IMEI. Jeg tror politiet selv kontakter operatøren for sperring av Imei. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Lookout security har en app du kan installere og bruke til å spore opp ETTER at du har mistet den. Du kan jo fjerninstallere apps via market.android.com. Lykke til. Spent å se om dette funker bra Takk for tipset, prøver nå Fikk du til? Lenke til kommentar
Mac84 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Lookout security har en app du kan installere og bruke til å spore opp ETTER at du har mistet den. Du kan jo fjerninstallere apps via market.android.com. Lykke til. Spent å se om dette funker bra Takk for tipset, prøver nå Fikk du til? Nei, jeg gjorde ikke det etter gjentatte forsøk. Problemet ligger vel i at for at denne tjenesten skal fungere må simkortet fremdeles være aktivt, noe jeg sperret ganske tidlig etter at jeg oppdaget den var stjålet. Simkortet var i tillegg tvillingkort, slik at søkene nå retter seg inn på jobbmobilen min som forøvrig er ganske uinteressant å finne da den ligger i lomma mi as we speak ;P Det er nesten litt synd å gi opp nå, men hva mer kan man gjøre. I fremtiden kan jeg bare anbefale alle som har Desire HD å registrere seg i tjenesten Htc Sense slik at man enkelt kan spore opp telefonen så snart man ser den er stjålet. Hvor nøyaktig disse søkene er har jeg ingen kunnskap om, men helt sikkert et nyttig hjelpemiddel når man skal finne frem balltreet og besøke gjerningsmannen.... Tvi, tvi. Takker for all hjelp i denne sorgtunge tiden jeg er inne i nå.. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 kjipern. det som kan stoppe slike tjenester er om telefonen er resetta, ergo brukernavn til både google og htc er fjerna. og både wifi og 3g er avslått. ikke en helt perfekt tjeneste. håper det blir forbedret. men du kan trøste deg med at Desire'n er utdatert nå mtp alle dualcore mobilene som kommer nå hehe Lenke til kommentar
Mac84 Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 kjipern. det som kan stoppe slike tjenester er om telefonen er resetta, ergo brukernavn til både google og htc er fjerna. og både wifi og 3g er avslått. ikke en helt perfekt tjeneste. håper det blir forbedret. men du kan trøste deg med at Desire'n er utdatert nå mtp alle dualcore mobilene som kommer nå hehe Fattig trøst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå