Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

English grammar- S-P Concord

Anbefalte innlegg

Hei, jeg studerer engelsk på universitetet, og har fått en oppgave i lingvistikk om å identifisere og kommentere på hver Subject-predicator Concord i noen tekster som ble gitt. Det jeg ikke helt skjønner er hva som blir ment.. Skal jeg liste opp alle? Er det snakk om bare de som er samsvarsbøyde? I det hele tatt synes jeg oppgaven var vag.. Eller så er jeg bare dum!

Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut av dette?

Her er første oppgave:

Identify all instances of S–P concord in the passages below. Comment on each case,

grouping the examples as you find appropriate.

Ever since word got out last year that Soundgarden were reuniting for a handful of live

performances, fans have been waiting to find out if the reunion was going to be a full-time

proposition. Now, it appears that Soundgarden admirers are finally getting their wish. With

the March 22nd release of their first-ever live album, Live on I-5 (comprised of performances

from their 1996 West Coast tour), comes the news that Soundgarden has been jamming on

ideas that will lead to a return to the recording studio sometime this year […].

(http://www.rollingstone.com/music/news/soundgarden-prepare-live-album-plot-return-tostudio-20110218)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...