Gå til innhold

Den store Crysis 2 PC diskusjons tråden

Anbefalte innlegg

post-151641-0-39015700-1299005659_thumb.jpg

Crysis 2
PC ver.
Release date: 22.Mars
Demo release date: 1. Mars

Demo info:
Kun multiplayer
2 Maps

(Text fynker som link direkte til nedlastnings server)

Ja folkens! Andre en meg som opplever rene julekvelden nå som demoen er lansert? new_woot.gif
Grafikken er jo enestående, og det virker faktisk som om det krever mindre en Crysis 1/Warhead. Takk til CryEngine 3 wub.gif

Såå... Når får hardware opp en server? inv_biggrin.gifinnocent.gif

Suppekatten

Endret av Suppekatten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser tøft ut. Holder på å installere det nå. Bare håpe pcn kan kjøre det da :)

Edit: Nå er det testet og det var skikkelig tøft :)

Så bra :D

Fikk filma litt i Fraps nå, and here it goes ^^

Kjipt at frameraten synker så mye når man bruker Fraps :(

Gikk fra 40-50 til 25-35 -.-

Heigren

Endret av Heigren
Lenke til kommentar

enestående er det nok ikke, men fint er det.

Uansett så kjøres Demoen bare i DX9, som også den lanserte spillet skal (blir patchet til DX11 i senere tid).

jeg håper du tuller med at spillet kun støtter DX9 ved lansering ? i så fall så er jo det en katastrofe. da driter de seg ut. hvem gidder å kjøpe et dx9 spill i dag.

syns forøvring ikke at demoen hadde så imponerende grafikk, crysis 1 ser jo så å si like bra ut.

Lenke til kommentar

jeg håper du tuller med at spillet kun støtter DX9 ved lansering ? i så fall så er jo det en katastrofe. da driter de seg ut. hvem gidder å kjøpe et dx9 spill i dag.

Dette er det mest fjonete jeg har lest her på lenge. Leser daglig om grafikkhorer, men aldri før har jeg sett noen henge seg opp i DirectX versjoner.

Jepp, spillet blir sikkert helt uspillbart med dx9. Ohh, the horror. dx9 støtter vel ikke iron sights eller crouch engang? Hva med løping? Kan vi løpe med dx9?

Hva med oss som nyter fantastiske spill på Xbox 360? Eller, med dx9 er de vel ikke fantastiske i hele tatt. De er jo rett og slett møkk når jeg tenker meg om.

Crysis 2 kommer til å selge absolutt mest på konsoller tross alt.

Lenke til kommentar

Dette er det mest fjonete jeg har lest her på lenge. Leser daglig om grafikkhorer, men aldri før har jeg sett noen henge seg opp i DirectX versjoner.

Jepp, spillet blir sikkert helt uspillbart med dx9. Ohh, the horror. dx9 støtter vel ikke iron sights eller crouch engang? Hva med løping? Kan vi løpe med dx9?

Hva med oss som nyter fantastiske spill på Xbox 360? Eller, med dx9 er de vel ikke fantastiske i hele tatt. De er jo rett og slett møkk når jeg tenker meg om.

Tingen er vel heller at de lanserer et "uferdig" spill. Vil heller vente litt ekstra på et mer Polert Crysis 2, enn å vente på en patch.

Lenke til kommentar

De fleste PC spillene som kommer ut er forsatt DX9 spill, så man har ikke så mye valg foruten å kun å holde seg til et magert utvalg av spill. Men som nevnt er det en utrolig teit kriterie å basere et spill kjøp på.

Men at Crysis 2 kun kommer med DX9 renderer er veldig skuffene. Jeg hadde håpet at ihvertfall her at DX10/11 var noe mer enn bare en ettertanke som blir "boltet på" og langt ifra vil bli utnyttet i noe stor grad.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

syns forøvring ikke at demoen hadde så imponerende grafikk, crysis 1 ser jo så å si like bra ut.

Vis du sammenligner grafikken mellom demoen og crysis 1 så skal jeg love deg at du ser stor forskjell ;)

Kanskje ikke så mye på bilder, men animasjonene og "levligheten" i banen er enda bedre en før. Får litt samme følelsen som mirrors edge: Du er "fri" på spillebrettet.

Ser mange kommenterer det at det er skuffende ettersom det kun er DX9. Hva betyr nå det når det likevell har den beste spillgrafikken på markedet? Dessuten er vell dette en ganske normal aftereffect når spillet har blitt kodet for konsoll og deretter patchet til PC. Det kan man jo til og med se i menyen hvor det står "Press start to continue".

Litt skuffendes at de ikke kodet det i PC først for å optimalisere grafikken, og deretter patchet det til konsoll i ettertid. Så ja, jeg er også skuffet over at DX10/11 ikke er intergrert :thumbdown:

Men selv med alt det negative tatt i betraktning... skjønner ikke hva folk derper så mye etter :ermm:

Endret av Heigren
Lenke til kommentar

Ganske spesielt at Crytek utelater DX10/11 når samtlige spill bortsett fra originale FarCry har kommet med DX10-støtte ut av boksen. Det virker som om de ikke har klart å få brukbar fps med dx10/11 codepath, så de utelater det til det har kommet kraftigere maskinvare. Dette er samme fellen Crytek har gått i i SAMTLIGE spill de har utgitt.

Joda, her har vi nok et benchmark-spill som kanskje kan oppleves i DX11 med full kvalitet om 3-4 år..

Endret av elf_man
  • Liker 1
Lenke til kommentar

poenget mitt er at crysis 1 kom med dx10. så når crysis 2 kommer med dx9 så burde det vel ringe en bjelle. og jeg er ingen grafikkhore din tosk, jeg bare setter pris på pen grafikk, at du nøyer deg med xbox 360 grafikk skal jeg ikke klage på, det er din mening, men når jeg har brukt en god del penger på pcen, og vi er i 2011 så forventer jeg at spill støtter DX11. at andre her spiller dx9 spill er helt greit. er opp til hver og en sin mening, så slutt å kritiser meg og mine meninger.

Lenke til kommentar

PC demoen virker som en beta.

Ustabile servere. Brukte minst ett dusin for å logge inn første gangen

og når jeg først fikk logget inn og begynte å spille så ble jeg plutselig logget ut i spillet.

Til slutt ble jeg så drit lei og slettet hele "demoen".

Lenke til kommentar

Demoen virker som en en xBox port slengt på i siste liten for å ikke skuffe PC-tilhengerne. Jeg mener, aim-assist i et PC-spill?

Nevertheless, bortsett fra et par åpenbare bugs (folk forsvinner fra friends list, standard classene unlocker ikke, har hatt texturefeil på våpnet) så er dette et veldig lovende spill. Det ser unektelig bra ut, kjører utrolig godt i forhold til forgjengeren og de har virkelig fornyet seg på multiplayerplatformen. Det er klart det fremstår som en COD klone med classes, killstreaks og level-up, men jeg syntes det kler spillet og at nano-suiten tilfører mye nytt og oppfordrer til en helt ny spillestil.

Angående DirectX9, så syntes jeg ikke det er så kritisk da texturen i spillet ser så hinsides bra ut. Det er klart DX11 ville vært foretrukket, men dette spillet ser bedre ut enn Metro 2033 og BC2 imo og så har vi jo en patch å glede oss til. Tror nok jeg har en ny fps-favoritt i vente her mtp. hva jeg har fått ut av demoen.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at om Crytek sa til dere at spillet brukte dx11 ville dere da sagt: "Nei, det gjør det ikke"? Basert på hva? Tesselation? Det er vel den eneste featuren som har kommet med dx10-11 som er synlig for sluttbruker og det er likevel helt opp til utvikleren om de faktisk ønsker å bruke eller ikke.

Overalt hvor jeg leser om dx9 vs dx10/11 så er det jo bare bullshit som blir tatt frem som eksempler uavhengig om det er på forum eller i respekterte magasiner og nettsteder. Hva Crysis angikk så ble det jo bevisst gang på gang at man kunne få dx9 til å se ut som dx10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...