Gå til innhold

Ski VM 2011: 2/3 langrenn, lagsprint klassisk


Anbefalte innlegg

Petter sa jo på pressekonferansen igår at Ola var en bedre staker enn han selv. Så han har sikkert gitt klarsignal til ledelsen om å la Ola gå siste etappe.

 

Selv om jeg nesten krever norsk gull på hver distanse, så klager jeg ikke å syter når vi ikke klarer å komme på toppen av pallen. Jeg velger heller å se på det som bra for sporten at andre enn Norge tar hver gullmedalje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg nesten krever norsk gull på hver distanse, så klager jeg ikke å syter når vi ikke klarer å komme på toppen av pallen. Jeg velger heller å se på det som bra for sporten at andre enn Norge tar hver gullmedalje.

For å øke interessen for sporten så ja, er vel forsåvidt enig med deg. Vi nordmenn er litt bortskjemt mtp dominans i skisporet.

 

Edit: Når det er sagt, så syntes jeg det var mer moro at Canada vant, enn at f.eks Sverige eller Finland skulle tatt det.

(Selv om min umiddelbare reaksjon var "WTF?!")

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

I går når de sa at Northug skulle gå siste etappe tok jeg det for gitt, selvfølgelig skal verdens best staker gå siste etappe. Men jeg fikk nesten sjokk da jeg hørte at dette bare var tøv for liksom å sette ut konkurrentene. Istedet lurte de seg selv og tapte et sikkert gull på det. Hadde de allerede glemt sprint stafetten fra OL i fjor?? Hva blir neste sjakktrekk fra smartingene?? Northug på 3. etappen på stafetten med Gjerdalen som ankermann??

 

Megasvær +1 til dette. Ola dreit seg på oppløpet, enkelt og greit.

 

Er glad det var Canada som vant når det ikke skulle være Norge. Hadde klikket om Finland eller Sverige vant.

 

Forsåvidt er det et lyspunkt at hvertfall ikke Sverige vant.

MEN! Jeg er slett ikke i stand til å være glad på Canadas vegne.

Fyren som gikk over mål hysjet faktisk på kollenpublikummet, det er faktisk ufattelig frekt gjort, mot et publikum som har vært fine mot alle utlendingene, så svarer den kødden med å hysje på de.

Makan til kvalm fyr!!

Lenke til kommentar

646x_13197743.jpg

 

Fyren kan ro så mye han bare vil, skipet har for lengst seilt! Det der er HYSJING! Enkelt og greit.

At du og enkelte andre har en jævla stor trang til å tro på den latterlige unnskyldningen bryr jeg meg ikke om, jeg så det jeg så, og det tror jeg mange andre også gjorde. Han HYSJET.

Lenke til kommentar

Jeg så akkurat innspurten i reprise på TV. Det var på ingen måte hysjing. Det var enkelt og greit feiring av gull. Kanskje ikke så vanlig i skisporten, men syklister f.eks. feirer jo på den måten hele tida. Du trenger ikke dra andre ned i søla fordi Norge ikke er gode nok til å vinne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Harvey er rå. Han var frisk på sprinten, og på jaktstarten var det nettopp han som tok initiativet og stakk av. Skapte underholdning på et ellers ganske kjedelig renn. Liker også reportasjene hans med NRK både før og under mesterskapet. Når Norge ikke vant, er jeg glad det ble Canada og Harvey.

Lenke til kommentar

Fyren kan ro så mye han bare vil, skipet har for lengst seilt! Det der er HYSJING! Enkelt og greit.

At du og enkelte andre har en jævla stor trang til å tro på den latterlige unnskyldningen bryr jeg meg ikke om, jeg så det jeg så, og det tror jeg mange andre også gjorde. Han HYSJET.

 

ÅHERRRRREJEEEEEEESUS så mye folk kan henge seg oppi nå til dags. Han hysjet, så fuckings what? Synes du kanskje han bør lynsjes på Universitetsplassen senere i kveld pga. hysjingen?

 

Han hysjet kanskje på det kravstore og bitre Kollenpublikummet (med deg i spissen) som var ekstremt skuffede over at Norge ikke tok gull.

 

Du er den dårligste taperen jeg har sett her på forumet (du slår faktisk flere i fotball-delen, noe som er relativt sterkt gjort) og du greier ikke å unne andre nasjoner noe som helst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fikk tilogmed spalteplass i The Globe and Mail.

 

The imperious Petter Northug of Norway, a multiple Olympic and world champion, is broadly considered the best cross-country skier in the world - although a 22-year-old Canadian may well have shouldered his way into the discussion on a foggy Wednesday in Oslo.

 

World under-23 champion Alex Harvey and teammate Devon Kershaw reached a historic milestone for Canadian men in the sport on Wednesday, capturing the world title in the 6 x 1.5-kilometre classical sprint relay in Oslo over a pair of heavily-favoured Norwegian skiers, including "King Petter".

 

This is the rough equivalent of Norway beating Canada in hockey at the Olympics for a gold, that's how much the sport means here.....

 

This is HUGE!!! Beating Europeans in XC, Fantastic! CONGRATULATIONS men!

Lenke til kommentar

du greier ikke å unne andre nasjoner noe som helst.

 

Hva skal jeg si, jeg er patriot. I motsetning til andre folk som er på god vei til å gi bort hele Norge og skammer seg over norsk kultur, er jeg stolt over både å være norsk, jeg er stolt av norsk kultur, og jeg heier faktisk på norske utøvere, i motsetning til folk som ser ut til å overgå hverandre i glede hver gang Northug mislykkes, de er så fulle av jantelov og dritt at det gjør meg helt kvalm.

 

HEIA PETTER OG HEIA NORGE!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

du greier ikke å unne andre nasjoner noe som helst.

 

Hva skal jeg si, jeg er patriot. I motsetning til andre folk som er på god vei til å gi bort hele Norge og skammer seg over norsk kultur, er jeg stolt over både å være norsk, jeg er stolt av norsk kultur, og jeg heier faktisk på norske utøvere, i motsetning til folk som ser ut til å overgå hverandre i glede hver gang Northug mislykkes, de er så fulle av jantelov og dritt at det gjør meg helt kvalm.

 

HEIA PETTER OG HEIA NORGE!

 

Så for å summere opp:

 

Canada-fyren hysjer angivelig, du synes dette er forkastelig. Jeg svarer at du er en dårlig taper og deretter går du rett til motangrep og begynner å snakke om patriotisme og at jeg ikke heier på Northug (som i det store og hele ikke har noe med denne saken her å gjøre i det hele tatt, så jeg ser ingen grunn til å snakke om han).

 

Janteloven kan du dra lenger ut på landet med, les signaturen min så ser du hva jeg synes om den.

Lenke til kommentar

Det er dere som mener han ikke hysjet.

Massevis av sportsjournalister har spurt om han hysjet på publikum, så ikke kom her å påstå at dette var noe jeg fant på.

 

At han har kommet opp med en god unnskyldning, betyr ikke at han ikke gjorde det.

Det er en helt vanlig måte å feire på i mange forskjellige idretter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...