Gå til innhold

Mohammed karikaturene


Mohmmed karikaturene?  

174 stemmer

  1. 1. Var det riktig å tegne Mohammed tegningen?

    • Ja, selvfølgelig. det er jo ytringsfrihet...
      155
    • Nei, et sted går grensen. Noe må kunne holdes "uberørt"...
      13
    • Vet ikke, egentlig kan folk gjøre hva de vil så lenge jeg ikke blir berørt.
      6


Anbefalte innlegg

vis meg et sted jeg har sagt bokstavlig "Gud kan drepe oss alle dersom vi ikke tror" .

Det ville aldri ha kommet fra min munn for jeg har ingen rett til å si noe sont , det er ren løgn fra din side!

Du har ikke ordrett sagt "Gud kan drepe oss alle dersom vi ikke tror", som sikkert var intensjonen din når du fabrikkerte den setningen. Men du har hintet til at guden din er villig til å drepe nordmenn om vi angriper/kritiserer Islam:

det er kun dem som ikke bryr seg om Islam så mye som lager fare her.

Ved å angripe Islam? da ville det bli mye værre isåfall.

Det er 0 problemer for Gud å gjøre Norge til Japan 2

For ikke-muslimer er ikke dette mer enn en tom trussel da de ikke tror på eksistensen til guden din. Men i Din verden eksisterer Allah, så fra din side er dette et reelt aggressivt budskap.

 

Men hvis du mener at du ikke har kommet med noen trussler overhodet, hvorfor svarte du ikke DET når du svarte denne posten?:

Tomme trusler er fortsatt trusler.

anmeld meg for det da! :)

Hvorfor skulle du be noen anmelde deg for noe du mener ikke eksisterer??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vis meg et sted jeg har sagt bokstavlig "Gud kan drepe oss alle dersom vi ikke tror" .

Det ville aldri ha kommet fra min munn for jeg har ingen rett til å si noe sont , det er ren løgn fra din side!

Du har ikke ordrett sagt "Gud kan drepe oss alle dersom vi ikke tror", som sikkert var intensjonen din når du fabrikkerte den setningen. Men du har hintet til at guden din er villig til å drepe nordmenn om vi angriper/kritiserer Islam:

det er kun dem som ikke bryr seg om Islam så mye som lager fare her.

Ved å angripe Islam? da ville det bli mye værre isåfall.

Det er 0 problemer for Gud å gjøre Norge til Japan 2

For ikke-muslimer er ikke dette mer enn en tom trussel da de ikke tror på eksistensen til guden din. Men i Din verden eksisterer Allah, så fra din side er dette et reelt aggressivt budskap.

 

Men hvis du mener at du ikke har kommet med noen trussler overhodet, hvorfor svarte du ikke DET når du svarte denne posten?:

Tomme trusler er fortsatt trusler.

anmeld meg for det da! :)

Hvorfor skulle du be noen anmelde deg for noe du mener ikke eksisterer??

 

Du har ikke ordrett sagt "Gud kan drepe oss alle dersom vi ikke tror", som sikkert var intensjonen din når du fabrikkerte den setningen. Men du har hintet til at guden din er villig til å drepe nordmenn om vi angriper/kritiserer Islam:

Problemer med ordet "Gud" dukker først opp der. Ordet har blitt fabrikkert at det nå er "bøyelig" Gud ,Guden Gudene & Guder. Det er totalt feil Gud er en, derfor er det kanskje bedre å forholde seg til "Allah" som er et av navnene til Gud.

Islamsk sett er ordet Gud akratt som navn. det er ubøyelig. du kan ikke si Erik , Erikkene, erikker osv...

 

For det andre så kan du ikke se min intensjon, du kan ikke si at jeg hadde det som intensjon/ i tankene. jeg har ikke lov til å påstå ting jeg ikke har info om. Det er Kun Gud som vet om sånne ting.

 

Guds melding er veldig klar for dem som spurte hva Gud ville eller hva Allah ville.

Den (hvem som helst uansett status) som følger veiledelsen vinner , resten taper. ingenting å filosofere der.

Det nytter ikke å finne på unskyldinger til meg , det er ikke jeg som har innført det, men Gud selv som skapte oss alle. (Ja, Allah skapte deg også) Bevis?

Ordet bevis handler om oppservasjon. Gud sier at de som velger å gå for veiledelsen "Skjult" uten å kreve mer enn det gud har åpenbart vinner.

 

Nærmeste ordet for Bevis på arabisk kalles "Aya" (kjæretegn) det står over 6000 av dem i Koran .

 

Gud er allmektig , nåderik. dem som velger å revurdere sitt forhold til Gud er velkomne hos Gud.

 

Bare for å gjenta så er jeg ikke kvalifisert til å besvare dypere enn dette. jeg trenger faktisk ikke det. dem som vil vite mer bør kunne lese det selv i sitt rekkefølge.

Endret av peace2
Lenke til kommentar
(...] Gud selv som skapte oss alle. (Ja, Allah skapte deg også) Bevis?

Ordet bevis handler om oppservasjon

 

Så hvor er de fordømte bevisene?

Nei, jeg spør ikke om påstander. Nei, jeg spør ikke om mytologiske fortellinger. Nei, jeg spør ikke om antakelser. Nei, jeg spør ikke om ubekreftede utspill fra Allah. Jeg snakker om konkrete bevis!

Lenke til kommentar

Guds melding er veldig klar for dem som spurte hva Gud ville eller hva Allah ville.

Den (hvem som helst uansett status) som følger veiledelsen vinner, resten taper.

Men er det ikke sånn at Allah kan velge å la noen bli tapere, selv om de følger veiledelsen? Hva kan man gjøre for å være sikker?

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Guds melding er veldig klar for dem som spurte hva Gud ville eller hva Allah ville.

Den (hvem som helst uansett status) som følger veiledelsen vinner, resten taper.

Men er det ikke sånn at Allah kan velge å la noen bli tapere, selv om de følger veiledelsen? Hva kan man gjøre for å være sikker?

Den som følger veiledelsen taper ikke. det er ingen risiko der hvis man følger veiledelsen. Gud har garantert Paradis til dem som følger veiledelsen. om man gjør feil uten vilje , spør om tilgivelse er Gud tilgivende nåderik.

 

Nå har jeg fortstått det som om du vil peke på at det finnes dårlige muslimer osv..

men følger dem veiledelsen når dem ikke praktiserer det som står i deres bok? nei dem gjør ikke det.

Lenke til kommentar

Den som følger veiledelsen taper ikke. det er ingen risiko der hvis man følger veiledelsen. Gud har garantert Paradis til dem som følger veiledelsen. om man gjør feil uten vilje , spør om tilgivelse er Gud tilgivende nåderik.

 

Nå har jeg fortstått det som om du vil peke på at det finnes dårlige muslimer osv..

men følger dem veiledelsen når dem ikke praktiserer det som står i deres bok? nei dem gjør ikke det.

Nei nei, jeg har ikke som noe mål å sette deg fast eller noen ting, jeg lurer, ganske enkelt. Du virker gira på å dele, og jeg er gira på å lære litt. :)

 

Men om det er som du sier, at de som ikke følger veiledelsen ikke kommer til himmelen, da er jo faktisk det en kriterie for å kunne bli frelst? Det er ikke nok å tro? Asså, man kan faktisk være muslim, og tro at Allah er den eneste gud og Muhammed hans profet, og likevel ikke bli frelst?

Lenke til kommentar

Du er veldig intressert å prøve å putte ord i min munn ,samt dømme meg for det.

vis meg et sted jeg har sagt bokstavlig "Gud kan drepe oss alle dersom vi ikke tror" .

Det ville aldri ha kommet fra min munn for jeg har ingen rett til å si noe sont , det er ren løgn fra din side!

Du skrev følgende: «Ved å angripe Islam? da ville det bli mye værre isåfall. Det er 0 problemer for Gud å gjøre Norge til Japan 2 , 5 min så er alt nede...»

Med andre ord påstår du at Gud kan gjøre Norge til Japan (og dermed drepe mange) dersom nordmenn angriper (kritikk blir også sett på som angrep) islam.

 

Du forkynner islam. Når kritikken blir for mye går det over til trusler. Du kommer med trusler om hvor enkelt Gud kan drepe oss alle dersom vi ikke tror. Hvorfor har han ikke gjort det enda? Hva har forandret seg fra før, som gjør at han har et ønske om å drepe oss nå?

Jeg har kun informert, tusler er en idee du har kommet opp med. jeg har ikke truet deg & har ikke lov til det. om jeg sier at hvis en atom bombe sprenger i land som Norge ville det tatt livet på mer enn 90 % av befolkningen betyr det ikke at jeg truer med å sprenge den. det handler om hvor kraftig det er. samme gjelder Gud , Atombome er ingenting sammenlignet med Gud , det er mye mindre enn mygge vinge sammenlignet med hva Gud har av kraft.

Du forkynner når du informerer om islam på denne måten, som om det skulle vært fakta.

 

Et eksempel på trussel ser du lenge oppe i posten min. Du sier du ikke har lov til det, da har du i så fall brutt loven/regelen du følger.

 

For å bruke atombombesammenligningen din. Det blir som om du påstår den kommer til å sprenge dersom vi ikke sitter oss ned på kne og ber fem ganger for dagen.

 

Hvorfor har han ikke gjort det enda?

Gud er den mest vissdomme. ikke spør meg for jeg er et menneske. like / mer / mindre svak enn deg.

Hvorfor er du da så påståelig om Guds krefter og hva han kan/vil gjøre med de vantro? Siden Gud vet best kan han vel si det til meg selv?

Lenke til kommentar
Det å Tro på Allah handler om å tro på det skjulte , ikke det oppserverte. for da er det ikke test lenger.

 

Og hvordan vet du at det er en test? Hvilke EMPIRISKE data har du for å kunne påstå at det finnes noen test?

 

Min intuisjon sier meg at du kommer til å forklare fra koranen, dersom dette ikke er tilfellet trenger du ikke lese videre.

 

Koranen trenger også EMPIRISKE BEVIS for at den skal vere sann, det hjelper ikke om den sier det samme hundre ganger, koranen trenger bevis akkurat slik som ALLE ANDRE HELLIGE SKRIFTER, dersom eg skriver en bok på tusen sider, og alt som står der ikke har bunn i virkeligheten har du eller noen andre ingen som helst grunn for å tro på det. Dette gjelder også om boken eg hadde da skrevet hadde innhold som "Gjør ditt og gjør datt ellers kommer det til å skje noe fryktelig med deg senere og etter døden. Denne og denne personen kommer til å dømme deg etter din tro og dine gjerninger!". Boken har fremdeles ikke bevist at noe av dette stemmer, og koranen stiller på prikk lik linje som min bok eg skrev, begge har kommet frem til UGYLDIGE PÅSTANDER uten noen som helst form for gransking og kritisk tenkning, og det hjelper heller ikke dersom boken sier at den ikke trenger bevis e.l fordi da blir bevisbyrden dyttet i ring. SIRKELARGUMENTERING. eg har observert at den menneskelige hjerne er lett påvirkelig av slik argumentering, som forøvrig er UGYLDIG ARGUMENTERING.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Circular_argument

 

Denne lenken er også litt vittig:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_ridicule

Endret av Gabbe
Lenke til kommentar

For det andre så kan du ikke se min intensjon, du kan ikke si at jeg hadde det som intensjon/ i tankene.

Du sa rett ut at din gud kan gjøre Norge om til Japan 2.

Må jeg minne deg på at de nylige hendelsene i Japan er ansett som en katastrofe?

At mange mennesker har dødd? Din intensjon er å spre frykt for guden din.

Hvorfor skulle du ellers påstå at guden din kan enkelt drepe mange nordmenn?

 

Det virker som om guden din er apatisk, og har ingen moralske problem med å drepe.

Hvis han ikke leer på øyet over å drepe alt fra embryoer til pensjonister, så er han isann en morder, og siden tyver får avkuttet hånden, så fortjener guden din en strengere straff enn det.

Hvordan straffes mord innen Islam?

 

jeg har ikke lov til å påstå ting jeg ikke har info om. Det er Kun Gud som vet om sånne ting.

Og allikevel så gjør du det.

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Bare sier studer islam jeg...

Jeg venter fortsatt på svar på hvordan dere kan tilbe som hellig, en mann som har sex med 9-årige jenter.

 

Fjern alle de media tankene fra hode, det er moderne tanker... gifte alder på 9 år var helt vanlig den tiden.

Gifte seg med Aisha gjorde Muhammed da hun var 6 år, nå er Aisha litt usikker selv i følge Koranen, da hun sier 6 eller 7, men det er tydelig at Muhammed hadde sex med Aisha da hun var 9 år. Altså var Muhammed pedofil. Det jeg i neste øyeblikk selvsagt lurer på, er hvordan i alle dager folk kan være så syke at de holder pedofile hellige og som en grunnpilar i samfunnet sitt. Her i Norge kaster vi utøvende pedofile i fengsel, ikke opphøyer dem til "guder".

 

Det hjelper ikke å snakke negativt om en profet folk har fulgt i 1400 år. din energi forbruk på det vil være som hvis en maur prøver å rase ned et stort hus.

 

Jeg kan aldri overbeside deg om du ikke blir overbevist på det du leser selv.

Årsaken til at det ikke hjelper er at folk er for dumme til å tenke selv og tror det de blir fortalt. Ikke har de den ringeste anelse om hva som står i Koranen heller, og trenger Imamer til å fortelle seg hva de skal tro på. Hvordan muslimer kan tilbe en aktiv pedofil, er og blir en gåte for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemer med ordet "Gud" dukker først opp der. Ordet har blitt fabrikkert at det nå er "bøyelig" Gud ,Guden Gudene & Guder. Det er totalt feil Gud er en, derfor er det kanskje bedre å forholde seg til "Allah" som er et av navnene til Gud.

Islamsk sett er ordet Gud akratt som navn. det er ubøyelig. du kan ikke si Erik , Erikkene, erikker osv...

Nei, problemet er at du har fabrikert ordet gud til å kun handle om monoteisme. Det er feil. Ordet gud/guden flertall guder/gudene har sin originale betydning som kan inkludere alle former for teisme.

 

Gudene er ikke en, gudene er mange. Ordet gud er ikke et arabisk ord som du kan bestemme betydningen av. Akkurat som vi ikke kan bestemme betydningen av arabiske ord.

 

Islamsk sett har ikke ordet gud da.

Lenke til kommentar

Islamsk sett har ikke ordet gud da.

Nei, de har ikke bruk for det ordet, da det kun er Allah som er gud. Ymter du frempå at du tror noe annet blir du drept i den delen av verden.

 

Gud er et resultat av flere oversettelser. Norske ordet Gud kommer jo fra God. om du kommer til orginalen ender du opp med Allah.

Lenke til kommentar

Gud er et resultat av flere oversettelser. Norske ordet Gud kommer jo fra God. om du kommer til orginalen ender du opp med Allah.

Det er feil. Det norske ordet gud er eldre enn islam, og eldre enn allah. Samme med engelske ordet. Vi har hatt guder i 10'000 år, du kan ikke tro at 1300 år med arabisk monoteisme kan forandre på det.

 

Ordet gud/guden/guder/gudene ekskluderer ingen former for teisme. Den originale betydningen stammer fra polyteisme.

 

Fra wikipedia:

 

The English word God continues the Old English God (guþ, gudis in Gothic, gud in modern Scandinavian, God in Dutch, and Gott in modern German), which is thought to derive from Proto-Germanic *ǥuđán.

 

http://en.wikipedia..../God_%28word%29

Når vi snakker om protogermanske språk er vi selvsagt langt tilbake i tid, da det ikke fantes noen monoteisme eller at gud kun var entall i nord-europa.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Islamsk sett har ikke ordet gud da.

Nei, de har ikke bruk for det ordet, da det kun er Allah som er gud. Ymter du frempå at du tror noe annet blir du drept i den delen av verden.

 

hvis du tar bort den delen blir settningen din riktig islamsk sett. det kalles fint for påstand. men påstander forandrer ikke virkligheten noe...

Lenke til kommentar

Obsolete etymologies

In 19th century scholarship, there were a number of alternative etymologies suggested. Morgan Peter Kavenaugh in The Origin of Language and Myths claimed that the word god was taken from the Buddha's patriarchal name of Gotama. John Campbell connected further theonyms, "I have shown elsewhere that the English word God, the German Gott, the Persian Bhoda and the Hindustani Khuda are all derived from the same root as that which appears in Celtic Aeddon or Guydion, the Germanin Odin, Woden or Goutan and the Indian Buddha or Gotama" The Reverend Henry Scadding D.D. and Henry Le Mesurier in his book Mer-cur-ius, or The Word Maker, also connected Lombard Guodan to Gotama Buddha[3] The connection of Gwydion with Wotan (but not with god) is due to Jacob Grimm.

 

Hvis du går tilbake i tid og følger ordet "gud" kommer du til Odin. Denne teksten fra wikipedia hinter hvertfall til at gud stammer fra Odin:

Wōdanaz or Wōđinaz is the reconstructed Proto-Germanic name of a god of Germanic paganism, known as Odin in Norse mythology, Wōden in Old English, Wodan or Wotan in Old High German and Godan in the Lombardic language. Godan was shortened to God over time and was adopted/retained by the Germanic peoples of the British isles as the name of their deity, in lieu of the Latin word Deus used by the Latin speaking Christian church, after conversion to Christianity.

 

peace2 det virker som du uttaler deg om mye du ikke har kunnskaper om. Du bommet hvertfall stygt når du tror at ordet gud (eng. god) har etymologisk tilknytning til den arabiske guden Allah.

 

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor det skulle være et argument for din gud? Selv om ordet gud kan spores tilbake til Odin, så er ikke det et argument for at gammel germansk paganisme er sant.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...