Gå til innhold

Mohammed karikaturene


Mohmmed karikaturene?  

174 stemmer

  1. 1. Var det riktig å tegne Mohammed tegningen?

    • Ja, selvfølgelig. det er jo ytringsfrihet...
      155
    • Nei, et sted går grensen. Noe må kunne holdes "uberørt"...
      13
    • Vet ikke, egentlig kan folk gjøre hva de vil så lenge jeg ikke blir berørt.
      6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Straffen for dem spionene er eliminering. så seriøst er det.

Hvordan trives du i Norge da? Her har du ikke lov til å eliminere noen! Du har ikke engang lov til å kappe hendene av tyver. Du får ikke piske utro kvinner eller steine homofile.

 

Hvis du gjør slike ting i Norge er det du som kommer i fengsel!

 

Fanatiker...

 

Jo , det er fullt lovlig å eliminere noen dersom han i millitæret skulle støtte fienden.

 

blant annet ta livet av dem i sitt eget rekke. dem har da rett til å eliminere ham før han skaper kurropsjon ait?

Lenke til kommentar

Straffen for dem spionene er eliminering. så seriøst er det.

Hvordan trives du i Norge da? Her har du ikke lov til å eliminere noen! Du har ikke engang lov til å kappe hendene av tyver. Du får ikke piske utro kvinner eller steine homofile.

 

Hvis du gjør slike ting i Norge er det du som kommer i fengsel!

 

Fanatiker...

 

Jo , det er fullt lovlig å eliminere noen dersom han i millitæret skulle støtte fienden.

 

blant annet ta livet av dem i sitt eget rekke. dem har da rett til å eliminere ham før han skaper kurropsjon ait?

 

Dårlig formulering her tror eg. Kanskje du bør skrive det på nytt?

Lenke til kommentar

Islamsk sett har ikke ordet gud da.

Nei, de har ikke bruk for det ordet, da det kun er Allah som er gud. Ymter du frempå at du tror noe annet blir du drept i den delen av verden.

 

hvis du tar bort den delen blir settningen din riktig islamsk sett. det kalles fint for påstand. men påstander forandrer ikke virkligheten noe...

 

Akk så lite du vet om Koranen:

 

4.89 : They desire that you should disbelieve as they have disbelieved, so that you might be (all) alike; therefore take not from among them friends until they fly (their homes) in Allah's way; but if they turn back, then seize them and kill them wherever you find them, and take not from among them a friend or a helper.

 

8.12: When your Lord revealed to the angels: I am with you, therefore make firm those who believe. I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them.

 

Det er de jeg kommer på i farta. Lykke til med å bortforklare Koranen og Allahs ord.

 

Har du studert baklgrunnen for versene? jeg kan jo fint ta hvilket som helst setning en sa & sammenbinde det så det passer i min topic, så kan jeg like fint kaller den personen det motsatte av det han er pga denne setningen . tror ikke du det er mulig? :)

 

Bakgrunnen kommer klart fram i versene der og det kommer tydelig fra at de som ikke tror skal drepes, hvor enn en muslim måtte finne dem. Du må gjerne fortsette å overse dette hvis du synes det er for vanskelig. Du skal bare huske på at det er nettopp fordi at Allah og den abrahamittiske gud er så jævla intolerante at jeg ikke tilber akkurat de gudene. Jeg kjenner ALT for godt til hvordan de oppfører seg og synes ikke at de fortjener noen som helst tilbedelse, selv om de måtte eksistere.

Lenke til kommentar

Her er bakgrunnen:

 

Det finnes 2 typer muslimer. Mu'min og Munafiq.

Mu'min er de som er ærlig muslimer.

Munafiq er de som ikke tror på Gud men kaller seg for muslimer for andre fordeler.

 

* Islam kaller til selvforsvar dersom det skulle oppstå Krig mot et muslimsk gruppe / land / nasjon.

Islamske regler sier at alle som kan SKAL delta (slik som millitær innkalling i Norge per dato)

 

Verset handler om det at Munafiq muslimene ikke dukket opp til innkallingen uten å ha gyldig grunn.

 

Hvilken tafsir bruker du?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg snakker om Sura 9:5.

 

Les verset som kommer FØR 9:5

 

 

Sahih International

Excepted are those with whom you made a treaty among the polytheists and then they have not been deficient toward you in anything or supported anyone against you; so complete for them their treaty until their term [has ended]. Indeed, Allah loves the righteous [who fear Him].

 

 

Så les 9:6

 

 

And if any one of the polytheists seeks your protection, then grant him protection so that he may hear the words of Allah . Then deliver him to his place of safety. That is because they are a people who do not know.

 

 

 

Verset snakker ikke hvem som helst. Men avgudsdyrkene fra Mekka. Avgydsdyrkene har brytt avtaler med muslimene og prøvde da å angripe muslimene. Dette verset er som sagt ikke til hvem som hlest, men refererer til besteme grupper i Mekka. De pleide å trakassere muslime når de fant den hjelpeløse, med andre ord så gjorde det alt motsatt som sto i avtalen.

Lenke til kommentar

PEACE!! Kan du svare på det jeg spurte om på forrige (?) side?

Jeg vet ikke hvilket spm du sikta til , det er flere spm av deg ( jeg har 100 poster per side) .

 

Desutten er det ikke alt man spør jeg er kvalifisert til å svare , jeg er ikke her for å si at jeg er lærd eller lignende. jeg er bare en helt vanlig muslim som alle de andre. det finnes mange som vet mer enn meg som ikke er nødvendigvis her på forumet.

 

Du vil nok finne en del flere norske muslimer på islamnet sitt forum.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

PEACE!! Kan du svare på det jeg spurte om på forrige (?) side?

 

Desutten er det ikke alt man spør jeg er kvalifisert til å svare , jeg er ikke her for å si at jeg er lærd eller lignende. jeg er bare en helt vanlig muslim som alle de andre. det finnes mange som vet mer enn meg som ikke er nødvendigvis her på forumet.

 

Du vil nok finne en del flere norske muslimer på islamnet sitt forum.

Ok, forstår den.

 

Men kan du ikke spørre noen du kjenner, som kanskje veit? Trodde ikke det jeg spurte om var så vanskelig..

 

Blir det ikke godtatt som en god gjerning om du prøver å finne ut av det jeg spurte om? :thumbup:

Lenke til kommentar

PEACE!! Kan du svare på det jeg spurte om på forrige (?) side?

 

Desutten er det ikke alt man spør jeg er kvalifisert til å svare , jeg er ikke her for å si at jeg er lærd eller lignende. jeg er bare en helt vanlig muslim som alle de andre. det finnes mange som vet mer enn meg som ikke er nødvendigvis her på forumet.

 

Du vil nok finne en del flere norske muslimer på islamnet sitt forum.

Ok, forstår den.

 

Men kan du ikke spørre noen du kjenner, som kanskje veit? Trodde ikke det jeg spurte om var så vanskelig..

 

Blir det ikke godtatt som en god gjerning om du prøver å finne ut av det jeg spurte om? :thumbup:

kan du sitere/gjenta spørsmålet?

Lenke til kommentar

kan du sitere/gjenta spørsmålet?

Ja visst. :)

 

Gud har altså laget et sett med regler, og det er opp til hvert enkelt om man klarer å redde seg selv (med å gjøre gode gjerninger)?

Om det er sånn, hvordan kan Allah være allmektig? Han er jo selv bundet av sine egne regler? Om Allah da i sin kjærlighet ønsker å ta noen til himmelen, kan han ikke, om personen har gjort for få gode gjerninger? :hmm:

Lenke til kommentar

 

kan du sitere/gjenta spørsmålet?

 

Ja visst. :)

 

 

Gud har altså laget et sett med regler, og det er opp til hvert enkelt om man klarer å redde seg selv (med å gjøre gode gjerninger)?

Gud har sendt ned en rekke bøker blant annet Torah ,Bibel & Koranen som siste bok.

Bøkene samsvarer fint med hverandre , Torah og Bibel ble løftet mens Koranen gjenstår frem til enden.

 

Så ja, Gud har sendt et sett med regler som du sier.

 

Om det er sånn, hvordan kan Allah være allmektig? Han er jo selv bundet av sine egne regler? Om Allah da i sin kjærlighet ønsker å ta noen til himmelen, kan han ikke, om personen har gjort for få gode gjerninger? :hmm:

 

Allah liker ikke folk som gjør dårlige gjerninger. Allahs kjærlighet er for dem som angrer for sine feil & dem som er renslige som gjør sitt beste for å¨unngå dårlige gjerninger.

 

Allah er allmektig.

Jeg tenkte å sende deg et søk , klikk på hvert av versene, les gjerne hele historien ved å lese versene før det enkelte verset.

Lenke til kommentar

Gud har sendt ned en rekke bøker blant annet Torah ,Bibel & Koranen som siste bok.

Bøkene samsvarer fint med hverandre , Torah og Bibel ble løftet mens Koranen gjenstår frem til enden.

Skjønner ikke helt hva du mener med at Torah-en og Bibelen "ble løftet".. Beklager om jeg er litt treig. Ser fotballkamp samtidig som jeg skriver her.. :w00t:

 

Allah liker ikke folk som gjør dårlige gjerninger. Allahs kjærlighet er for dem som angrer for sine feil & dem som er renslige som gjør sitt beste for å¨unngå dårlige gjerninger.

Hvordan kan det stemme at Allah ikke liker folk som synder, om det var samme gud som sendte ned Torah-en, Bibelen og Koranen?

 

Kan jeg lese noe sted i Koranen om hva som er gode gjerninger og ikke?

 

Allah er allmektig.

Jeg tenkte å sende deg et søk , klikk på hvert av versene, les gjerne hele historien ved å lese versene før det enkelte verset.

Skal ta en titt på det. :)

Lenke til kommentar

Gud har sendt ned en rekke bøker blant annet Torah ,Bibel & Koranen som siste bok.

Bøkene samsvarer fint med hverandre , Torah og Bibel ble løftet mens Koranen gjenstår frem til enden.

Skjønner ikke helt hva du mener med at Torah-en og Bibelen "ble løftet".. Beklager om jeg er litt treig. Ser fotballkamp samtidig som jeg skriver her.. :w00t:

 

Allah liker ikke folk som gjør dårlige gjerninger. Allahs kjærlighet er for dem som angrer for sine feil & dem som er renslige som gjør sitt beste for å¨unngå dårlige gjerninger.

Hvordan kan det stemme at Allah ikke liker folk som synder, om det var samme gud som sendte ned Torah-en, Bibelen og Koranen?

 

Kan jeg lese noe sted i Koranen om hva som er gode gjerninger og ikke?

 

Allah er allmektig.

Jeg tenkte å sende deg et søk , klikk på hvert av versene, les gjerne hele historien ved å lese versene før det enkelte verset.

Skal ta en titt på det. :)

Les mer om hva islam har å si angående torah og Bibel her.

 

 

Kan jeg lese noe sted i Koranen om hva som er gode gjerninger og ikke?

Islam baserer seg på Koran & Hadeeth (Profetens nedskrevde eksempel)

Det finnes flere fag innenfor blant annet "Fighh" som omhandler Islams regler.

 

Tilfeldige Eksempler på Goder i islam:

Hjelpe fattige

Smile til folk

passe på nabo

være snill mot foreldre

osv..

 

Eksempler på syner i islam:

Skrike mot foreldre (disrespektere)

baksnakking

sladdring og spre konflikter mellom folk

osv...

 

 

Figh er basert på hva Allah og sendebudene har sagt. alt.

Det fins mange islamske bøker som tar opp islams regler.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Will do. Takk takk.

 

Islam baserer seg på Koran & Hadeeth (Profetens nedskrevde eksempel)

Det finnes flere fag innenfor blant annet "Fighh" som omhandler Islams regler.

 

Tilfeldige Eksempler på Goder i islam:

Hjelpe fattige

Smile til folk

passe på nabo

være snill mot foreldre

osv..

 

Eksempler på syner i islam:

Skrike mot foreldre (disrespektere)

baksnakking

sladdring og spre konflikter mellom folk

osv...

 

 

Figh er basert på hva Allah og sendebudene har sagt. alt.

Det fins mange islamske bøker som tar opp islams regler.

Er det sånn at gode gjerninger og synder graderes? Noen gode gjerninger er bedre enn andre, og noen synder er verre en andre?

 

Står det forresten noe sted i Koranen at Allah ikke liker syndere osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...