Gå til innhold

Mohammed karikaturene


Mohmmed karikaturene?  

174 stemmer

  1. 1. Var det riktig å tegne Mohammed tegningen?

    • Ja, selvfølgelig. det er jo ytringsfrihet...
      155
    • Nei, et sted går grensen. Noe må kunne holdes "uberørt"...
      13
    • Vet ikke, egentlig kan folk gjøre hva de vil så lenge jeg ikke blir berørt.
      6


Anbefalte innlegg

Det er islam som gjør at dem faktisk er uskadlige. det er kun dem som ikke bryr seg om Islam så mye som lager fare her.

Ved å angripe Islam? da ville det bli mye værre isåfall. Det er 0 problemer for Gud å gjøre Norge til Japan 2 , 5 min så er alt nede... siden du har det så bra så mener jeg at du skal ta vare på det istedet for å sette det i fare.

I Norsk skala så blir tsunami -og jordskjelulykken i Japan omtrent 333 døde. Tøff gud du har som kan ta knekken på 333 nordmenn. Er det slik du overtale andre til å tro på din gud, ved å true dem?

 

Jeg vil heller dø enn å bøye meg for din religiøse imperialisme. Jeg vil ikke være en slave for din tro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er islam som gjør at dem faktisk er uskadlige. det er kun dem som ikke bryr seg om Islam så mye som lager fare her.

Ved å angripe Islam? da ville det bli mye værre isåfall. Det er 0 problemer for Gud å gjøre Norge til Japan 2 , 5 min så er alt nede... siden du har det så bra så mener jeg at du skal ta vare på det istedet for å sette det i fare.

I Norsk skala så blir tsunami -og jordskjelulykken i Japan omtrent 333 døde. Tøff gud du har som kan ta knekken på 333 nordmenn. Er det slik du overtale andre til å tro på din gud, ved å true dem?

 

Jeg vil heller dø enn å bøye meg for din religiøse imperialisme. Jeg vil ikke være en slave for din tro.

 

Syns ikke at du burde bruke "Nordmenn" for muslimer har ikke noe mot nordmenn, de fleste nordmenne er helt greie & fredlige. Muslimer mot dem som lager faenskap som blant lager karikaturer, snakker søppelpar om Islam uten å vite hva det hele handler om.

Det finnes faktisk mange Norske muslimer. jeg kjenner noen selv. jeg synes ikke at du skal inndrage dems statsborgerskap bare fordi dem valgte å praktisere sitt relegion.for da anser jeg deg som en hater , relegionsfrihetskrenker.

Lenke til kommentar

tsunami saken er 0 vært for meg egentlig. Gud har vissdom bak alt som skjer.

Jeg vet at det er 0 problem for Gud å sette slutt på all jordlig liv på mindre enn et sekund hvis Gud ville.

Alt Gud sier er "Bli" så det blir. det er ingen stor sak. om dere ikke frykter Gud er det for deres fremtid. alt går på deres eget konto. vi skal alle sammen videre til neste liv som blir bestemt etter hva vi har gjort her.

Gud har sendt veiledning , ingen kan fornekte at det har skjedd. det er enten at man aksepterer eller ikke, så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Nå var det faktisk du som «truet» nordmenn med jordskjelv i Norge.

 

Jeg har ikke truet for jeg vet at jeg har 0 energi til å bedrive et tsunami..

Jeg har bare illustrert at Gud ikke har noe problem med å gjøre det Gud vil. Japan var et nytt sak, jeg aner ikke hvorfor Gud valgte å inføre det der. for kun Gud vet det skjulte. Gud er den mest vissdomme.

 

Mennesker er som småbarn , de kan hate & gjøre alt for å unngå å få sprøyte når de er hos legen. men de voksne vet at sprøyten kan være vond i kort tid mot at det vil bringe mer positivitet senere.

Det er jo ikke barnets vilje men må det til så må det skje. eksempel på vissdom.

Lenke til kommentar

 

Nytteløst å stille muslimer kritiske spørsmål. Uansett hvor god argumentasjonen imot Islam er, så vil de gjøre alt for å rettferdigjøre sitt svar. Ta det med Aisha og Muhammmed som et eksempel. For muslimer er det liksom greit så lenge profeten gjorde det og at det var en del av tradisjonen i Arabia, noe som foregår ennå så klart.

 

sant (+)

Det spiller 0 rolle for oss. det er helelr ikke hovedpoenget med Islam.

Men det er jo Ateistforum så de fleste her vil ha noe å snakke om for å prøve å mislede andre fra å få informasjon. trist at dem som har lite kunskap stoler på dem så blindt uten å faktisk tenke over at de kan lese & bestemme seg selv ang hva de vil... vi er ikke her for å sloss heller, så hvorfor ikke lære selv?

Ikke det? Skal liksom ikke en budringer fra GUD kunne vite bedre enn å gifte seg med et barn?? En som er budbringer av den allmektige Gud som vet å skille mellom rett og galt. Muhammed sa det var en synd å begrave spedbarn levende i ørkenen, men giftemål med småjenter var ikke et problem i det hele tatt! Hadde jeg vært en muslim ville akkurat dette vært noe som ville gjort meg svært sjokkert og trist!

 

Å ha sex med småjenter på 9 år, var heller ikke problematisk for Muhammed, bare så det er klart.

Det stod ikke at han hadde "sex" med 9 år gammel Jente. det stod at han gifta seg med henne.

Det er forbudt med sex uten ekteskap. Både Aisha og ham var fornøyde , så hvorfor skal dere stikke nesa deres kort inn på? Vil det si at du vil forandre historien? eller stoppe Islam / Muslimer fra å tilbe Gud alene ? det er så irriterende!

 

Har du ikke lest Koranen? Du tror at et barn på 9 år er fornøyd med å ha sex med en gammel gubbe? Du tror virkelig at et barn på 9 år er istand til å nekte?

 

1a. "Narrated Hisham's father: Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consummated that marriage when she was nine years old." Bukhari vol.5 book 58 ch.43 no.236 p.153

 

Hvis dette ikke er tydelig nok for deg, så kanskje dette gjør det tydligere?

 

3a. "(2116) 'A'ishah said : The Apostle of Allah (may peace be upon him) married me when I was seven years old. The narrator Sulaiman said : Or six years. He had intercourse with me when I was nine years old." Sunan Abu Dawud vol.2 book 5 ch.700 no.2116 p.569

 

Du har nå noen få enkle valg:

a) Innrømme at Muhammed(FVMH) var pedofil.

b) Koranen tar feil.

c) Du kan velge å kalle Aisha for en løgner.

 

Hva blir det til?

 

Muslimer er pedofiler, fornøyd nå? :)

 

Muslimer er ikke pedofile, men de holder tydligvis pedofile hellige og går til det skritt å drepe, bombe, kaste brannbomber om noen skulle våge å hinte til at denne "profeten" deres var en skammelig type, som ikke fortjener noen tilbeldelse eller respekt.

 

Jeg fikk fortsatt ikke noe svar på spørsmålene jeg stilte deg, men du må kanskje høre med Imamen din, for å finne ut hva du skal tro? Du har kanskje ikke evnen til å finne ut det selv?

 

Red.: Forøvrig lurer jeg også på hvorfor du sier at det ikke står i Koranen at Muhammed hadde sex med Aisha da hun var 9 år, når det tydelig står i Koranen flere plasser.

 

Ja, det må være vanskelig at slike ateistjævler kjenner din hellige bok bedre enn du er, men du kan kanskje vurdere at det er nettopp derfor mange ikke tilber akkurat din gud.

 

hva er konklusjonen din , hva er ditt tiltak?

Lenke til kommentar

Fabricati diem, fortes fortuna adiuvat!!! Habetis bona deum

Hehe.. At du klarer å google litt latin gjør deg ikke mer intellektuell, bare sånn til opplysning. :tease:

 

Det viser hvor lite respekt du har for henne at du en gang tillater noen å kalle henne for noe sånt , stakars henne som oppdrog deg siden du var liten, så godtar du at noen sier noe sånt til henne :/

Det KAN jo være at han bare ikke gidder å reagere fordi en person som kaller moren hans hore, ikke er verdt å svare? :dribble:

 

Klarte ikke dy meg.

 

du er sikkert resultat av et eller annet voldtekt når du er så følelsesløs som alle de fleste andre jødene.

... og DER kom jøde-greia ja, like clockwork. Har venta på det, serru. :w00t:

 

Fra spøk til revolver:

 

Det er 0 problemer for Gud å gjøre Norge til Japan 2 , 5 min så er alt nede...

Hva er det egentlig Allah vil? Jeg spør helt seriøst, for å jeg får ikke helt tak i det. Vil han at vi skal ha det bra, vil han styre oss eller hva er det?

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Det er jo det dere kaller Muslimer, "Skadedyr" Jeg aner ikke hva en skader når en sier kom , la oss tilbe Gud som skapte oss.

 

Islam er misforstått av mange da Islams fiender tok imot nytt vane ved å kalle dem for muslimer , gå ut , gjøre dårlige gjerninger for islams navn.

De kloke vil studere islam selv. dem er desverre veldig få... de fleste vil følge aviser & media.

 

Det skader når du sier "Kom, la oss tilbe Guden som skapte oss" istedefor "Kom, la oss tilbe Guden som skapte oss, her eg kan vise deg at det er sant at min Gud skapte oss:

 

# GYLDIG og EMPIRISK bevis SKAL settes inn her før PÅSTANDEN over blir GYLDIG. Å gjenta at ALLAH ER STOR gjør ikke påstanden mer troverdig. Her er lenker som kan hjelpe deg på vei til å forstå hvorfor ugyldige tomme påstander ikke har funnet seg så godt tilrette hos vår OPPLYSTE VESTLIGE BEFOLKNING som har noe arabere ikke har hatt på 1000 år. OVERLEGEN KUNNSKAP.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Empirical

http://en.wikipedia.org/wiki/Evidence

http://en.wikipedia.org/wiki/Knowledge

"

 

lykke til. klarer du å fylle kriterier ovenfor tror eg samtlige her skal vere enige med deg.

Endret av Gabbe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

anmeld meg for det da! :)

Det du bedriver her er idiotisk. Ser du det selv?

 

Du forkynner islam. Når kritikken blir for mye går det over til trusler. Du kommer med trusler om hvor enkelt Gud kan drepe oss alle dersom vi ikke tror. Hvorfor har han ikke gjort det enda? Hva har forandret seg fra før, som gjør at han har et ønske om å drepe oss nå?

 

Kan du i det minste gi svar på det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes dette sitatet var litt treffende: "We truly want to be tolerant, from the bottom of our hearts, and we want everyone to be able to express his culture. But you also get the sense that there could be a high price to pay for this tolerance, that foreign cultures are not always interested in living together peacefully, and that, sooner or later, you sometimes have to have the courage to be intolerant to preserve your own cultural identity."

 

Ellers vil jeg bare igjen beklage skadedyr-kommentaren, den var ikke den mest gjennomtenkte. Du skal få mene det du vil, og du sier jo bare det du mener er riktig (enn hvor skrudd det høres noen ganger), så ingen kan klandre deg for det. Det er er bare synd at det blir så mange av dere, hehe. Ok, smått off-topic, men jeg fikk litt dårlig samvittighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo det dere kaller Muslimer, "Skadedyr" Jeg aner ikke hva en skader når en sier kom , la oss tilbe Gud som skapte oss.

 

Islam er misforstått av mange da Islams fiender tok imot nytt vane ved å kalle dem for muslimer , gå ut , gjøre dårlige gjerninger for islams navn.

De kloke vil studere islam selv. dem er desverre veldig få... de fleste vil følge aviser & media.

 

Det skader når du sier "Kom, la oss tilbe Guden som skapte oss" istedefor "Kom, la oss tilbe Guden som skapte oss, her eg kan vise deg at det er sant at min Gud skapte oss:

 

# GYLDIG og EMPIRISK bevis SKAL settes inn her før PÅSTANDEN over blir GYLDIG. Å gjenta at ALLAH ER STOR gjør ikke påstanden mer troverdig. Her er lenker som kan hjelpe deg på vei til å forstå hvorfor ugyldige tomme påstander ikke har funnet seg så godt tilrette hos vår OPPLYSTE VESTLIGE BEFOLKNING som har noe arabere ikke har hatt på 1000 år. OVERLEGEN KUNNSKAP.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Empirical

http://en.wikipedia.org/wiki/Evidence

http://en.wikipedia.org/wiki/Knowledge

"

 

lykke til. klarer du å fylle kriterier ovenfor tror eg samtlige her skal vere enige med deg.

For å besvare deg sjapt:

Empirical data is data produced by an experiment or observation.

Det å Tro på Allah handler om å tro på det skjulte , ikke det oppserverte. for da er det ikke test lenger.

 

Det er noen ord som ble ofte satt for missbruk feks "Guder" .

Når man oversetter arabiske ordet "Iman" til norsk blir det oversatt til "tro". men ordet tro på norsk brukes i mange sammenhenger. det kan blant annet tolkes som om man er usikker så man "tror".

 

Arabiske ordet "Iman" tolkes helt forskjellig , det handler om å bevitne at Gud er en for alle. Allah, ingen partnere.

 

Komplett svar på resten finner du på post# 1 hvis det er svar du er ute etter....

Endret av peace2
Lenke til kommentar

anmeld meg for det da! :)

Det du bedriver her er idiotisk. Ser du det selv?

 

Du forkynner islam. Når kritikken blir for mye går det over til trusler. Du kommer med trusler om hvor enkelt Gud kan drepe oss alle dersom vi ikke tror. Hvorfor har han ikke gjort det enda? Hva har forandret seg fra før, som gjør at han har et ønske om å drepe oss nå?

 

Kan du i det minste gi svar på det?

 

Du er veldig intressert å prøve å putte ord i min munn ,samt dømme meg for det.

vis meg et sted jeg har sagt bokstavlig "Gud kan drepe oss alle dersom vi ikke tror" .

Det ville aldri ha kommet fra min munn for jeg har ingen rett til å si noe sont , det er ren løgn fra din side!

 

Du forkynner islam. Når kritikken blir for mye går det over til trusler. Du kommer med trusler om hvor enkelt Gud kan drepe oss alle dersom vi ikke tror. Hvorfor har han ikke gjort det enda? Hva har forandret seg fra før, som gjør at han har et ønske om å drepe oss nå?

Jeg har kun informert, tusler er en idee du har kommet opp med. jeg har ikke truet deg & har ikke lov til det. om jeg sier at hvis en atom bombe sprenger i land som Norge ville det tatt livet på mer enn 90 % av befolkningen betyr det ikke at jeg truer med å sprenge den. det handler om hvor kraftig det er. samme gjelder Gud , Atombome er ingenting sammenlignet med Gud , det er mye mindre enn mygge vinge sammenlignet med hva Gud har av kraft.

 

Hvorfor har han ikke gjort det enda?

Gud er den mest vissdomme. ikke spør meg for jeg er et menneske. like / mer / mindre svak enn deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...