Winkey Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg har kjøpt en Seagate Barracuda 7200.7 - harddisk - 120 GB - SATA-150, Men jeg mangler noen deler jeg vet ikke helt hva det er eller hvor jeg kan kjøpe det! Har noen peiling? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hvilke deler er det du mangler? Lenke til kommentar
F4en Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hvilke deler da? Støtter i det hele tatt hovedkortet ditt SATA? Hvis ikke; du må kjøpe kontroller... Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg har nettopp innstallert makan harddisk - hva er d du lurer på? Vær litt mer spesifikk! Du må uansett starte med å ha et hovedkort som støtter s-ata. Har du ikke det, må du kjøpe en s-ata kontroller til ditt gamle kort. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Har du ikke det, må du kjøpe en s-ata kontroller til ditt gamle kort. Han mener kanskje at han ikke har dette, han kan derfor handle en overgang til P-ATA samt en strømovergang slik at det er mulig å koble den på et vanlig hovedkort samt powersupply. Når jeg tenker over det, de fleste S-ATA diskene jeg har sett har hatt både vanlig og litt spesiell strømkontakt, så du trenger ikke den strømovergangen likevel. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Seagate S-ATA diskene har kun den nye type strømtilkobling, dvs at man MÅ ha en overgang. Har ennå ikke fått hvite hva han trenger Lenke til kommentar
Winkey Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg har et P4 hovedkort. Det står i installasjons guiden at jeg trenger et SATA kabel og en SATA host adopter, en SATA interface kabel og en power adopter kabel, jeg skjønner ikke helt hva jeg trenger fornoe, men noe trenger jeg. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg har et P4 hovedkort. Det står i installasjons guiden at jeg trenger et SATA kabel og en SATA host adopter, en SATA interface kabel og en power adopter kabel, jeg skjønner ikke helt hva jeg trenger fornoe, men noe trenger jeg. Fint om du kan si hvilket p4 hovedkort du har (produsent/modell) så kanskje noen som har det samme kortet kan hjelpe deg. 8) Lenke til kommentar
Winkey Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 AOpen Socket 478 AX4B-533 - hovedkort - ATX - i845E P4 2.4Ghz Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Alle nødvendige s-ata ledninger og driverdiskett fulgte med hovedkortet mitt. Lenke til kommentar
Winkey Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg fikk bare hardisken, ingen ledninger eller noen ting, det står i guiden at alle ledninger må kjøpes seperat Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Yepp, samma her oxo. Ingen ting av "deler" som fulgte med hd'n. Som sagt fulgte alle "deler" til hd'n med i hovedkortpakken min. Du må nok ut å shoppe s-ata kabel og strømkabel med overgang til "vanlig" strømkontakt. Lenke til kommentar
Winkey Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Trenger jeg å kjøpe meg en KA Serial ATA kabel og en KA Serial ATA strømkabel? Men passer strømkabelen til mitt hovedkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå