Gå til innhold

TEST: Shuttle AN35/N Ultra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er ganske teit å trekke for at det ikke er s-ata, raid etc.

Folk som kjøper dette kortet vil kanskje ikke ha det og da er det

rimelig teit å "trekke" for at kortet ikke har det.

Er et slikt kort jeg kunne tenkt meg å kjøpe for å kjøre inn noen

halvgamle disker og sette opp som en linux server, da trenger

jeg slett ikke firewire osv.

Kanskje noen skjønner hvor jeg vil..? :-?

Lenke til kommentar
Jeg syns det er ganske teit å trekke for at det ikke er s-ata, raid etc.

Folk som kjøper dette kortet vil kanskje ikke ha det og da er det

rimelig teit å "trekke" for at kortet ikke har det.

Er et slikt kort jeg kunne tenkt meg å kjøpe for å kjøre inn noen

halvgamle disker og sette opp som en linux server, da trenger

jeg slett ikke firewire osv.

Kanskje noen skjønner hvor jeg vil..? :-?

Forstår hva du mener. Men du må også forstå at oppsummeringen på slutten bare tar med fakta. Lite funksjonalitet går gjerne ut over pris, som igjen trekker opp karakteren.

Ellers er det alltid slik at karakteren et produkt får ikke er en absolutt sak, og vil alltid være litt subjektiv. Hvis noen synes et produkt passer dem perfekt er det ingen som sier at de ikke kan kjøpe det selv om HW.no gav kortet noe annet enn terningkast 6.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, skjønner det veldig godt :)

En ting jeg kom til å tenke på var at det "mangler integrert grafikk krets"

ikke var tatt med på minus siden. På slike kort som likevel ikke er

beregnet for hi-end spillere/mulitimedia entusiaster hadde det passet

utmerket med et ellerannet integrert skjermkort.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig, skjønner det veldig godt :)

En ting jeg kom til å tenke på var at det "mangler integrert grafikk krets"

ikke var tatt med på minus siden. På slike kort som likevel ikke er

beregnet for hi-end spillere/mulitimedia entusiaster hadde det passet

utmerket med et ellerannet integrert skjermkort.

Ser poenget, men de integrerte grafikk-kretsene krever nesten at du kjører minne i dual-channel for å få et tilfredstillende bilde, samtidig som en integrert krets gjør kortet en del dyrere, og det kan nesten være like greit å kjøpe et eget GFX-kort. I tillegg bruker en integrert krets opp noe av internminnet.

Uansett, trenger du ikke et eget GFX-kort, trenger du sannsynligvis ikke et nForce2 Ultra/400-kort heller, og kan komme unna med noe billige nForce2 eller KT400-løsninger.

Synes selv at integrerte grafikkbrikker gjør seg best på servere hvor man uansett ikke trenger å se på skjermen så masse :wink:

Lenke til kommentar
Hvor får man kjøpt dette?

Synes det så greit nok ut jeg, så alt avhenger av prisen.

Er S-ATA hard-disker mye bedre enn vanlig ATA?

Dette kortet er det ikke lett å få tak i i Norge. Det har en importør, men det virker ikke som nettbutikkene er særlig villig til å ta det inn.

S-ATA-disker har en del fordeler som vanlig P-ATA ikke har, dessuten får man disker i S-ATA-versjon, men ikke P-ATA (tenker da særlig på WD Raptor). Søk litt rundt på forumet eller les denne artikkelen: http://www.hardware.no/tester/harddisk/sat...pata/index.html

Lenke til kommentar

Nok en gang bruker dere en cpu med 166 FSB.. er det ikke på tide å få kutta den tredje L12 broen på test cpu´en deres ? Det gjør så vondt i hjertet å lese så slappe forsøk på overklokking. Det har lenge vært kjent at nForce2 fort begynner å krangle når man prøver å kjøre høy FSB på cpu´er med 333bus.

Om dere ikke gidder å gjøre det så send den ned til meg.. så skal jeg gjøre det med glede. Alt for å få riktige testresultater.

Dere trenger jo egentlig bare teste med en XP1700 feks.. eller en XP2400+.

Jeg har påpekt dette før, men det virker ikke som om dere bryr dere stort. :-? Den testen dere gjorde av Abit NF7 kortet skulle dere nesten fått bot for, og det samme gjelder denne :grumpy:

Lenke til kommentar
Nok en gang bruker dere en cpu med 166 FSB.. er det ikke på tide å få kutta den tredje L12 broen på test cpu´en deres ? Det gjør så vondt i hjertet å lese så slappe forsøk på overklokking. Det har lenge vært kjent at nForce2 fort begynner å krangle når man prøver å kjøre høy FSB på cpu´er med 333bus.

Om dere ikke gidder å gjøre det så send den ned til meg.. så skal jeg gjøre det med glede. Alt for å få riktige testresultater.

Jeg har påpekt dette før, men det virker ikke som om dere bryr dere stort. :-? Den testen dere gjorde av Abit NF7 kortet skulle dere nesten fått bot for, og det samme gjelder denne :grumpy:

Vel, neste hovedkort-test viser en FSB på 218 MHz....

Lenke til kommentar
Nok en gang bruker dere en cpu med 166 FSB.. er det ikke på tide å få kutta den tredje L12 broen på test cpu´en deres ?  Det gjør så vondt i hjertet å lese så slappe forsøk på overklokking. Det har lenge vært kjent at nForce2 fort begynner å krangle når man prøver å kjøre høy FSB på cpu´er med 333bus.

Jeg har påpekt dette før, men det virker ikke som om dere bryr dere stort.  :-?  Den testen dere gjorde av Abit NF7 kortet skulle dere nesten fått bot for, og det samme gjelder denne :grumpy:

Når du sier neste, hvilken test mener du da?

Lenke til kommentar
Nok en gang bruker dere en cpu med 166 FSB.. er det ikke på tide å få kutta den tredje L12 broen på test cpu´en deres ?  Det gjør så vondt i hjertet å lese så slappe forsøk på overklokking. Det har lenge vært kjent at nForce2 fort begynner å krangle når man prøver å kjøre høy FSB på cpu´er med 333bus.

Jeg har påpekt dette før, men det virker ikke som om dere bryr dere stort.  :-?  Den testen dere gjorde av Abit NF7 kortet skulle dere nesten fått bot for, og det samme gjelder denne :grumpy:

Neste hovedkort-test som kommer på AMD-platformen. Et svært spennende kort må jeg kunne si allerede nå :yes:

Lenke til kommentar

Neste hovedkort-test som kommer på AMD-platformen. Et svært spennende kort må jeg kunne si allerede nå :yes:

Poenget mitt var at noen HK klarer høy fsb med 333bus cpu´er, og andre ikke. hw.no har tydligvis fått et som ikke klarer det, og det er ikke værre en å bruke en cpu med 266bus, eller å kutte den 3. L12 broen. Dette er så såre enkelt, og tar kun 10 sek. Jeg synes det er verdt det for å få korrekte OC resultater.

Føler du for å la oss få vite noe mer? Hva slags kort som er testet feks :)

Lenke til kommentar
Poenget mitt var at noen HK klarer høy fsb med 333bus cpu´er, og andre ikke. hw.no har tydligvis fått et som ikke klarer det, og det er ikke værre en å bruke en cpu med 266bus, eller å kutte den 3. L12 broen. Dette er så såre enkelt, og tar kun 10 sek. Jeg synes det er verdt det for å få korrekte OC resultater.

Den praktiske verdien å vite hvor godt et hypermoderne kort kan overklokke en gammel type CPU er relativt liten. Klarer de ikke å overklokke en 333 MHz prosessor er det dumt for hovedkortet.

Hva slags kort som testetes nestegang? Hehe, et nForce2 Ultra/400-kort som er i en litt annen prisklasse enn Shuttle-kortet. Legges trolig ut i løpet av uka.

Lenke til kommentar

Den praktiske verdien å vite hvor godt et hypermoderne kort kan overklokke en gammel type CPU er relativt liten. Klarer de ikke å overklokke en 333 MHz prosessor er det dumt for hovedkortet.

Du skjønner tudligvis ikke hva jeg mener du..

Det jeg prøver å foklare deg at dere har fått HK som ikke liker å kjøre høy FSB uten å måtte gjøre et litet inngrep. Dette inngrepet kan simuleres ved å bruke feks en XP1700+. For å vite hvor høy FSB kortet virkelig kan kjøre så må man gjøre dette. ellers blir man holdt tilbake av en "tilfeldighet".

Jeg kan ikke skjønne hvorfor du nekter å innse at det faktisk vil gjøre OC delen av artikklen nyttig om dere gjør som jeg sier.

Jeg er ganske skuffet over hardware.nó sin manglende evne til å ta konstruktiv kritikk. Om noen kommer med at råd så blir det avblåst som om man har helt feil, og dere selvfølgelig har har rett. Er det virkelig så ille å inrømme at ting kunne vært gjort andreledes ?

Nå er det ikke du (DesertGlow) som tester hovedkort, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du uttaler deg på testers vegne.

Lenke til kommentar

Hør hør, det er mange som bare leser hw og får ett galt av inntrykk hvordan ting fungerer.

Dere er toneangivende for mange i Norge, tenk på hvilke signaler dere sender ut.

Hva med å ha en artikkel om kutting av L12 broen (på søstersiden), og hva det medfører av OC, tror mange her på berget ville sette pris på det.

Lenke til kommentar

Du skjønner tudligvis ikke hva jeg mener du..

Det jeg prøver å foklare deg at dere har fått HK som ikke liker å kjøre høy FSB uten å måtte gjøre et litet inngrep. Dette inngrepet kan simuleres ved å bruke feks en XP1700+. For å vite hvor høy FSB kortet virkelig kan kjøre så må man gjøre dette. ellers blir man holdt tilbake av en "tilfeldighet".

Jeg kan ikke skjønne hvorfor du nekter å innse at det faktisk vil gjøre OC delen av artikklen nyttig om dere gjør som jeg sier.

Jeg er ganske skuffet over hardware.nó sin manglende evne til å ta konstruktiv kritikk. Om noen kommer med at råd så blir det avblåst som om man har helt feil, og dere selvfølgelig har har rett. Er det virkelig så ille å inrømme at ting kunne vært gjort andreledes ?

Nå er det ikke du (DesertGlow) som tester hovedkort, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du uttaler deg på testers vegne.

At overklokkingsdelen av testene kan bli bedre er det nok liten tvil om. Dette har det også være mange diskusjoner om på forumet og internt. Hver gang vi har diskutert dette har det vært konklusjonen at dette skal vi ikke fokusere på fordi dette er Overklokking.no sitt teritorie. Det er det som skal gjennomføre "inngrep" på både CPU og hovedkort, og derfor er ikke dette noe som vi prioriterer. Hvorfor Overklokking ikke gjør dette til en større grad selv må du nesten spørre dem om.

Når det gjelder det du beskriver som manglende evne til å ta i mot konstruktiv kritikk kan jeg også til en viss grad forstå deg, men dette er tatt opp så utrolig mange ganger før og man blir litt oppgitt av å svare på de samme tingene gang på gang.

Kan du forresten fortelle meg hvem som tester hovedkort?

Lenke til kommentar

Hva slags kort som testetes nestegang? Hehe, et nForce2 Ultra/400-kort som er i en litt annen prisklasse enn Shuttle-kortet. Legges trolig ut i løpet av uka.

Nå vet ikke jeg helt hvor du vil hen med dette, men dette har vist seg å hjelpe veldig mye og da spesiellt på nforce2 chipsett.

Det er absolutt verdt å prøve, siden da er det ikke cpu'en som begrenser hvor mye du kan klokke selve hovedkortet. Da blir det isåfall chipsettet som begrenser. Er helt enig med hva Forman skriver her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...