Gå til innhold

IPhone 4 vs Galaxy S

Anbefalte innlegg

Heisann!

Mamma skal gå til innkjøp av ny telefon, idag har hun Iphone 3GS. Det som irriterer henne mest og som gjør at hun har lyst på ny telefon er at hun ikke får personalisert varslingslydene(ringetone og meldingtone) utover de som kommer fra Apple, og lydnivået på meldingslydene er for lave. Itillegg irriterer hun seg litt over kameraet.

Noen som vet om en fiks på dette?

Ihvertfall, hun ser derfor etter ny telefon og oppgaven endte opp hos meg med å finne et par hun kunne se ekstra på. Jeg har da kommet frem til Iphone 4(samme OS, så lite nytt å lære seg, mye bedre kamera, generelt bedre telefon?) og Samsung Galaxy S(bra kamera, Android, mange personaliseringsmuligheter).

Det jeg lurer på er hvordan er varslingslydene(både selve tonene og lydnivået) på Iphone 4 kontra Iphone 3GS? Og kamera er vel mye bedre?

Hvordan er Samsung Galaxy S kontra Iphone?

Edit: Avgjørelsen er ikke noe som blir tatt med en gang, å vente i en liten stund er ikke noe problem.

Endret av Mandati
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Be mora di smøre seg med tålmodighet en uke eller to, og kjøp heller LG Optimus 2X som kommer straks. Android, dual core, 8mp kamera. Jeg kan ikke forestille meg at iPhone 4 er noe bedre.

Dessuten er den "gammel" og fortsatt umåtelig overpriset.

Eventuelt kan du be hu vente på Galaxy SII, som er rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at alle klager over prisen på iPhone 4, den koster jo ikke SÅ mye mer enn feks LG O2X? (i4 på eplehuset koster 4800, LG ligger på rundt 4300?)

Men er litt enig med tråden over her at i4 er litt "gammel".. dessuten er det jo ingen forskjell i brukeropplevelse med 3GS eller i4 så lenge man har oppdatert OS. Personlig venter jeg selv på LG O2X, men sliter med en 3GS inntil den kommer i butikkene ;)

Jeg har hatt samsung galaxy en stund, men valgte å selge den på grunn av at den ble umåtelig treg ettersom jeg kjørte endel bakgrunnsprogram.. Utover det var telefonen veldig bra, og kjøper du en android-telefon får du jo "samme greia" uansett hvilket merke man velger, og kan personalisere og endre ringetoner og varseltoner som man vil selv.. Galaxyen var lett og fin, det skal den ha. Og jeg liker muligheten til å trykke på en fysisk knapp for å svare på et anrop, ikke fekte med fingeren over skjermen ;)

For en iOS bruker vil nok android kanskje oppleves som litt rotete og klønete den første tiden, de har ikke helt klart å få til den gode integreringen og det flotte menysystemet iOS har. Men det er tilvenning, og fordelen med android er jo at du kan få det slik du selv ønsker :)

Lenke til kommentar

Dersom hun er veldig opptatt av kamera kan det være verdt å sjekke ut Nokia N8 også. Mange klager over operativsystemet, så det er mulig at den blir for lite brukervennlig, men det er sikkert helt kurant å endre varslingslydene :)

iPhone 5 lanseres vel om ikke altfor lenge nå? Kan jo være greit å se hvordan den blir. Og så kommer HP med et par kule modeller, først minimale Veer, så Pre3, begge med webOS og fysisk slideout-tastatur. Spørs hvor lenge du/dere vil vente.

Ellers er både iPhone 4 og Galaxy S gode valg. Galaxyen har noen software-niggles som an gjøre den litt irriterende, mens iPhonen kan oppleves som litt skarp i kantene og ekkel å holde. Det er vel den eneste telefonen på markedet man omtrent er nødt til å pakke inn i gummi for at den skal bli akseptabel i bruk :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

WHAAAAAT.. Anbefal ikke en dame en Android telefon. For mye knot! Kjøp en iPhone 4. Hu merker garantert ikke forskjell på ytelsen på en iPhone 4 til Nexus S eller what ever uansett..

Jeg har Galaxy S og elsker den, men det er kun for at jeg elsker å tweake å herje. Om du skal ha et produkt som er bra ut av esken vil jeg anbefale iPhone 4.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er det vel mye mer muligheter for å gjøre en Android tlf mer personlig enn en iOS tlf - Som trådstarter setter opp som et viktig kriterie.

Men enig, ingenting er lettere å ha med å gjøre enn iOS, helt til du vil skifte ringetone, eller faktisk vil ha full kontroll over din egen mobil (noe de absolutt fleste vil, inkludert mødre).

Men, jeg vil ikke starte nok en krig mellom de to OS'ene. Jeg tror mora di blir fornøyd uansett.

Personlig synes jeg det er verdt å bruke litt mer tid på å sette seg inn i Android.

Du får igjen for det. :)

Lenke til kommentar

WHAAAAAT.. Anbefal ikke en dame en Android telefon. For mye knot! Kjøp en iPhone 4. Hu merker garantert ikke forskjell på ytelsen på en iPhone 4 til Nexus S eller what ever uansett..

Jeg har Galaxy S og elsker den, men det er kun for at jeg elsker å tweake å herje. Om du skal ha et produkt som er bra ut av esken vil jeg anbefale iPhone 4.

Hmm, dama mi klarer da fint å bruke sin Desire.

Lenke til kommentar

Mamma skal gå til innkjøp av ny telefon, idag har hun Iphone 3GS. Det som irriterer henne mest og som gjør at hun har lyst på ny telefon er at hun ikke får personalisert varslingslydene(ringetone og meldingtone) utover de som kommer fra Apple, og lydnivået på meldingslydene er for lave. Itillegg irriterer hun seg litt over kameraet.

Noen som vet om en fiks på dette?

Det med varslingslyder er likt på iPhone 4, men det går an å lage egne ringetoner selv om det er litt komplisert: http://www.trickyways.com/2009/09/how-to-create-iphone-ringtones-using-itunes/

Uansett så ville jeg fått moren din til å prøve en Android telefon først hvis det var mulig, for det er ikke sikkert hun syns det er helt lett å bytte mellom systemene. F.eks. så viser iOS hele brukergrensesnittet på skjermen, mens man på Android må trykke på knapper for å få opp ekstra valg og navigere. Da er det ikke alltid helt opplagt hva man skal gjøre.

Lenke til kommentar

iPhone 4 har et kjedelig, pregløst og dysfunksjonelt design.

Det er markedføring som er Apples styrke, ikke design. Gjennom markedsføring har de greid å få mange til å TRO at de kan design. Det dreier seg om massesuggesjon. I ettertid vil de fleste se at de har blitt "lurt". Ta f.eks. en titt på iPhone 3. Synes du ikke nå at den faktisk ser ganske gammelmodig ut? Det gjør jeg. Og ved du hva? Den så akkurat like gammelmodig ut da den var ny. Det er bare det at mange ikke så det fordi de var utsatt for reklamens massesuggesjon. Det er som når du ser bilder av mor og far på 80-tallet. Hvem ville gått rundt med en så teit sveis som det der? Jeg vet: Du. Når sveisen blir moderne igjen er du i fremste rekke blant de som over natta endrer oppfatning av hva som er "god design".

Vi andre? Uavhengig, klassisk og tidløs er beskrivende stikkord.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er markedføring som er Apples styrke, ikke design. Gjennom markedsføring har de greid å få mange til å TRO at de kan design. Det dreier seg om massesuggesjon. I ettertid vil de fleste se at de har blitt "lurt". Ta f.eks. en titt på iPhone 3. Synes du ikke nå at den faktisk ser ganske gammelmodig ut? Det gjør jeg. Og ved du hva? Den så akkurat like gammelmodig ut da den var ny. Det er bare det at mange ikke så det fordi de var utsatt for reklamens massesuggesjon. Det er som når du ser bilder av mor og far på 80-tallet. Hvem ville gått rundt med en så teit sveis som det der? Jeg vet: Du. Når sveisen blir moderne igjen er du i fremste rekke blant de som over natta endrer oppfatning av hva som er "god design".

Har du noen eksempler på hva du mener er godt telefondesign?

Jeg er forøvrig til dels enig, jeg er møkk lei av MacBook Pro-designet til Apple med disse skrekkelig kjedelige grå aluminiums-unibodyene. iPhone 3 (og lookaliken Galaxy S) ser også ganske kjipe ut. Akkurat iPhone synes jeg forsåvidt ser ganske bra ut, men det er dårlig design når den er så skjør at den må pakkes inn i plast eller gummi for ikke å knuses om den faller ned.

Ellers tror jeg at det aller styggeste Apple-produktet jeg vet om er denne skrekkelige fjernkontrollen til nye Apple TV:

new-apple-remote.jpg

Lenke til kommentar

Ehh, nei. Men iPhone 4 er ikke tingen hvis du er ute etter mest mulig "bling". Den har et elegant, tidløst, klassisk og funksjonelt design. Kvalitetsmaterialer og svært god presisjon i utforming og sammensetting.

For noe sprøyt. Apple er en verdensleder innen design for sine produktområder. Og da snakker jeg ikke bare om utseendet, men industridesign i bred betydning.

Morsomt! :D

Lenke til kommentar

Har du noen eksempler på hva du mener er godt telefondesign?

Jeg er forøvrig til dels enig, jeg er møkk lei av MacBook Pro-designet til Apple med disse skrekkelig kjedelige grå aluminiums-unibodyene. iPhone 3 (og lookaliken Galaxy S) ser også ganske kjipe ut. Akkurat iPhone synes jeg forsåvidt ser ganske bra ut, men det er dårlig design når den er så skjør at den må pakkes inn i plast eller gummi for ikke å knuses om den faller ned.

Ellers tror jeg at det aller styggeste Apple-produktet jeg vet om er denne skrekkelige fjernkontrollen til nye Apple TV:

new-apple-remote.jpg

Du får laste ned iPhone appen som lar deg styre Apple TV, så går det likar... :innocent:

Lenke til kommentar

Hæ? Snakket om iPhone 4 og at den er en telefon som alle bare må prøve og alle vet hva er. Det er få som ikke er tekno intreserte som har peiling på hva Android er. Derfor er det mange som ser på dem som noen nerdetelefoner.

På en måte blir det det samme som linux. Det er sikkert det beste, men det er få som er nerder nok til å bruke det...

Endret av lasseoj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...