Mr. Pants Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Dette er rett å slett bare LG som viser Sony at de ikke liker å bli ignorert. Hensikten med søksmålet er vel nettopp det at LG ønsker å bli ignorert. Sony saksøkte LG først, og noen uker senere svarte LG med samme mynt. Du har nok rett i at dette vil ha lite å si for forbrukere i Europa. LG og Sony kommer til å komme til en eller annen enighet, og saken vil sikkert være glemt om noen uker. Endret 1. mars 2011 av Leflus Lenke til kommentar
BlackLagoon Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Var det ikke i fjor Microsoft ble fradømt retten til å selge Word i Nord Amerika pga. en XML patent? Ble ikke akkurat så mye av det - MS fikk en utsettelse, og annonserte en stund senere at de hadde kommet fram til en avtale med patenteieren. Slike saker pågår hele tiden; mener stort sett alle de store mobilprodusentene holder nå på å saksøke hverandre for ulisensiert bruk av deres patenter. Ofte er det ikke en gang penger som er motivasjonen, men å tvinge fram en krysslisensieringsavtale for konkurrentens patentportefølje. Til syvende og sist er dette "business as usual" for elektronikkgigantene, og det er temmelig lite trolig at Sony ikke har tenkt gjennom muligheten for dette utfallet. De kommer nok fram til en avtale med LG som begge kan leve med, og sluttbrukerne kommer ikke til å merke den minste ting. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Det gjør faktisk dere PS3 eiere og. Sett saken i perspektiv. Hadde det gjeldt Xbox skal jeg vedde på at det hadde kommet MYE mer pes. Du reagerer på en kommentar. Dette er noe du VET regner eg med, siden du så bastant prøver å overbevise oss om at slik er det? Er ikke vits å slenge med leppa og fyre oppunder til en konsolldebatt bare fordi at Hadde det gjeldt Xbox skal jeg vedde på at det hadde kommet MYE mer pes Han reagerer på en kommentar ja, er det ikke det som er meningen med ett slikt forum da? Og om du mener han overreagerer på din kommentar så klarer du kanskje å la være neste gang? Skal jeg la være fordi han reagerer? burde det ikke vært omvendt? Folk blir jo så partiske når det kommer til PS3. Det er jo ikke noe å snu og vende på og du finner det over alt her i forumet. Uten å gå for off topic så påstår dere at Move selger bedre enn Kinect og at kinect er en fiasko. Selv om det er motbevisst, men men... 3 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Uten å gå for off topic så påstår dere at Move selger bedre enn Kinect og at kinect er en fiasko. Selv om det er motbevisst, men men... Hvem er dere? Dere kan ikke innbefatte meg ivertfall, for eg har aldri påstått det du sier der. Og såklart folk blir partiske når det gjelder konsoller, det blir slik enten du eier den ene eller den andre ELLER begge, uansett så får du en favoritt, og slik kommer det alltid til å være men ser ikke det som noe stort problem egentlig. Litt vennlig rivalisering er bare morro det, og rivalisering selskapene imellom kommer bare oss brukere til gode ved lavere priser på maskiner, spill og tilbehør. Lenke til kommentar
SirKratoS Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Vil ikke at det skal gå dårlig for noen av konsollprodusentene, selv om jeg ikke tror at denne saken kommer til å få store konsekvenser for Sony. Men at sony må punge ut masse penger, det kan nok skje. Synd! Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Sakens kjerne.. Klage: http://www.itcblog.com/wp-content/uploads/2011/02/LGbluray-complaint-4feb11.pdf Patenter: Recording medium having data structure for managing reproduction of data streams http://www.google.com/patents/about?id=SHnOAAAAEBAJ&dq=7,701,835 Recording medium with a linking area thereon and apparatus and methods... http://www.google.com/patents/about?id=QdbJAAAAEBAJ&dq=7,577,080 Read-only recording medium and reproducing method thereof http://www.google.com/patents/about?id=8mbVAAAAEBAJ&dq=7,619,961 Recording medium and method and apparatus for reproducing text subtitle stream for updating... http://www.google.com/patents/about?id=5xXSAAAAEBAJ&dq=7,756,398 Synes disse software-patentene er idiotisk, virker nesten som du kan patentere hva som helst uavhengig om det er allerede oppfunnet. Det er merkelig at domstolen i Haag kan stoppe produkt som var på markedet over ett år før patenten på "oppfinnelsen" ble levert til patentkontoret over ett år etterpå PS3 var ute på markedet, og patenten ble godkjent 2 år etterpå der igjen. :-/ Taperene er folkene/butikkene som hadde bestilt PS3'ene, og som nå blir forsinket. :-/ Vinnerene (foreløbig) advokater, byråkrater, og potensielle spanske 360-kunder, siden MS har vært raske med prisfall i spania, når konkurenten forsvinner en liten stund. :-/ LG kunne egentlig forlangt at alle DVD-spillere o.l. blir stoppet for salg. Tror ikke det kommer til å ha noe å si i lengden, dette er sånn som går frem og tilbake mellom alle de store selskapene, Microsoft/Motorola, LG/Sony... Patenter er ikke oppfinnelser som kan bli stjålen - nå er det bare tull på papir, som de bruker til å straffe konkurentene med jevnt og trutt, når konkurentene bør straffes litt i ny og ne, og advokatmat. Men merkelig at cease-and-desist-ordre sendes ut, må ha vært ekstra flink advokat denne gangen. :-/ Endret 2. mars 2011 av KongRudi Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Men merkelig at cease-and-desist-ordre sendes ut, må ha vært ekstra flink advokat denne gangen. :-/ Uten tvil. Og hvis jeg gjetter rett ender det med at media-server/diverse ukodede format-streamer blir fjernet fra ps3en. Så tar det et par års tid før en kommersiell media-server for kun korrekt lisensert innhold dukker opp. Lenke til kommentar
Denny Hamlin Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Får satse at SONY lager ny PS4 snart. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Får satse at SONY lager ny PS4 snart. Det ordner ikke problemet de har nå. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Og ender heller ikke i mer funksjoner for brukerne. Ps3 rundt 2007 vil sikkert bli det nærmeste industrien noen gang kom et godt mediasenter-produkt som kunne stå i stua foran tv-en. ..tilbake til case-modding, med andre ord.. om det skulle dukke opp hoved-kort og prosessorløsninger med programmerbare kjerner. Satser hardt på at det skjer når intel går konk i 2190, eller så. *tvinner tommeltotter* Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Sony vant saken, PS3 tilbake igjen, LG får bot Lenke til kommentar
BlackLagoon Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Sony vant saken, PS3 tilbake igjen, LG får bot Eh, nei, de fikk fjernet importforbudet, sannsynligvis i vente på at Sony får kjørt saken på nytt for en ankedomstol. Saken er langt i fra over, og kommer sikkert til å fortsette en godt stund enda. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Advokatene vinner, med andre ord. Hva med noe slikt istedet? "Sony erklærte i dag at takket være de usannsynlige bøtene som resultat av den latterlige rettsaken - vil Sony gi bort 100,000 gratis-uker av PS+ hver dag frem til LG oppfyller rettens vilkår". Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Forbudte ting: - Heroin - Prostitusjon-kjøp - Playstation 3 - Tyveri Litt kjipt at forbudet ble opphevet, følte meg som en skikkelig tøff rebell en liten stund, men nå er jeg en helt vanlig streiting igjen. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå