Reechter Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hei hei, forum. Jeg tenker å selge min kjære stasjonære pga. at jeg flytter snart over dammen for å starte studier, og vil ikke frakte hele maskinen med meg. Jeg har brukt Prisguide og fant ut at nypris er omtrent kr 13950,- dersom jeg runder ned. Jeg lister her alt som kommer med i kjøpet, og nåværende pris: Kabinett: Silverstone Fortress Midi (FT01) - 700kr Skjerm: Samsung SyncMaster RZ2233 (3D) - 1700kr Hovedkort: GA-EX58-UD5 - 1500kr CPU: Intel i7 920 2.66 GHz (med fersk kjølepasta) - 2250kr Grafikk: MSI GeForce GTX480 - 2500kr Lyd: Asus Xonar DG - 400kr PSU: Corsair HX 750W - 900kr Kjøling:CoolIt Eco A.L.C. - 500kr RAM: Corsair DHX+ 1600 MHz DDR3 CL8 6GB - 800kr HDD: Barracuda 1TB 7200RPM (to stk.) - 600kr 3D Vision m/briller - 1000kr CD ROM: Samsung SH-S223C - 100kr OS: Windows 7 64bit Premium - 1000kr Sammen burde dette utgjøre kr 13 950,- Jeg regner ca. 20% bruktrabatt (kr 11 160,-), da kabinettet har mindre sliteskader, samt maskinen har vært overklokket (forsvarlig). Legger inn mulighet for midre modifikasjoner for kjøper, f.eks. oppdaterer drivere, legger inn ønsket programvare, setter opp i RAID, overklokker CPU opp til 4.0 GHz, legger til dualboot. Kommer selvfølgelig med autentisk Win7, ikke piratkopiert. Hvor mye ville du være villig til å betale for tilbudet mitt? Er 11k i overkant? Har jeg regnet feil i prisene mine? Vet du en dritbra måte jeg kan frakte en stasjonær til England? Her jeg gjort noe utrolig dumt? På forhånd takk. Lenke til kommentar
amund91 Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Skal ikke være for bråkjekk, men trur nok at 20% av ikke er nok for mange for å kjøpe den istedenfor en ny.. (Kommer også litt an på hvor gammel den er, men). Lenke til kommentar
phlake Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Du må nok lavere enn som så. Vil anslå ca 8000,-. Brukte komponenter er lite verdt, men siden oppsettet ditt er ok med tanke på skjermkort og cpu så trenger du ikke gå for halv pris. Det er jo ingen garanti på dette, hvilket er en viktig faktor når man kjøper nytt. Det er jo skjermkort, monitor og 3D-briller som har verdi her. Alt annet får man kjøpt i nyere generasjon til like billig penge omtrent. Lenke til kommentar
Reechter Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Sånn circus 1 år, selvbygget med deler som var tilnærmet nylanserte. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Vil Også så 7000 hvis du er heldig. Får jo en komplett ny pc til mindre (riktignok kanskje ikk lga 1366 socket men men). Til slutt, er det noe som kalles forsvarlig overklokking nå? Overklokking er jo = null garanti. Endret 1. mars 2011 av Phyltre Lenke til kommentar
Reechter Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Med forsvarlig overklokking mener jeg jo selvfølgelig at jeg ikke har forsøkt å drepe CPUen, har brukt termisk pasta og en bedre kjøler. Levetiden bør ikke ha sunket noe særlig. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Er du heldig får du 7000kroner for den. Anbefaler heller å ta den med deg på flyttelasst Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Da jeg flyttet tilbake til Norge fra London, etter fire år i utlendighet, hadde jeg hele flyttelasset på to paller. Å få dem plukket opp i London, kjørt til Newcastle, ferjet til Bergen, kjørt på lastebil til Førde og så videre til Sogndal, kom på ca 4500 kroner. På det lasset var blant annet to stasjonære PCer og et par CRT-skjermer. Alt overlevde. Trenger ikke være så dyrt som du tror, bare du vet hvilken adresse det skal sendes til. Lenke til kommentar
Reechter Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Takk for alle svar. Endret 1. mars 2011 av Reechter Lenke til kommentar
Reechter Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Da jeg flyttet tilbake til Norge fra London, etter fire år i utlendighet, hadde jeg hele flyttelasset på to paller. Å få dem plukket opp i London, kjørt til Newcastle, ferjet til Bergen, kjørt på lastebil til Førde og så videre til Sogndal, kom på ca 4500 kroner. På det lasset var blant annet to stasjonære PCer og et par CRT-skjermer. Alt overlevde. Trenger ikke være så dyrt som du tror, bare du vet hvilken adresse det skal sendes til. Er det englandsbåten det er snakk om? Er det lang tid siden du kom tilbake? Mener å huske at den båten ble tatt ut for en del år siden ser du, har selv tatt den et par ganger og syns den var dritkul å ha. Forstår ikke helt hvorfor de tok den vekk. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Den tjente vel ikke penger. Jeg flyttet tilbake til Norge sommeren 2005. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Vil Også så 7000 hvis du er heldig. Får jo en komplett ny pc til mindre (riktignok kanskje ikk lga 1366 socket men men). Til slutt, er det noe som kalles forsvarlig overklokking nå? Overklokking er jo = null garanti. Veldig mange, om ikke alle hovedkort i klassen mid/high-end kommer med en eller annen form for overklokkingsfunksjon. Så lenge man ikke belaster komponentene med innstillinger som går over det produsenten anbefaler så har man fortsatt garanti innenfor visse grenser. Forøvrig er det aldri noen god ide å fortelle hva maskinen har vært igjennom ved salg eller rma. Fungerer den så gjør den det. Er den død så er den død. Har man behandlet saker og ting pent så kan man jo reklamere litt med det Bruktsalg er litt ugreit å forstå seg på, men en startpris på ca. 7000 høres ikke så galt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå