Kaarerekanraadi Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hvordan kan jeg vite om det ikke skilles ut for mye insulin? Tenk om det er noe feil? Eller er jeg hypokonder? Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hvordan kan jeg vite om det ikke skilles ut for mye insulin? Tenk om det er noe feil? Eller er jeg hypokonder? 1. Mål blodsukkeret 2. ja, mest sannsynlig Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Skilles det ut for mye insulin så må du spise raske karbohydrater som sukker/hvetemel ofte, hvis ikke blir du veldig irritabel/trett i.o.m at blodsukkeret faller til et for lavt nivå for å opprettholde normal fysiologisk funksjon. Det er en medisinsk tilstand som heter hyperinsulimeni hvis du vi lese mer om det, men som regel er insulin godt kontrollerbart via kosthold. Den enkleste måten å følge med på dette er å måle blodsukkeret når du mistenker at det er noe galt. Før man konkluderer med hypokondri så er det greit å utelukke reelle helseproblemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå