Hamsterino Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Er det ikke litt rart hvordan vi gamere blir nesten sjokkerte over å se den flotte grafikken i Half-Life 2 og Doom 3 osv. når vi har den grafikken alle spillutviklere vil lage rett utenfor døra? Det har jeg lurt på en lite stund. Er det mulig at en stor del av det vi liker med spill er å se på utviklingen av grafikken som tøffer og går opp gjennom årene? Lenke til kommentar
dahotfix Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Du sier noe der! Men unasett så er spill tidsfordriv, ta deg en tur ut og se hva du egentlig finner på! Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Har du ikke hørt om de forbedrede reaksjonene jeg får av dette her? Jeg spiller for tidsfordriv jeg også. Det er hobbyen min. Ellers er jeg ute. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Akkurat det spørsmålet stilte Spillegal.no i denne artikkelen. Bortsett fra at jeg ikke er helt enig i at enkelte spill er kunst, er artikkelen god. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Vel, jeg vet ikke hva du har, men jeg har iallefall ikke tilgang på Thompson-gun, MP40, Rocket Launcher og diverse andre dippedutter. Dessuten dersom jeg hadde hatt det, tror jeg ikke at jeg ville løpt ut og skutt alle rundt meg. Grunnen til det er jo at dersom jeg hadde gjort det, ville de ikke våknet opp igjen når jeg var ferdig med runden. Og tenk på hvor mye stress det hadde vært å løpt fra politiet pga alle de personene jeg hadde drept.... Kunne forresten ikke tenke meg å oppleve 2. verdenkrig i virkeligheten heller. Det jeg prøver å si er at naturen er fin og vakker den, men jeg spiller jo for å bli underholdt, ikke for å se på grafikken. Grafikken hjelper jo bare til med å øke realismen i spillet... Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Fordi det er Gøy! (Jeg vil ikke kalle det tidsfordriv... slikt et negativt ord) Å spille f.eks et skikkelig bra FPS spill med 20 andre i multiplayer er skikkelig moro, og etter mitt syn, mer underholdene enn å se på en TV- serie, eller spille fotball for den saks skyld... Det samme gjelder forsåvidt singleplayer- spill som Mafia, som jeg velger å kalle en "interaktiv- 3.persons- gangster- film" ... Er et spill i tillegg pakket inn i nydelig grafikk og lyd blir alt bare enda bedre Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 av samme grunn til at vi liker film, det er underholdene å bli dratt inn i en "annen" verden, og enda mer underholdene (enn film) å kunne påvirke handlingen og slikt! stemning har utrolig mye å si i spill, plot også, og gameplay! jeg liker spill fordi de gir meg noe igjen etter å ha spillt dem... f.eks. CS, fordi jeg liker kicket det gir når man er alene mot 4 stk. eller no, og man klarer seg hjertet står ofte i halsen da...(mulig jeg er alene om dette? ) f.eks. The Longest Journey, som jeg nettopp kjøpte på billig cd (endelig en engelsk versjon tilgjengelig her!!), for den fine storyen, og den utrolige atmosfæren det var i spillet... f.eks. unreal 2 fordi jeg likte å bli ooh'et og aah'et av grafikken, selv om gameplay ikke var sååå bra... det er mange ting som gjør spill morsomme...når det gjelder grafikken, selvsagt er det gøy å se hva de får til, men jeg tror ikke det er hovedgrunnen til at folk liker å spille...å se grafikken lissom... men god/realistisk grafikk kan gi en bedre opplevelse av et spill, den kan gjøre at man blir mer absorbert i story/gameplay... Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Ja, det er jo neste generasjons underholdning. Selv om spilling bare er i startgropa og ikke når helt opp til film enda, så er vi på vei. Spilling har jo potensialet til å bli bedre enn film. Gameplayet er jo det som gjør spill bra. I Operation Flashpoint så får jeg noen utrolige adrenalinrush av å buse rundt i skogen alene uten å vite om en russer har meg i sikte. Mafia er jeg enig i at det er filmkvalitet på. Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Nymfo- Olga: Som om jeg skulle sagt det selv. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg syntes den artikkelen fra spillegal som er nevnt over var litt vanskelig å lese. Siden den var skrevet i 3. person og alt det der. Men jeg er enig i det. Jeg synes vannet i Delta Force: BHD ser bedre ut enn ordentlig vann. Var på seileferie nå nettopp. Vannet i spill begynner å ligne altså. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 "bedre ut enn ordentlig vann".. jaja Vel, tenk om 10 år, kanskje spillprodusentene lager spesialeffekter og teksturer som er bedre enn virkeligheten?? Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 jeg spiller fordi det er gøyt har ikke gidda å spille hvis jeg har syntes det var kjedelig og bare for tidsfordriv Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 "bedre ut enn ordentlig vann".. jaja Vel, tenk om 10 år, kanskje spillprodusentene lager spesialeffekter og teksturer som er bedre enn virkeligheten?? Det er sant. Det ser bedre ut, renere ut, mer polert. Filmregissører prøver å få samme effekten med lyssetting. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 "bedre ut enn ordentlig vann".. jaja Vel, tenk om 10 år, kanskje spillprodusentene lager spesialeffekter og teksturer som er bedre enn virkeligheten?? Det er sant. Det ser bedre ut, renere ut, mer polert. Filmregissører prøver å få samme effekten med lyssetting. kanskje det kan se bedre ut som i polert bedre men tror aldria at de får til å lage noe som er bedre en naturen selv. Hvordan skal de klare det da de vet jo ingenting om det som er penere en naturen for de har jo aldri sett det Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 "bedre ut enn ordentlig vann".. jaja Vel, tenk om 10 år, kanskje spillprodusentene lager spesialeffekter og teksturer som er bedre enn virkeligheten?? Det er sant. Det ser bedre ut, renere ut, mer polert. Filmregissører prøver å få samme effekten med lyssetting. kanskje det kan se bedre ut som i polert bedre men tror aldria at de får til å lage noe som er bedre en naturen selv. Hvordan skal de klare det da de vet jo ingenting om det som er penere en naturen for de har jo aldri sett det Det ser rett og slett finere ut. Kanskje de har laget det uten å vite det selv? Tror dere Half-Life 2 blir tidenes beste spill? Vi har jo blitt garantert 36 herlige timer med Freeman. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Ja, det er jo neste generasjons underholdning. Selv om spilling bare er i startgropa og ikke når helt opp til film enda, så er vi på vei. Spilling har jo potensialet til å bli bedre enn film. nja, hvis du ser paa omsettning saa e vel spill storre enn film Spille fordi d gir meg noe aa gjora paa, skulle eg ellers gjort da? levd livet Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2003 Ja, det er jo neste generasjons underholdning. Selv om spilling bare er i startgropa og ikke når helt opp til film enda, så er vi på vei. Spilling har jo potensialet til å bli bedre enn film. nja, hvis du ser paa omsettning saa e vel spill storre enn film Spille fordi d gir meg noe aa gjora paa, skulle eg ellers gjort da? levd livet Jeg mente som underholdning. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 GØY! F.eks. som i går kveld - tok en tur til Lok og drepte to drager sammen med 20-30 andre.. (SWG) .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå