Gå til innhold

OC av p3-600-pc100(slot1) trenge hjelp!

shorin

Anbefalte innlegg

Er d mulig å modde cpu,så jeg kan stille på multiplieren?.Klare ikke mer enn 103 på fsb?Prøvde på 112 fsb(neste setting på fsb) men kom ikke inn i windoze(prøvde å kjøre opp volten,men til ingen nytte.Uansett hva jeg gjør så kommer jeg ikke over 600@618 (6x103).Og JA,har kjøling så d holder!Setter pris på info så jeg kan få litt mere liv i cpu min

TIA

Mob:aopen ax6bc-pro (440bx)

ram:128-pc100

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar folkens! Har åxå mistanke om at d er rammen jeg må ta 1 titt på.Det skulle vel være mulig å kjøre med pc-133 ram? har hørt at den er bakover-kompatibel.(?)

Hvordan kan jeg sjekke bussfarta på pci'n? Synes jeg så noe i biosen om 6x117/33,Er det farta på pci slotten?.Jeg kjører nå på kun 6x103fsb.

Alle forslag settes stor pris på!

TIA!

Lenke til kommentar

Kan hende du må ha annet hovedkort, så du får stillt hovedkortet 1 og en mhz av gangen, også prøve og sette opp volten 1,80-1,85v..

P3 1000@1155 (154x7,5, 1,85v)

Abit Bx-133 Raid

512mb Mosel Ram

Northbridge kjøling

Taisol Ckg760 cpu Kjøler

Idle: 23grader

Max: 30grader

Lenke til kommentar

Kan bare si det med en gang. P3 slot 1 katmaier lar seg ikke klokke noe særlig, og spesielt ikke de tidlige versjonene, pga. mindre rask cache( som ligger på cpu-"kortet", og kjører sin egen bus og har divider). P3 600 slot 1 er helt håpløst, men de fleste 450 går til 558 (124FSB)

Lenke til kommentar

det er en katmai,dessvere!:(

tror jeg vil selge den.Satser på amd xp og soltek mobo.Kan man kjøre ddr2700 ram,på hoverdkort med ddr2100 støtte?

aldri MER PENTIUM!De bytter jo slot som folk bytter under-tøy

Noen som har +/- erfaring med soltek hoved kort??

TIA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...