operg Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Har hatt lyst en stund til å dra til Sør-Amerika, mer spesifikt Argentina, og da gjerne de sørlige delene av landet (Patagonia). Jeg sjekket flyprisene på Hipmunk, og de virker i overkant stive: jeg klarer ikke å finne en måte å dra mellom Trondheim eller Oslo og Ushuaia (i Patagonia), via Buenos Aires, til mindre enn 30 000 kr tur/retur, og reisen involverer gjerne 7-8 forskjellige flyplasser. Jeg er ikke villig til å betale 30 000 kroner for flyturen (for den prisen kunne jeg tross alt reist 7 ganger frem og tilbake mellom Oslo og New York...), så finnes det noen billigere måte å komme seg til Sør-Amerika på? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hæ? 30.000? Skal du reise i morgen eller? Det hørtes veldig dyrt ut, med mindre du har tenkt deg på business. 7 flyplasser høres nok noe overdrevet ut, men du må regne med å lande i Oslo og en annen Europeisk by (fortrinnsvis London, Madrid, Paris eller Frankfurt) og Buenos Aires. Jeg skulle gjette på at det er i hvertfall mulig å oppdrive billetter til 10-12.000. Hvilke datoer reiser du på? Lenke til kommentar
operg Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Nei, jeg så på billettprisene til sommeren. Når jeg reiser og returnerer er egentlig vilkårlig så lenge det er etter studieslutt og før studiestart (dvs. etter 20. juni og før 20. august). Mulig at Hipmunk ikke er den beste siden for å se på priser for reise fra Norge. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Sjekk ut momondo.no f.eks. Lenke til kommentar
operg Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Er det noen ukedager som er bedre å reise på enn andre? Etter å ha sjekket en del tilfeldige datoer, virker det som om alle treffene er fra Kilroy, og ligger på rundt 25 000 kroner. Lenke til kommentar
operg Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Glem det, fant ut at KLM tar 8500 kr fra Trondheim til Buenos Aires, og jeg tipper at flyturen fra Buenos Aires til Ushuaia ikke er så altfor dyr i forhold. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg regner med at du er klar over at du vet at det er vinter der nede når vi har sommer? I ushuaia er det minusgrader og lite dagslys, ikke optimalt for besøk. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Tenker litt på en tur til Sør-Amerika selv i sommer. Vet det ikke er den beste årstiden, men da jeg har mulighet. Hvilke flyplasser er som regel billigst å fly til fra Trondheim eller Oslo? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Tenker litt på en tur til Sør-Amerika selv i sommer. Vet det ikke er den beste årstiden, men da jeg har mulighet. Hvilke flyplasser er som regel billigst å fly til fra Trondheim eller Oslo? Har som regel veldig lite å si hvis du bruker f.eks KLM så går det jo direkte til Amsterdam fra begge steder. Toppen en hundrelapp eller to forskjell mellom de to byene med KLM. Oslo har fler alternativer da. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Har som regel veldig lite å si hvis du bruker f.eks KLM så går det jo direkte til Amsterdam fra begge steder. Toppen en hundrelapp eller to forskjell mellom de to byene med KLM. Oslo har fler alternativer da. Tenkte egentlig på hvilke byer som det pleier å være billigst flybilletter til, f.eks. Rio de Janeiro eller Buenos Aires? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Har som regel veldig lite å si hvis du bruker f.eks KLM så går det jo direkte til Amsterdam fra begge steder. Toppen en hundrelapp eller to forskjell mellom de to byene med KLM. Oslo har fler alternativer da. Tenkte egentlig på hvilke byer som det pleier å være billigst flybilletter til, f.eks. Rio de Janeiro eller Buenos Aires? Ah, da skjønner jeg. Lufthansa pleier å ha sør-Amerika salg med jevne mellomrom og det er ikke sjeldent at Buenos Aires dukker opp der. TAM kan man jo også fly til Rio. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Eller så kan man vurdere Continental via Newark, men er neppe aktuelt til Rio og med tanke på at man må igjennom amerikansk immigrasjons og tollkontroll så er det bare tull. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 TAP er også et alternativ om man skal til Rio. Men så er det jo veldig forskjellige byer, ville heller tenkt over hva slags ferie jeg vil ha enn å velge etter billigst flybillett. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 For all del, er snakk om å være der ganske lenge (1 måned) og veldig mye jeg vil se i Sør-Amerika, så kommer til å dra til mange ganger. Derfor er jeg litt fleksibel ang. flybilletter og det er greit hvis man kan spare inn noen tusen der, trenger heller ikke å ta tur retur fra samme flyplass. Men vil antageligvis relativt langt nord i Sør-Amerika, pga. været. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Du kan jo fly til Fortaleza som ligger ganske langt nord i Brasil. Da har du en stor by med mange fine feriesteder i nærheten som ikke nødvendigvis er så veldig store (Taiba f.eks). Til trådstarter; Hvis du vil se litt av Argentina kan jeg absolutt anbefale Córdoba og Mendoza. Har desverre aldri vært i Patagonia, men tviler ikke på at du kommer til å få en opplevelse for livet! Regner med du skal ta en tur innom Bariloche? Lenke til kommentar
operg Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg regner med at du er klar over at du vet at det er vinter der nede når vi har sommer? I ushuaia er det minusgrader og lite dagslys, ikke optimalt for besøk. Som Sindre er det bare da jeg har mulighet til å reise så langt, dessverre. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Her kan du søke litt. Billigst 12200 fra Oslo til Usuhaia. http://www.travelmarket.no/tse_v2.cfm?choice=searchResult&tdiid=1740036&departureDate=2011-07-01&returnDate=2011-07-31&destination=USH&departure=OSL&destinationNameTmp=&destinationIdTmp=&departureNameTmp=&departureIdTmp=¤cy=NOK&departureName=Oslo%2C+Alle+lufthavner+%28OSL%29%2C+Norge&destinationName=Ushuaia+%28USH%29%2C+Argentina&roundtrip=1&departureDateShown=01-07-2011&returnDateShown=31-07-2011 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå