Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stasjonsvogn ca 40,000 (Volvo V40)

Anbefalte innlegg

Hei

Er en gutt på 20 år som skal kjøpe brukt bil til rundt 40.000. Problemet er at jeg har ikke peiling på bil.

Jeg lurer på om dere vet om noen gode modeler?(stasjonsvogn)

Tengte på en Volvo V40 1.9 tdi 1997 (160000) 40.000,- men har lest at den har mye barnesykdommer. Vill disse fårekåmme etter 160 000 å?

Er dette et håpløst kjøp?

Takker får alle svar =)

Endret av eaj859
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Umulig å svare på. Men husk bil ikke bare er det tekniske. En motor eller turbo kan byttes. du må lage en totalkostnadsanalyse på ditt bilbruk. Dieselmotoren får ned regnskapet, men eventuelle reparasjoner drar regnskapet opp. Dersom du har tenkt å kjøre mye (over 20.000 km) i året, må du regne med reparasjoner. Bil koster. Deal with it! :thumbup:

Sjekk også interiør osv. Dersom bilen har stått i garasje, så er det et pluss. Dersom det har lagt et lik i bilen, så er det ikke bra.:sick: AC og utstyr trekker også opp dersom du syns dette er nødvendig.:dribble:

Sjekk også denne tråden her. Her har jeg skrevet endel om bilkostnader. Sjekk også Dagbladlinken og få sjokk!

Lenke til kommentar

Umulig å svare på. Men husk bil ikke bare er det tekniske. En motor eller turbo kan byttes. du må lage en totalkostnadsanalyse på ditt bilbruk. Dieselmotoren får ned regnskapet, men eventuelle reparasjoner drar regnskapet opp. Dersom du har tenkt å kjøre mye (over 20.000 km) i året, må du regne med reparasjoner. Bil koster. Deal with it! :thumbup:

Sjekk også interiør osv. Dersom bilen har stått i garasje, så er det et pluss. Dersom det har lagt et lik i bilen, så er det ikke bra.:sick: AC og utstyr trekker også opp dersom du syns dette er nødvendig.:dribble:

Sjekk også denne tråden her. Her har jeg skrevet endel om bilkostnader. Sjekk også Dagbladlinken og få sjokk!

faan...

Må innrømme at jeg nå seriøst vurderer å kjøpe en "billig" bil.

Jeg har tidligere postet at jeg vurderte volvo c30, og har vært nært å kjøpe en i et par måneder nå, men lurer på om jeg heller skal bruke ca 170 000kr på en 2010 mod Polo/golf 1.4/1.6 D. Bil med garanti, diesel og full pakke.

Problemet er at jeg ikke får solgt gammelbilen min på finn, mulig jeg er for grådig på pris.

WV Passat, 2008 mod, 1,9 TDI, 103 000km. Highline.

Bilen er strøken, uten tegn til slitasje e.l. Prøver å få 205 000kr for den.

Lenke til kommentar

Dersom bilen har stått i garasje, så er det et pluss.

Hvorfor det? Salt + snøslaps som smelter på lakken hver eneste dag må da være minst like ille som at bilen står ute?

Med tanke på mugg og interiør. Tett garasje er ikke bra. Varm garasje er enda verre. Da har du helt rett at da ruster det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...