Gå til innhold

Den store Crysis 2 PC diskusjons tråden

Anbefalte innlegg

Til dere som mener Crysis 2 har bedre grafikk enn eneren (jeg har personlig ikke kunne finne et objekt som har direkte bedre grafikk, mer dealjer osv..) enn eneren. Det er ikke bare det faktum at 2'eren har en bedre kantutgjevning originalt(og gjerne sammenligner dere kanskje mot crysis 1 uten AA). Du kan selvsagt aktivere skikkelig AA i 1'ern også, men få som vet hvordan, og det krever mye kraft av PCen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som mener Crysis 2 har bedre grafikk enn eneren (jeg har personlig ikke kunne finne et objekt som har direkte bedre grafikk, mer dealjer osv..) enn eneren. Det er ikke bare det faktum at 2'eren har en bedre kantutgjevning originalt(og gjerne sammenligner dere kanskje mot crysis 1 uten AA). Du kan selvsagt aktivere skikkelig AA i 1'ern også, men få som vet hvordan, og det krever mye kraft av PCen.

bare lurer på hva du mener med "skikkelig AA" ?

Lenke til kommentar

Beklager, var litt kjapp, jeg fikk det litt travelt. Det jeg tenkte på var f. eks supersamling eller multisampling. Krever ganske mye, og blir ikke aktivert i Crysis etter hva meg er bekjent, med mindre du aktiverer det i driverene.

Crysis 2 bruker vel en ny type AA (eller om det er en form for MSAA), som gjør at kantutgjevningen er generelt sett en del bedre enn 1'ern. (med mindre man aktiverer MSAA/SSAA manuelt)

I tillegg er det få som i det hele tatt har kjørt med AA på i 1'ern pga maskinvarekravene for dette.

Edit: Det funket dårlig å aktivere det manuelt i driverene, så da er du begrenset til vanlig 16xQ AA.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Crysis sin ingame MSAA utelot mye av geometrien, så selv med høy grad MSAA er det forsatt mye aliasing i spillet. Det hjelper heller ikke å aktivere TAA eller adaptive AA. Crysis 2 med sin shader baserte edge-detect AA har ikke dette problemet.

Har man et AMD DX11 skjermkort kan man dog bruke MLAA i Crysis. MLAA er en post-processing filter som tar nærmest alle typer aliasing, men har en negativ effekt med blurring av bildet.

Lenke til kommentar

Har spilt en del på singelplay til nå, og må i grunn og bunn si meg fornøyd :)

Kunne alltid vært bedre, men er av typen spill: Må bare spille LITT mer! :D

Mp var også veldig gøy, men følte gjerne banene kunne vært litt større ettersom det blir veldig rush følelse hele tiden -.-

Alt i alt, verdt pengene ;)

Lenke til kommentar

Min mening om crysis 2, MP spillmessig. Er at her har vi blackops med mindre kart og med en nanosuit. Som gjør kartet ENDA mindre på skalaen igjen...

Tok 7 dager før jeg var lei.

SP er nokså bra, og er som Heigren sier. Må bare spille litt til

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min mening om crysis 2, MP spillmessig. Er at her har vi blackops med mindre kart og med en nanosuit. Som gjør kartet ENDA mindre på skalaen igjen...

Tok 7 dager før jeg var lei.

SP er nokså bra, og er som Heigren sier. Må bare spille litt til

Kartene er jo stort sett ikke mindre enn Black Ops da, BO har tragisk små baner. BO har ingen nytteverdi av tyngre våpen enn SMG, i motsetning til de fleste andre spill der i det minste assault-rifles er et must. Banene er ikke store, men de er ikke mindre enn snittet i BO. Syns selv de er FOR små, men BO spiller jeg ikke overhodet pga. størrelsen. Banedesignet slår BO så det dundrer.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Beklager, var litt kjapp, jeg fikk det litt travelt. Det jeg tenkte på var f. eks supersamling eller multisampling. Krever ganske mye, og blir ikke aktivert i Crysis etter hva meg er bekjent, med mindre du aktiverer det i driverene.

Crysis 2 bruker vel en ny type AA (eller om det er en form for MSAA), som gjør at kantutgjevningen er generelt sett en del bedre enn 1'ern. (med mindre man aktiverer MSAA/SSAA manuelt)

I tillegg er det få som i det hele tatt har kjørt med AA på i 1'ern pga maskinvarekravene for dette.

Edit: Det funket dårlig å aktivere det manuelt i driverene, så da er du begrenset til vanlig 16xQ AA.

jeg kjører 16xQ AA. syns det ser ganske bra ut. men ville det vært bedre å kjørt f.eks 8x MSAA eller SSAA hvis det hadde funket ?

Lenke til kommentar

jeg kjører 16xQ AA. syns det ser ganske bra ut. men ville det vært bedre å kjørt f.eks 8x MSAA eller SSAA hvis det hadde funket ?

Ingame AA innstillingene er MSAA. SSAA hadde sett bedre ut da det også tar shader og texture aliasing (imotsettning til MSAA som bare tar kantene på geometrien/polygonene), men med en veldig stort ytelsetap. Ren 4xSSAA har like stort ytelsetap som å kjøre i 4x så høy oppløsning, så det hadde uansett ikke vært så interessant i Crysis for de aller fleste.

Men AMD sin adaptive SSAA metode går faktisk ann å bruke i Crysis i DX9 modus. Det har et ganske mye høyere ytelsetap enn MSAA, men her er SSAA en mulighet for flere.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Min Personlige mening av Crysis 2 :

Selve handlingen skjer i en veldig spennende By hvor man får utrolig lyst til å utforske alt, ta livet av skadedyra og ikke minst gjøre så utrolig mye mer enn det man kan i spillet. Etter hvert som jeg spillte følte jeg at jeg var omringa av kartonger malt som enorme skyscrapere med litt fancy grafikk her og der , men jeg følte meg generelt lite hjemme i byen som jeg liksom skulle redde.

Taktisk sett så er spillet innmellom litt kjedelig da det ikke overlater akkurat så mye til fantasien , å bruke en lyddempet pistol uten Cloak fører som regel til at man blir oppdaget , noe som jeg personlig ser litt urrealistisk på spesielt om fi var et par kvartaler unna soldaten man tar knekken på.

Jo mer jeg spiller spillet jo mindre liker jeg spillet , den første meningen jeg hadde var faktisk veldig positivt, men nå begynner denne å dabbe kraftig ut og jeg sitter egentlig igjen med kun et generelt fps spill med en kul nanosuit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...