Gå til innhold

Hva må jeg kunne for SharePoint?

Anbefalte innlegg

Jeg skal lære meg Microsoft SharePoint, da jeg har fått en forespørsel fra en potensiell jobb om å lære meg dette. Fra før av kan jeg java og c++, og studerer som dataingeniør. Jeg kan også i tillegg ting som SQL, html, css etc. Såvidt jeg har forstått, er SharePoint noe man bruker for deling av dokumenter o.l implementert på websider(?). Men da er spørsmålet, hvilke språk bør jeg kunne for å lære meg SharePoint? Hvis noen har en bra guide eller noe, settes det også pris på ;)

Edit: Om noen har andre forslag som programmer etc, hadde det også vært fint. Jeg er med i MSDN, så jeg har ganske bra tilgang til Microsoft programvare. Har akkurat lastet ned Visual Studio 2010 Ultimate, og SharePoint Designer.

Endret av therealvebbi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten direkte erfaring selv, men har en kamerat som jobber mye med utvikling av SharePoint løsninger og i følge han går det veldig mye i ASP.NET. Så å sette deg inn i .NET biblioteket vil nok være en god anbefaling.

Lenke til kommentar

ASP.NET ja. Var det jeg trodde. Har ingen erfaring med .NET fra før, så kan bli interessant å se på. Dog er det vanvittig tungvindt å sette opp alle programmene, derav SharePoint server på W7, database, Visual studio, SharePoint designer etc.. Om andre har flere erfaringer med sharepoint tar jeg gjerne imot råd og tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...