TheNarsissist Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hei, moren min og mannen hennes har blitt separert. Han har flyttet ut, men nekter å skrive under skjøte. Sånn er historien. For 8-9 år siden ble mamma sammen med en polakk som jobbet her i Norge, vi kan kalle han ''Ketil'' Ketil flyttet ganske rask inn til oss. Før han flyttet inn til oss bodde han i en garasje hos noen folk mens han jobbet. De årene vi bodde i denne boligen snekret han gasnke mye på boligen, pusset opp badet og andre diverse ting. Var selvfølgelig mamma som betalte for materialer og sånt. Under denne perioden betalte han ikke noe fast sum i måneden inn på regnigskontoen. For 3-4 år siden giftet de seg, først da begynte han å betale en fast sum med penger inn på regningskonton, han begynte endelig å betale for seg. 1 år etter de giftet seg solgte de boligen som mammma hadde kjøpt og som han hadde flyttet inn i. De kjøpte et rekkehus sammen for 525k, etter en stund fikk mamma 3-400k i erstaning fra staten fordi hun hadde blitt sendt rundt fra fosterhjem til fosterhjem og ble behandlett jævlig da hun var ung. Hun brukte litt over 100k tror jeg på å betale hus lånet. Siden han har oppført seg jævlig og drukket mye i det siste, fant mamma ut at det var nok, nå skulle han ut en gang for alle. Hun og en venninde klarte å presse han til å skrive under separasjonspapirene. Siden han er fra polen, og har drukket vekk alle hjernecellene sine, og etter 10 år i norge fortsatt ikke kan norsk, trengte han mye hjelp. Vennina til mammma (Som også kjenner ''Ketil'') Hjalp han med alt, jeg og mamma var hos bror mens hun pakket tinga hans mens han satt på ræva å drakk, hun var med han på nav, på sosialkontoret og skaffet leilighet til han. Hun vasket hele leiligheten mens han satt på ræve og drakk mens han kom med mange groteske forslag til henne. Til tross for at han har fått så mye hjelp, flytta fra en garasje til et hus med en kvinne som har gjort alt for han, han har fått dratt på 1-2 ferieturer i året. Han har levd som en KONGE i forhold til det han gjorde før, så vil han fortsatt ikke skrive under skjøtet, han skal også slippe å betale 50% av kredittgjelden dems hvis han skriver under (Ca 60k for han) Mamma har vært hos advokat og han har vist ikke en dritt å komme med, hun har også sendt brev til han og opplyst om at selvom han ikke bor her, er han fortsatt pliktig til å betjene huslånet. Advokaten skrev også at han hadde til idag å bestemme seg, hvis ikke ble det rettsak. Mamma snakket med han idag og han nekter å skrive under, men han kan betale lånet, men husleia nekter han. Mamma skal ringe advokaten i morgen. Hun skrev også i brevet at hvis han ikke skrev under ville det bli rettsak og da spilte det ingen rolle hva han ville, han kunne også bli pliktig til å betale for rettsaken eller noe. Som dere ser er vi i en liten knipe nå. Problemet er at mamma og ''Ketil'' har opparbeidet seg en kredittgjeld på ca 110000kr. Hvis ikke ''ketil'' skriver over skjøtet får ikke mamma refinansiert og betalt all gjelden. Håper noen har noen tips til hva vi kan gjøre, mamma skal ringe advokaten i morgen, problemet er at det haster litt. Mamma må få refinansiert fort, hun betaler 4000kr i kredittgjeld hver måned og det blir veldig trangt. For noen dager siden måtte jeg låne henne pengene jeg hadde igjen fra jul (Ca 900kr) Så hun kunne betale boliglånet som ble trekt dagen etter. Dette er så kjipt. Alt hadde gått så bra hvis han bare hadde skrivd under, og han nekter bare for å være jævlig. Han skjønner ikke at det ikke er noe å hente her, boet er i minus uansett. Han mener også at han skal ha penger for at han har pusset opp ditt og datt i boligen, det han glemmer er at han har bodd her selv, at mamma har betalt materialer og at mamma faktisk har vaska klær og lagd mat til han i 9 år. Det blir jo det samme, han kan ikke kreve penger for at han har snekra litt når han har bodd hos oss, og i begynnelsen gratis tilogmed. Han er så dum, han skjønner ingen ting, mange har prøvd å forklare hvordan ting er, men han skjønner ikke. Hilsen bekymret 16 åring. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Ingen som vet noe? Overhørte at mamma snakket med venninden sin nå. Og mamma sa at hun måtte få gjort noe innen 14 dager, hun sa at det kanskje ville bli inkasso krav etter det fordi hun ikke klarer å betjene alt. Sitter her og skjelver og er redd nå. Vi har alltid klart oss bra, det hadde vi også bare den helvettes polakken hadde skrevet under skjøte så mamma fikk refinansiert. Hun får jo mest sansynelig et stor pengebeløp, men da vil det jo være for sent. Jeg har faen meg nok av problemer fra før av, nå har jeg økonomien å bekymre meg for og. Synes det blir for gærli når mamma må låne MINE penger for å betale. Han idioten er jo faen meg dum, det er ingen ting å hente i boet fordi det er i minus, han slipper også 55k i kredittgjeld. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Ingen som vet noe? ... det er ingen ting å hente i boet fordi det er i minus.... her er det flere ting (utover manglende informasjon). Be din mor benytte advokat. Og boet er neppe i minus (selv om du tror det). Dette spesielt siden din mor forventer å kunne refinansiere. En fullstendig verdigjennomgang med fersk takst (av godkjente takstfolk) av bolig vil evt. gi svaret. 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Hei, for ca 3-4 måneder siden ble mamma og stefar separert. Han flyttet ut. Hvis vi skal gå helt tilbake kan jeg si: Han er fra polen Han jobbet i landet De ble forelsket, han flyttet inn. Han betalte ingen faste utgifter før etter noen år. I 2008 giftet de seg De solgte boligen som MIN mor hadde tatt med seg i ekteskapet De kjøpte ny bolig Etter en stund betalte mamma ca 100k ned på lånet av erstatningpenger hun fikk fra staten, altså PERSONELIGE penger. Tiden gikk og i januar fikk mamma nok og fikk han ut, siden det har det vært et helvette å få han til å skrive under skjøtet på boligen. Problemet er at de har kreditgjeld på litt over 100k, han nekter å betale noe av det og mamma skal refinansiere for å betale det ned, noe hun ikke kan hvis han ikke skriver under skjøtet. Advokaten, mener at han ikke har en sjangs, det er ikke noe å hente for han i boet, han har fått et VELDIG generøst tilbud av mamma, hvis han skriver under skulle han få 30k og han skulle slippe sin del av kreditt gjelda på 100k. Dette tilbudet tar han tydeligvis ikke. Han er veldig lite samarbeidsvillig. Han sier ikke hva han vil heller. Han vil ikke skrive under skjøtet og han vil ikke betale det mamma har lagt i boligen og ta den over. Han vil INGEN ting. Han har tilogmed ikke skaffet de papirene hans advokat ville at han skulle skaffe. Vi vet ikke hva vi skal gjøre nå. Dette hadde ikke vært noe problem hvis han hadde skrevet under. Det er velig trangt nå. Jeg har måtte låne mamma penger jeg fikk til jul og bursdag for at vi skal kunne leve. Hva skal vi gjøre? Det eneste vi tydeligvis kan gjøre nå er å stevne han så det kommer til retten, mamma har heldigvis fri rettshjelp, men det vil nok ta lang til før det blir en rettsak, er ikke sikkert mamma klarer det økonomisk så mye mer nå. Hun er veldig sint og deprimert pga dette, hun tok denne mannen inn i sitt hjem, han bodde i en garasje hos noen han arbeidet for før det. Han har levd som en konge etter polsk standar og fått oppleve masse og dratt på ferier. Mamma forsørget han tilogmed i beynnelsen. Mamma er så forbanna nå at hun vurdere å melde han til skattevesenet siden har jobber masse svart. Vi vet ikke hva vi skal gjøre nå. Blir bare brev til hans advokat og brev tilbake hele tiden, han vil ikke skrive under papirene, få 30k og slippe all den gjelda, og han vil heller ikke ta over leiligheten. Hva skal vi gjøre? Hvor lang ventetid er det på rettsaker her i landet, regner med at dette ikke er prioritert? Hva skjer hvis han aldri skriver under papirene og feks stikker av til Polen? Noe sier meg at han gjør dette for å være rasshøl. Han er et meget lite inteligent vesen, han er også litt alkoholiker og sliter med litt psykiske problemer. Han er nok veldig bitter pga dette, noe han ikke burde være. Han ødela det trossalt selv. Håper noen kan komme med noen tips, er veldig bekymret nå, er ikke gøy og akuratt ha fylt 17 år og måtte låne alle pengene til mamma, jeg går også med slitte sko som lekker, vi har tydeligvis ikke råd til nye akuratt nå. Dette tar virkelig på meg også, ikke bare mamma. Jeg er 17 år, og jeg er ikke dum. Jeg følger med på alt som skjer og vet det meste om saken. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Uansett hva utfallet er, så meld han til skattemyndighetene. Det skal ikke lønne seg å være drittsekk. 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Uansett hva utfallet er, så meld han til skattemyndighetene. Det skal ikke lønne seg å være drittsekk. Joa, men det får være opp til mamma.Personelig kunne jeg tenkt meg å plante en stor mengde dop i bilen hans, tipset politiet. Og latt han havne i fengsel en stund hvor han forhåpeneligvis blir rævkjørt av en stor neger som heter John Long fra tid til annen :!: Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Uansett hva utfallet er, så meld han til skattemyndighetene. Det skal ikke lønne seg å være drittsekk. Joa, men det får være opp til mamma.Personelig kunne jeg tenkt meg å plante en stor mengde dop i bilen hans, tipset politiet. Og latt han havne i fengsel en stund hvor han forhåpeneligvis blir rævkjørt av en stor neger som heter John Long fra tid til annen :!: Det er kansje ikke så lurt å gjøre det under en eventuell forhandling da, men heller i etterkant. Når han og din mor har separert økonomi, og staten ikke kan legge beslag i deres felles bolig. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Haha,tror jeg dropper det, men når alt er helt over (Hvis det noen gang skjer). Så skal jeg ringe han og VIRKELIG si hva jeg mener om han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå