Gå til innhold

Mohammed karikaturene


Mohmmed karikaturene?  

174 stemmer

  1. 1. Var det riktig å tegne Mohammed tegningen?

    • Ja, selvfølgelig. det er jo ytringsfrihet...
      155
    • Nei, et sted går grensen. Noe må kunne holdes "uberørt"...
      13
    • Vet ikke, egentlig kan folk gjøre hva de vil så lenge jeg ikke blir berørt.
      6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reaksjon på hva? Jeg mener folk skal ha lov til å brenne og ødelegge sin egen eiendom. Dersom jeg brenner en religiøs bok, fortjener jeg og mine nærmeste å få døds- og terrortrusler?

Det er forskjell på eiendom & symbol , hvorfor er det ikke lov å brenne penger?

Lenke til kommentar

Synes du brenning av Koran var en grei reaksjon?

Ja det synes jeg. Jeg har rett til å brenne alle papirer jeg eier. Hvis du vil kan jo du brenne den Eldre Edda siden du ikke likte poesien.

 

Jeg brenner ofte Koranen, ikke noe galt i det.

 

Mener du at du skal bestemme hvilke papirer jeg skal få lov til å brenne?

 

Har ikke jeg rett til å bestemme hvilke papirer du skal få lov til å brenne da?

Det er forskjell på eiendom & symbol , hvorfor er det ikke lov å brenne penger?

Vet ikke, tåpelig lov faktisk. Derimot er det ingen som blir dømt for å brenne penger, så lenge man ikke brenner andres penger.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Reaksjon på hva? Jeg mener folk skal ha lov til å brenne og ødelegge sin egen eiendom. Dersom jeg brenner en religiøs bok, fortjener jeg og mine nærmeste å få døds- og terrortrusler?

Jeg mener folk skal ha lov til å brenne og ødelegge sin egen eiendom.

Så lenge det ikke går ut over andres relegiøse verdier? enig!

 

Relatert spm.

Hvorfor er det ikke lov å gå helt naken offentlig? du eier jo deg selv vel?

 

Det handler ikke om å brenne egen eiendom , det handler om å brenne hellige tekster i form av provosjon

 

Jeg har ikke kontroll over andre

------------------------------------------------

Dersom jeg brenner en religiøs bok, fortjener jeg og mine nærmeste å få døds- og terrortrusler?

Et greit tiltak ville vært å innføre et forbud mot brenning av hellige tekster i form av prosvosjon.

Da gidder ingen å ta deg for det når loven din selv gjør det.

 

For å besvare deg mer konkret

 

Hvis DU gjør det selv er det en annen sak , det for være mellom deg og dem du provoserer. ( jeg mener at det ikke er lov å banke opp andre men om man blir provosert gjør mange folk det i form av lov brudd) men loven jeg støtter sier at det er ulovlig & straffebart.

 

Ang. det som skjedde i Afghanistan så er jeg ikke FOR evt. drap.

 

Konklusjon:

Jeg er ikke for terror.

Jeg er ikke for drap.

Jeg støtter ikke terror.

Jeg støtter ikke drap.

så ikke finn på å putte ord i min munn.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Så lenge det ikke går ut over andres relegiøse verdier? enig!

Jeg er ikke enig, siden jeg mener religion ikke skal få spesialbehandling.

 

Hva om mine verdier innebærer å ha et kritisk syn, også på koranen? Skal jeg kunne true de med drap og terror?

 

Hvorfor er det ikke lov å gå helt naken offentlig? du eier jo deg selv vel?

Du eier derimot ikke offentlige plasser. Du må gjerne gå naken på din egen eiendom.

 

Jeg har ikke kontroll over andre

Det har jeg aldri påstått.

 

I stedet for å prøve å lure deg vekk når du blir konfrontert, hva med å prøve å svare?

 

Et greit tiltak ville vært å innføre et forbud mot brenning av hellige tekster i form av prosvosjon.

Da gidder ingen å ta deg for det når loven din selv gjør det.

Hva med å kriminalisere all form for provokasjon? Er du for eller mot?

 

Konklusjon:

Jeg er ikke for terror.

Jeg er ikke for drap.

Med andre ord er ikke draps- og terrortrusler en riktig reaksjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge det ikke går ut over andres relegiøse verdier? enig!

Da har du et problem, for alt du gjør går uv over mine religiøse verdier.

 

Hvorfor kan du provosere og krenke mine religiøse verdier, også får ikke jeg lov til å brenne koranen?

 

Er dine religiøse verdier mer verdt enn mine religiøse verdier?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

peace2:

 

Det er forskjell på eiendom & symbol , hvorfor er det ikke lov å brenne penger?

 

 

Det du sier her er feil

 

Det finnes ingen lovbestemmelse som tilsier at det ikke er lov til å ødelegge penger. Det følger av § 4 i forskrift om erstatning for bortkomne, brente eller skadde sedler og mynter at erstatning ikke ytes dersom sedlene eller myntene er ødelagt eller kommet bort med forsett fra besitteren. Erstatning bør som regel heller ikke ytes når uforholdsmessig store beløp har vært oppbevart privat på en uforsvarlig måte

Endret av NinjaGaiden
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig med Obama er at ingen bør brenne en relegiøs tekst.

 

Det føles like sterkt som hvis en brenner huset til din nærmeste hos muslimer.

Jeg fordømmer både den ene og den andre. Som muslim synes jeg ikke du skal ta parti med afghanerne bare fordi det gjør deg vondt. Tenk på de uskyldige som ble drept i denne protesten?

Mange gode muslimer jeg har møtt sier de kan brenne koranen så mye de vil, for åpenbaringens ånd lever i oss! Det synes jeg var fint sagt.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10083608

 

De hersens radikale innavlede muslimene har nå drept sju FN-ansatte (hvorav en var norsk) på begrunnelse av at en tilfeldig pastor i USA brant EN kopi av koranen!

 

Jeg tror disse muslimene har et behov for å utøve vold, og venter bare på at noe skal komme opp et eller annet sted i verden, enten det er karikaturtegninger i Danmark eller koran-brenning i USA, slik at de kan ha noe å skylde på neste gang de tar menneskeliv.

 

Ja, det er rimelig tydelig at islam er kjærligheten og fredens religion.

 

Det er merkelig hvor voldelig beskyttelse en allmektig skapning trenger. En skulle tro at en allmektig gud var i stand til å forsvare seg selv. :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

peace2:

 

Det er forskjell på eiendom & symbol , hvorfor er det ikke lov å brenne penger?

 

 

Det du sier her er feil

 

Det finnes ingen lovbestemmelse som tilsier at det ikke er lov til å ødelegge penger. Det følger av § 4 i forskrift om erstatning for bortkomne, brente eller skadde sedler og mynter at erstatning ikke ytes dersom sedlene eller myntene er ødelagt eller kommet bort med forsett fra besitteren. Erstatning bør som regel heller ikke ytes når uforholdsmessig store beløp har vært oppbevart privat på en uforsvarlig måte

 

Som en kommentar til dette, så er pengene statens eiendom. Altså er ikke selve verdipapiret din eiendom, men den virtuelle verdien er din eiendom.

Lenke til kommentar

peace2:

 

Det er forskjell på eiendom & symbol , hvorfor er det ikke lov å brenne penger?

 

 

Det du sier her er feil

 

Det finnes ingen lovbestemmelse som tilsier at det ikke er lov til å ødelegge penger. Det følger av § 4 i forskrift om erstatning for bortkomne, brente eller skadde sedler og mynter at erstatning ikke ytes dersom sedlene eller myntene er ødelagt eller kommet bort med forsett fra besitteren. Erstatning bør som regel heller ikke ytes når uforholdsmessig store beløp har vært oppbevart privat på en uforsvarlig måte

 

Som en kommentar til dette, så er pengene statens eiendom. Altså er ikke selve verdipapiret din eiendom, men den virtuelle verdien er din eiendom.

 

 

Juridisk sett, så er pengesedler bare et eksigibelt gjeldsbrev, i en fri sirkulasjon i samfunnet.Ikke noe mer fancy enn det.

 

Man kan ødelegge et gjeldsbrev like lovlig som man kan ødelegge andre økonomiske verdier.

 

Det er fullt mulig å rive alle sedlene dine i to, så leverer du delen med nummrene på i banken. Da får du nye sedler.

 

Det er med andre ord IKKE ulovlig å destruere dine egne penger, i henhold til Norsk lov, selv om det er å foretrekke at du ikke gjør slik.

 

Det finnest ingen eksempler på folk som er blitt straffet for dette.. Men snarere tvert om:

 

 

http://www.hegnar.no/okonomi/article292992.ece

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...