Gå til innhold

Den store Crysis 2 PC diskusjons tråden

Anbefalte innlegg

Synnes det er bullshit av EA Og Crytek å levere et halvferdig produkt. Det skal ha syk grafikk, men med DX9 så er det dårligere enn enern, hvem er det som i det hele tatt som leverer spill med DX9 nå for tiden!?

Svakt av EA :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crytek skal ha for at dem lagde et dårligere spill enn det de lagde i 2007, finnes det en eneste utvikler utenom Blizzard som gir faen i console-generasjonen vi har og lager ordentlige PC-spill istedenfor dette "porte-helvettet" vi har blitt pusha inn i?

Lenke til kommentar

Synnes det er bullshit av EA Og Crytek å levere et halvferdig produkt. Det skal ha syk grafikk, men med DX9 så er det dårligere enn enern, hvem er det som i det hele tatt som leverer spill med DX9 nå for tiden!?

Svakt av EA :(

Til syvende og sist er det resultatet som betyr noe og ikke API'et som blir brukt. Det er ikke som at Crysis 2 har maxet ut hva som kan bli gjordt med DX9.

De fleste spill kommmer forsatt ut med kun DX9 støtte.

Lenke til kommentar

Crytek skal ha for at dem lagde et dårligere spill enn det de lagde i 2007, finnes det en eneste utvikler utenom Blizzard som gir faen i console-generasjonen vi har og lager ordentlige PC-spill istedenfor dette "porte-helvettet" vi har blitt pusha inn i?

Battlefield-serien består vel av utelukkende PC-spill med unntak av Bad Company 1. Ellers har til og med Valve gått over til console porter og gir dermed fingeren til communityet som har løftet dem frem til hvor de er i dag.

Er forøvrig uenig i at Crysis 1 var et bedre spill enn Crysis 2 er. Crysis var kanskje en bedre benchmark, men spill handler om å ha det moro.

Lenke til kommentar

hadde nå fantastisk moro i crysis 1 og jeg, kan være enig i at noen av tweaksa de gjorde med suitpower er for det bedre, men "feelgood" følelsen når du kom tøffende gjennom jungelen i en jeep og fyrte løs på folka som sto der med .50 cal-en på taket så trærne kalva og veltet over bilen dem eller bilen så det sprengte og alt helvette brøt løs. Eller når du kitta en granat inn i de små shacksa som det gjemte seg en fyr i, bare for å se at hele dritten kollapsa. Det er momenter som VIRKELIG mangler i 2ern.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Er forøvrig uenig i at Crysis 1 var et bedre spill enn Crysis 2 er. Crysis var kanskje en bedre benchmark, men spill handler om å ha det moro.

Helt enig jeg! Jeg foretrekker faktisk også den linære SPen i forhold til eneren. Jeg er mere en Half-Life kind of guy, hvor mappene er linære. Der de kan sette opp events overalt med mye action. I Crysis 1 er det mere som du har det så morsomt som du gjør det selv. Det er ikke så mange events som er satt opp på forhånd, du må lage de selv. Jeg liker bedre å springe rundt å skyte folk enn jeg liker å kjøre. Så for meg er Crysis 2 bedre enn eneren. Jeg hadde ikke hatt noe i mot mere physics objekter og DX11 da.

Lenke til kommentar

Sier selvfølgelig ikke nei takk til ny teknologi, jeg er klar som pokker for DX11 patch, men for å være ærlig ser Crysis 2 bedre ut enn Metro 2033 og Bad Company 2 som er spill som sies å "utnytte" DX11-teknologien. Så noe akkutt behov er det ikke. Dessuten syntes jeg spillbarheten i 2ern er enda bedre med den nye nanosuiten. At man kan kombinere opp til 4 ulike abilities (feks. cloak, strength, nanovision og speed) samtidig gjør at spillet går raskere og har mer skills to it.

Multiplayeren er også genialt bra; allrighte maps, bra ranking system og game modes som man ikke får i noen andre spill. Ser for meg at jeg kommer til å bruke mange hundre timer i det, hvertfall fram til BF3 kommer. Et par bugs er det jo enda, mister bla. våpen attachments hele tiden. Meeeen alt i alt fun fun fun.

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig i at det er en del bra gameplaymessig med multiplayern, men er fortsatt en del problemer jeg sliter med der. Er det noen som har en oversikt over noen norske eller svenske servere? alle serverne jeg joiner har jeg 60-70+ i ping, og det er på de tyske eller britiske serverne, resten har man jo 100+ i ping på. Er jo helt horribelt for et FPS-spill, og nei, det er ikke nettet mitt, for jeg ligger på mellom 5 og 20 i ping på norske servere i CSS.

Lenke til kommentar

Gått litt tilbake for å spille det først crysis spillet. Utrolig lett 2ern er i forhold. Energien i drakten varer mye lengre, du tåler flere skudd både med og uten armor, kan skyte fiender uten å miste all energien når du er cloaket. Kan faktisk skyte 4 stykker før du går ut av cloak hvis du har nano upgraden....

Begge på hardeste vansklighetsgrad selvsagt.

Og så var jo AIen en del dårligere enn den var i det første.

Men synes det ser bra ut. Liker historien og hvordan ting utvikler seg. Vil kalle grafikken like god.

Lenke til kommentar

Jeg har en forholdsvis ny pc, en acer aspire 5553g med slike speccs:

AMD Phenom ||X3 Mobile processor N850 (2.2 GHz)

ATI Mobility Radeon HD 5650 up to 3711MB HyperMemory

4 GB DDR3 Memory

Hadde håpet at denne skulle kjøre Crysis 2 ganske lekent, men jeg føler hele bildet henger etter. Helt tydelig at jeg har lav fps, selv om jeg ikke får opp hvilken fps jeg har. Har snakket med flere som mener at jeg skal kjøre spillet bra, noen som skjønner hvor problemet ligger? har sjekket opp mange muligheter, v-synk er av, og jeg har gått igjennom instillingene i catalyst control center, tror ting er som de skal.

Hjelp... på forhånd, takk!

Lenke til kommentar

Jeg har en forholdsvis ny pc, en acer aspire 5553g med slike speccs:

AMD Phenom ||X3 Mobile processor N850 (2.2 GHz)

ATI Mobility Radeon HD 5650 up to 3711MB HyperMemory

4 GB DDR3 Memory

Hadde håpet at denne skulle kjøre Crysis 2 ganske lekent, men jeg føler hele bildet henger etter. Helt tydelig at jeg har lav fps, selv om jeg ikke får opp hvilken fps jeg har. Har snakket med flere som mener at jeg skal kjøre spillet bra, noen som skjønner hvor problemet ligger? har sjekket opp mange muligheter, v-synk er av, og jeg har gått igjennom instillingene i catalyst control center, tror ting er som de skal.

Hjelp... på forhånd, takk!

Vel, om du er så overasket over dette lurer jeg på om du har kjørt noen nyere spill på den der PCen før Crysis 2? Å ja, du spiller på en laptop, en laptop kan bare aldri måle seg med en stasjonær PC. For en laptop betaler du dobbelt så mye for halvparten av ytelsen.

Lenke til kommentar

Har gått igjennom SP-delen et par ganger nå og må si at dette spillet lett fortjener 8/10

av en FPS-entusiast.

Til tross for at det er DX9 (noe som selvfølgelig har en sammenheng med programvaren til x360 etc) så er grafikken blendende til tider.

Hvis grunnen til at de ikke har implementert dx10/11 støtte ved release er å få ut spillet

tidligere så skal jeg ikke klage. Men de sier ingenting om når dette kommer til tross for at det er ramaskrik over ethvert forum som befatter emnet.

For å ta en mini-review av spillet, iallefall litt pro`s and con`s.

For:

- Nydelig grafikk , spesiellt lysbruken (dynamic lighting ,shadows)

- Lyden! Har man et kraftig surroundanlegg med skikkelig subwoofer så vil 50 kaliberen

(og barret`n) gi deg ståpels , den føles kraftig og tung... herlig:)

De har også brukt en del tid på å gi et riktig bilde av lokasjonene av skuddene og hvordan

echoene forplanter seg i byene, noe som gir en ekstra virkelighetsfølelse.

- Forenklet grensesnitt i forhold til Crysis1 (nanosuit) og det er mer lineært så det er mer

fokus på det som er gøy, skyte folk i nepa.

- Musa fungerer ypperlig uten etterslep eller lag, noe som har vært en gjenganger på

FPS-spillene i senere tid. Så man trenger ikke å pløye igjennom 40 forum/configfiler.

Mot:

- Altfor få fysikkobjekter, en del ting kan ødelegges, men... Det blir litt som i Fear2 der

strategisk har satt fram de få tingene som kan ødelegges der fiendene befinner seg.

Dette var desidert den største skuffelsen

- Ingen dx10/11 støtte

- AI`n er tidvis fullstendig løkrull.

- crossfire/multiGPU støtte, har per dags dato ikke sett noen som har fått til noe som kan

kalles for nevneverdig skalering.

- Selve historiedelen er lite engasjerende

- Alienfiendene er bare direkte slitsomme å bekjempe, tåler altfor mye... Selv "vanlige"

Aliens med respekt for seg selv dør etter 3-4 skudd i trynet. De burde heller hatt flere

fiender og gitt disse posisjonelle overtak istedet for å gjøre de usannsynlig hardføre.

Håper de snart kommer med en patch som fikser multiGPU skaleringa så jeg får utnyttet crossfire`n, og jeg hadde ikke takket nei til dx10/11 support i samme slengen.

Alt i alt så er det et bra FPS-spill

Lenke til kommentar

Dersom du har noen å spille med vil jeg anbefale ESL ladderen på det varmeste. Gjør det mer interessant å spille. Vi hadde vår første match i dag og til tross for at jeg gjorde det dårlig i dag vant vi med en knapp margin. Her er matchresultatene for de som er interessert.

Lenke til kommentar

Det er en laptop, nuff said

Tja, en tjommi av meg kjører Crysis 2 helt fint på laveste grafikk på laptopen sin.

Hvordan er det online på public games for tiden? Sist jeg spilte var det cheatere overalt, ble litt lei. (og da mener jeg faktiske cheatere, ikke bare noen som eide meg fordi jeg er superdårlig i fps, hvilket jeg for øvrig ikke er)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...