Gå til innhold

Mohammed karikaturene


Mohmmed karikaturene?  

174 stemmer

  1. 1. Var det riktig å tegne Mohammed tegningen?

    • Ja, selvfølgelig. det er jo ytringsfrihet...
      155
    • Nei, et sted går grensen. Noe må kunne holdes "uberørt"...
      13
    • Vet ikke, egentlig kan folk gjøre hva de vil så lenge jeg ikke blir berørt.
      6


Anbefalte innlegg

I lys av nettopp det, hvem han er, gadd jeg ikke en gang å se ferdig videoen. For min del er det litt det samme som å se på en kristen taler - om jeg vet at han eller hun står for ting jeg ikke kan identifisere meg med, gidder jeg ikke høre på, uansett budskap.. Asså, til og med Tore Tvedt har jo rett innimellom, men man gidder ikke sitte å høre på han fordi.

Selv en klokke som går feil fordi den går alt for seint vil jo få rett innimellom, ikke sant.

 

Merk at dette i utgangspunktet ikke har noe med budskapet å gjøre, men samtidig er det litt det samme som Huggslangen sier.

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den som følger veiledelsen taper ikke. det er ingen risiko der hvis man følger veiledelsen. Gud har garantert Paradis til dem som følger veiledelsen. om man gjør feil uten vilje , spør om tilgivelse er Gud tilgivende nåderik.

 

Nå har jeg fortstått det som om du vil peke på at det finnes dårlige muslimer osv..

men følger dem veiledelsen når dem ikke praktiserer det som står i deres bok? nei dem gjør ikke det.

Nei nei, jeg har ikke som noe mål å sette deg fast eller noen ting, jeg lurer, ganske enkelt. Du virker gira på å dele, og jeg er gira på å lære litt. :)

 

Men om det er som du sier, at de som ikke følger veiledelsen ikke kommer til himmelen, da er jo faktisk det en kriterie for å kunne bli frelst? Det er ikke nok å tro? Asså, man kan faktisk være muslim, og tro at Allah er den eneste gud og Muhammed hans profet, og likevel ikke bli frelst?

Er som du sier , man MÅ følge veiledelsen for å komme til paradis.

det fins mange som kaller seg muslimer men som ikke praktiserer Islam , dem regnes som upraktiserende , dermed følger dem ikke veiledelsen. det blir akuratt som å tro at den veien tar deg til bergen men du sitter stille uten å avgjøre turen...

 

ta en titt på dette.

Lenke til kommentar

ta en titt på dette.

 

(1) De vitenskapelige mirakler i den hellige Koranen

 

Epic fayul.

Koranen ble åpenbart for fjortenhundre år siden, og nevner fakta som kun i nyere tid har blitt oppdaget eller bevist av vitenskapsmenn. Dette beviser uten tvil at Koranen må være de ordrette ord fra Gud, åpenbart av Ham til profeten Mohammad , og at Koranen ikke ble forfattet av Mohammad eller av noe annet menneske. Dette beviser også at Mohammad sannelig er en profet sendt av Gud.

198151_1315152096068_1748689242_532476_4428870_n.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Den som følger veiledelsen taper ikke. det er ingen risiko der hvis man følger veiledelsen. Gud har garantert Paradis til dem som følger veiledelsen. om man gjør feil uten vilje , spør om tilgivelse er Gud tilgivende nåderik.

 

Nå har jeg fortstått det som om du vil peke på at det finnes dårlige muslimer osv..

men følger dem veiledelsen når dem ikke praktiserer det som står i deres bok? nei dem gjør ikke det.

Nei nei, jeg har ikke som noe mål å sette deg fast eller noen ting, jeg lurer, ganske enkelt. Du virker gira på å dele, og jeg er gira på å lære litt. :)

 

Men om det er som du sier, at de som ikke følger veiledelsen ikke kommer til himmelen, da er jo faktisk det en kriterie for å kunne bli frelst? Det er ikke nok å tro? Asså, man kan faktisk være muslim, og tro at Allah er den eneste gud og Muhammed hans profet, og likevel ikke bli frelst?

Er som du sier , man MÅ følge veiledelsen for å komme til paradis.

det fins mange som kaller seg muslimer men som ikke praktiserer Islam , dem regnes som upraktiserende , dermed følger dem ikke veiledelsen. det blir akuratt som å tro at den veien tar deg til bergen men du sitter stille uten å avgjøre turen...

 

ta en titt på dette.

Ja men dette kan jo ikke stemme i forhold til det du sa tidligere om at man kan være sikker på å bli frelst? Du sa så vidt jeg skjønte at man kan VITE at man kommer til himmelen? Men om man MÅ følge veiledelsen, hvem skal avgjøre om en person er nok praktiserende?

 

Skal ta en kikk på siden du linket til.

Lenke til kommentar

Den som følger veiledelsen taper ikke. det er ingen risiko der hvis man følger veiledelsen. Gud har garantert Paradis til dem som følger veiledelsen. om man gjør feil uten vilje , spør om tilgivelse er Gud tilgivende nåderik.

 

Nå har jeg fortstått det som om du vil peke på at det finnes dårlige muslimer osv..

men følger dem veiledelsen når dem ikke praktiserer det som står i deres bok? nei dem gjør ikke det.

Nei nei, jeg har ikke som noe mål å sette deg fast eller noen ting, jeg lurer, ganske enkelt. Du virker gira på å dele, og jeg er gira på å lære litt. :)

 

Men om det er som du sier, at de som ikke følger veiledelsen ikke kommer til himmelen, da er jo faktisk det en kriterie for å kunne bli frelst? Det er ikke nok å tro? Asså, man kan faktisk være muslim, og tro at Allah er den eneste gud og Muhammed hans profet, og likevel ikke bli frelst?

Er som du sier , man MÅ følge veiledelsen for å komme til paradis.

det fins mange som kaller seg muslimer men som ikke praktiserer Islam , dem regnes som upraktiserende , dermed følger dem ikke veiledelsen. det blir akuratt som å tro at den veien tar deg til bergen men du sitter stille uten å avgjøre turen...

 

ta en titt på dette.

Ja men dette kan jo ikke stemme i forhold til det du sa tidligere om at man kan være sikker på å bli frelst? Du sa så vidt jeg skjønte at man kan VITE at man kommer til himmelen? Men om man MÅ følge veiledelsen, hvem skal avgjøre om en person er nok praktiserende?

 

Skal ta en kikk på siden du linket til.

Jeg sa:

Den som følger veiledelsen taper ikke. det er ingen risiko der hvis man følger veiledelsen. Gud har garantert Paradis til dem som følger veiledelsen. om man gjør feil uten vilje , spør om tilgivelse er Gud tilgivende nåderik.

står fortsatt for det ..mulig misforståelse fra deg? har ikke motsagt noe her...

 

DEt som avgjør er personens gjerninger , var det for eller mot Guds ordere.

om det var for det Gud har ordret får man et positivt poeng (som blir multiplisert med 10)

 

Gjør man en dårlig gjerning blir det registrert som synde. synder multipliseres ikke hos Gud.

I dommedagen veies gode gjerninger mot dårlige. har man flest gode Gjerninger vinner man.

Lenke til kommentar

står fortsatt for det ..mulig misforståelse fra deg? har ikke motsagt noe her...

 

DEt som avgjør er personens gjerninger , var det for eller mot Guds ordere.

om det var for det Gud har ordret får man et positivt poeng (som blir multiplisert med 10)

 

Gjør man en dårlig gjerning blir det registrert som synde. synder multipliseres ikke hos Gud.

I dommedagen veies gode gjerninger mot dårlige. har man flest gode Gjerninger vinner man.

Jeg leste litt feil lenger oppe her, my bad. :)

 

Gud har altså laget et sett med regler, og det er opp til hvert enkelt om man klarer å redde seg selv (med å gjøre gode gjerninger)?

Om det er sånn, hvordan kan Allah være allmektig? Han er jo selv bundet av sine egne regler? Om Allah da i sin kjærlighet ønsker å ta noen til himmelen, kan han ikke, om personen har gjort for få gode gjerninger? :hmm:

Lenke til kommentar

Islamsk sett har ikke ordet gud da.

Nei, de har ikke bruk for det ordet, da det kun er Allah som er gud. Ymter du frempå at du tror noe annet blir du drept i den delen av verden.

 

hvis du tar bort den delen blir settningen din riktig islamsk sett. det kalles fint for påstand. men påstander forandrer ikke virkligheten noe...

 

Akk så lite du vet om Koranen:

 

4.89 : They desire that you should disbelieve as they have disbelieved, so that you might be (all) alike; therefore take not from among them friends until they fly (their homes) in Allah's way; but if they turn back, then seize them and kill them wherever you find them, and take not from among them a friend or a helper.

 

8.12: When your Lord revealed to the angels: I am with you, therefore make firm those who believe. I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them.

 

Det er de jeg kommer på i farta. Lykke til med å bortforklare Koranen og Allahs ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men peace2 tror at Islam var og har alltid vert Islam og ingenting kan motbevise det fordi det er en ultimat sannhet duhh. Og det er sant, men dagens definisjon av Islam går etter de som tror på muhammad. Peace2 sin definisjon dekker også tiden da det bare fantes jøder av den abrhamaske religionsett, og på den tiden det var kristne, og nå muslimer. Eg tror peace2 mener at når det bare var jødedom, så var jødedommen Islam, noe som er litt feil mtp. at jødedommen er en helt egen religion. SOm vanlig er det slitsomt for visse personer å se fakta inn i øynene uten å blunke, men faktisk så går det til så langt som å sove, heller enn å se det, og ta det til seg. Husker at noen sa, eller det var en tegning om at kristne allerede har svaret, og først nå leter etter bevis for å støtte det opp, samme kan sies her.

Lenke til kommentar

Islamsk sett har ikke ordet gud da.

Nei, de har ikke bruk for det ordet, da det kun er Allah som er gud. Ymter du frempå at du tror noe annet blir du drept i den delen av verden.

 

hvis du tar bort den delen blir settningen din riktig islamsk sett. det kalles fint for påstand. men påstander forandrer ikke virkligheten noe...

 

Akk så lite du vet om Koranen:

 

4.89 : They desire that you should disbelieve as they have disbelieved, so that you might be (all) alike; therefore take not from among them friends until they fly (their homes) in Allah's way; but if they turn back, then seize them and kill them wherever you find them, and take not from among them a friend or a helper.

 

8.12: When your Lord revealed to the angels: I am with you, therefore make firm those who believe. I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them.

 

Det er de jeg kommer på i farta. Lykke til med å bortforklare Koranen og Allahs ord.

 

Har du studert baklgrunnen for versene? jeg kan jo fint ta hvilket som helst setning en sa & sammenbinde det så det passer i min topic, så kan jeg like fint kaller den personen det motsatte av det han er pga denne setningen . tror ikke du det er mulig? :)

Endret av peace2
Lenke til kommentar

borat-very-nice.jpg

 

Islamsk sett har ikke ordet gud da.

Nei, de har ikke bruk for det ordet, da det kun er Allah som er gud. Ymter du frempå at du tror noe annet blir du drept i den delen av verden.

 

hvis du tar bort den delen blir settningen din riktig islamsk sett. det kalles fint for påstand. men påstander forandrer ikke virkligheten noe...

 

Akk så lite du vet om Koranen:

 

4.89 : They desire that you should disbelieve as they have disbelieved, so that you might be (all) alike; therefore take not from among them friends until they fly (their homes) in Allah's way; but if they turn back, then seize them and kill them wherever you find them, and take not from among them a friend or a helper.

 

8.12: When your Lord revealed to the angels: I am with you, therefore make firm those who believe. I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them.

 

Det er de jeg kommer på i farta. Lykke til med å bortforklare Koranen og Allahs ord.

 

Har du studert baklgrunnen for versene? jeg kan jo fint ta hvilket som helst setning en sa & sammenbinde det så det passer i min topic, så kan jeg like fint kaller den personen det motsatte av det han er pga denne setningen . tror ikke du det er mulig? :)

 

To utfordringer til deg:

 

1: Forklar bakgrunnen for versene og bevis at det som ble sitert er tatt ut av sammenheng.

 

2: Gjør det samme med noe Jesus har sagt, for å bevise at man kan gjøre dette med "alle religioner", og at ingen er moralsk overlegne.

Lenke til kommentar

borat-very-nice.jpg

 

Islamsk sett har ikke ordet gud da.

Nei, de har ikke bruk for det ordet, da det kun er Allah som er gud. Ymter du frempå at du tror noe annet blir du drept i den delen av verden.

 

hvis du tar bort den delen blir settningen din riktig islamsk sett. det kalles fint for påstand. men påstander forandrer ikke virkligheten noe...

 

Akk så lite du vet om Koranen:

 

4.89 : They desire that you should disbelieve as they have disbelieved, so that you might be (all) alike; therefore take not from among them friends until they fly (their homes) in Allah's way; but if they turn back, then seize them and kill them wherever you find them, and take not from among them a friend or a helper.

 

8.12: When your Lord revealed to the angels: I am with you, therefore make firm those who believe. I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them.

 

Det er de jeg kommer på i farta. Lykke til med å bortforklare Koranen og Allahs ord.

 

Har du studert baklgrunnen for versene? jeg kan jo fint ta hvilket som helst setning en sa & sammenbinde det så det passer i min topic, så kan jeg like fint kaller den personen det motsatte av det han er pga denne setningen . tror ikke du det er mulig? :)

 

To utfordringer til deg:

 

1: Forklar bakgrunnen for versene og bevis at det som ble sitert er tatt ut av sammenheng.

 

2: Gjør det samme med noe Jesus har sagt, for å bevise at man kan gjøre dette med "alle religioner", og at ingen er moralsk overlegne.

 

Jeg vil gjerne at du først forklarer meg hvem verset handler om :)

+ Situasjonen til versert.

 

Hva betyr det rett og slett?

Lenke til kommentar

Her er bakgrunnen:

 

Det finnes 2 typer muslimer. Mu'min og Munafiq.

Mu'min er de som er ærlig muslimer.

Munafiq er de som ikke tror på Gud men kaller seg for muslimer for andre fordeler.

 

* Islam kaller til selvforsvar dersom det skulle oppstå Krig mot et muslimsk gruppe / land / nasjon.

Islamske regler sier at alle som kan SKAL delta (slik som millitær innkalling i Norge per dato)

 

Verset handler om det at Munafiq muslimene ikke dukket opp til innkallingen uten å ha gyldig grunn.

Lenke til kommentar

Straffen for dem spionene er eliminering. så seriøst er det.

Hvordan trives du i Norge da? Her har du ikke lov til å eliminere noen! Du har ikke engang lov til å kappe hendene av tyver. Du får ikke piske utro kvinner eller steine homofile.

 

Hvis du gjør slike ting i Norge er det du som kommer i fengsel!

 

Fanatiker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...